Arama girdisi yazıldıktan sonra öneriler gösterilecektir. Yukarı ve aşağı oklarını kullanarak gözden geçirebilirsiniz. Enter tuşuna basarak seçin. Bir ifade seçerseniz bu ifade aranır. Öneri bir bağlantıysa tarayıcı bu sayfaya gidecektir.
Yordam araçları
Ev sahibi

Planlanmış mesaj oluşturma ve misafirlere otomatik olarak gönderme

Want better communication with less effort? Use scheduled messages to save time by automatically sending messages based on triggers like a new reservation, check-in, or check-out.

Personalizing templates with shortcodes

The templates can be personalized with shortcodes, which are placeholders you can choose that automatically fill in guest, reservation, and listing details. You can access shortcodes through a drop-down menu when you compose a message. You’ll also have to add the corresponding information for each shortcode in your listings, such as check-in and checkout times, or else the shortcode will display as unavailable in the message.

Scheduled messages

Common use cases for scheduled messaging and shortcodes (indicated in bold) include:

Sending a thank you message shortly after booking

  • Dear guest first name, thank you for confirming your reservation
  • I am excited to welcome you on check-in date on or after our check-in time, which is check-in time
  • As a reminder, here are our house rules: house rules

Sending a check-in reminder a couple days before the trip starts

  • The listing is at address and here are the directions: directions
  • The wifi network is called wifi name and the password is wifi password
  • Let me know if you need any advice about city

Sending a checkout reminder the morning before the trip ends

  • Quick reminder that checkout is tomorrow (checkout date) any time before checkout time
  • As a reminder, your confirmation code is confirmation code

Shortcodes

The full list of shortcodes includes:

  • Guest’s first name
  • Guest’s last name
  • Guest’s phone number
  • Check-in date
  • Check-in time
  • Checkout date
  • Checkout time
  • Total trip price
  • Average nightly price
  • Cleaning fee
  • Listing name
  • Listing address
  • Listing city
  • Wi-fi name
  • Wi-fi password
  • Confirmation code
  • Directions
  • Check-in Instructions
  • House Rules
  • House Manual
  • Guidebook
  • Getting around
  • Guest Access
  • Guest Interaction
  • Guest city
  • Guest country
  • Neighborhood
  • Number of guests
  • Number of nights
  • Number of bathrooms
  • Number of bedrooms
  • Number of beds
  • Primary host first name
  • Primary host last name

You can always choose to skip, customize, or send messages early, and you’ll be able to review a full timeline of every message sent for each reservation.

If you want to send these templates manually instead of automatically, learn more about quick replies.

Planlanmış mesaj oluşturma

Bir kayıt için oluşturduğunuz ve planladığınız mesaj, mevcut ve yaklaşan rezervasyonlara uygulanır. Planlanmış mesajlar kaydın saat diliminde gönderilir. Ayrıca şablonun dilini ayarlayarak kısa kodların istediğiniz dile çevrilmesini sağlayabilirsiniz.

  1. Gelen kutusu'na ve ardından Menü'ye tıklayın.
  2. Ayarlar'da Planlanmış mesajlar'a tıklayın.
  3. + Yeni mesaj'a tıklayın.
  4. Şablonu tanımlamak için bir ad girin.
  5. Mesajınızı yazın ve özelleştirmek için kısa kodlar ekleyin.
  6. Dil ayarlarını mesajınızla eşleştirin.
  7. Bu mesajın geçerli olduğu Kayıtlar'ı seçin.
  8. Bu mesajı tetikleyen işlemi seçin: Rezervasyon onaylandı, Giriş veya Çıkış.
  9. Tetikleyiciden önce veya sonra mesajın gönderileceği zamanı seçin.
  10. Kaydet'e tıklayın.


Messages won’t be scheduled for last minute bookings or short stays where the trigger time is greater or equal to the lead time.

  • If a trigger is set for 2 days before checkout, but the stay is only 1 or 2 days long, the schedule will be skipped.
  • If a trigger is set for 1 day before check-in, but the booking is made last minute the day before check-in, the schedule will be skipped.

Planlanmış mesajı düzenleme

  1. Gelen kutusu'na ve ardından Menü'ye tıklayın.
  2. Ayarlar'da Planlanmış mesajlar'a tıklayın.
  3. Düzenlemek istediğiniz şablona tıklayın.
  4. İstediğiniz değişiklikleri yaptıktan sonra Kaydet'e tıklayın.

Belirli bir misafir için planlanmış mesajları gözden geçirme

Misafirle aranızdaki mesaj dizisinde ve planlanmış mesaj dizisi iletişim kutusunda geçmiş ve yaklaşan planlanmış mesajları gözden geçirebilirsiniz.

  1. Gelen kutusu'na tıklayın ve misafirle aranızdaki mesaj dizisini seçin.
  2. Mesaj oluşturma kutusunun yanındaki saatli planlanmış mesajlar simgesine tıklayın.


You’ll get a list of all scheduled messages that have been sent or skipped, as well as messages that will be sent in the future. If a guest has multiple reservations, each reservation’s timeline is collapsible.

Planlanmış mesaj gönderilmeden önce üzerinde değişiklik yapma

Yaklaşan bir planlanmış mesajı gönderilmeden önce şablonunu değiştirmeden atlayabilir, erken gönderebilir veya içeriğini değiştirebilirsiniz.

  1. Gelen kutusu'na tıklayın ve misafirle aranızdaki mesaj dizisini seçin.
  2. Mesaj oluşturma kutusunun yanındaki planlanmış mesajlar simgesine tıklayın.
  3. Düzenle işleviyle üzerinde değişiklik yapmak istediğiniz mesajı seçin veya Atla ya da Şimdi gönder'e tıklayın.

Planlanmış mesajı kayıttan kaldırma

  1. Gelen kutusu'na ve ardından Menü'ye tıklayın.
  2. Ayarlar'da Planlanmış mesajlar'a tıklayın.
  3. İlgili kaydı kaldırmak istediğiniz şablona tıklayın.
  4. Kayıtlar'a gidin ve Düzenle'ye tıklayın.
  5. Kaydın seçimini kaldırın ve Kaydet'e tıklayın.


Planlanmış mesajı tüm kayıtlar için silme

Bir şablon silindiğinde o şablona dayanan ve henüz gönderilmemiş olan tüm planlanmış mesajlar tüm kayıtlar için kaldırır.

  1. Gelen kutusu'na ve ardından Menü'ye tıklayın.
  2. Ayarlar'da Planlanmış mesajlar'a tıklayın.
  3. Silmek istediğiniz şablonu seçin.
  4. Ekranı kaydırarak şablonu bulun ve Şablonu sil'e tıklayın.

Hosting with a team or co-host

If you host with a team, team members with guest management permissions will share the same set of scheduled messages, and all messages will be sent from the team owner. Any of the team members will be able to skip and edit upcoming scheduled messages, and create new templates that can be used by the team. Any saved messages you previously created will now be accessible in your team’s shared messages.

If you host with a co-host, your co-host can access your scheduled message history and upcoming message list from each conversation’s message thread, and will be able to skip and edit upcoming scheduled messages. Your co-host will also be able to apply their own templates to your listing, but they won’t be able to view or edit your templates.

Bu makale yardımcı oldu mu?

İlgili makaleler

  • Ev sahibi

    Hızlı yanıtlar oluşturma ve misafirlere gönderme

    Ev sahipleri misafir, rezervasyon ve kayıtla ilgili bilgileri dinamik olarak dolduran kısa kodlarla kişiselleştirilmiş hızlı yanıt şablonlar…
  • Ev sahibi

    Olanakları onaylama

    Misafirler, kayıt bilgileri doğru olan ve temel düzeyde profesyonel olanaklar sunan bir yerde konaklamayı tercih eder.
  • Ev sahibi

    Görev şablonları nedir?

    Görev şablonları, gelecekte görev oluştururken kullanmak üzere izlenecek adımların listesini ve önceden tanımlanmış görev ayarlarını belirle…
Rezervasyonlarınız, hesabınız ve çok daha fazlasıyla ilgili yardım alın.
Oturum açın veya kaydolun