Önerilen sonuçlara erişmek için ileri gidin

    Arama sonuçlarının işleyiş şekli

    Airbnb, misafirlere hitap eden arama sonuçları oluşturmak için bir algoritma kullanır. Algoritma, her arama için doğru kayıtları bulmak amacıyla Airbnb'deki milyonlarca kaydı sıralar. Misafirler arama kriterlerini girer ve algoritma, bu kriterleri yansıtan kayıtları verir.

    Misafirlerin arama sonuçlarını daraltmasına yardımcı olmak için çeşitli filtreler sunuyoruz. Algoritma, arama sonuçlarının nasıl sıralanacağını belirlemek için birçok etkeni dikkate alır ancak bazı etkenler diğerlerinden daha büyük etkiye sahiptir. Özellikle, bir kaydın kalitesi, popülerliği ve fiyatı, bir kaydın arama sonuçlarında nerede göründüğünü önemli ölçüde etkiler.

    • Kalite. Algoritma, kayıt fotoğrafları, kaydın değerlendirmeleri ve kayıt özellikleri de dâhil olmak üzere kaliteyi değerlendirmek için birçok özelliği dikkate alır. Yüksek kaliteli kayıtlar aramalarda daha üst sıralarda yer alır.
    • Popülerlik. Algoritma, bir kaydın popülerliğini misafirlerin kayıtla nasıl etkileşime geçtiği ve kayıtlı yerin ne sıklıkta rezerve edildiği gibi çok çeşitli bilgileri kullanarak değerlendirir. Misafirlerin bir kayıtla etkileşimine ilişkin örnekler, misafirlerin bir kaydı istek listelerine ne sıklıkta kaydettiği, misafirlerin ne sıklıkta rezervasyon yaptığı ve misafirlerin ev sahibine ne sıklıkta mesaj gönderdiğini içerir. Daha popüler kayıtlar aramalarda daha üst sıralarda yer alır.
    • Fiyat. Algoritma, bir kaydın fiyatının ne kadar cazip olduğunu belirlemek için fiyatın belirtilen tarihlerde bölgedeki benzer kayıtlara kıyasla nasıl olduğu da dâhil olmak üzere çeşitli fiyat verilerini dikkate alır. Bölgedeki, benzer misafir kapasitesine ve olanaklara sahip diğer kayıtlar gibi diğer benzer kayıtların altında fiyata sahip kayıtlar aramalarda daha üst sıralarda yer alma eğilimindedir.

    Algoritma, arama sonuçlarında çeşitliliği de destekler, böylece misafirlere farklı ev sahiplerinin, farklı özelliklerin ve çeşitli fiyatların bulunduğu kayıtlar sunulur.

    Bir konaklama yerinin konumu arama sonuçlarını etkiler mi?

    Evet, bir konaklama yerinin konumu da kaydın arama sonuçlarında nerede göründüğü üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Misafirlerin konaklamayı sevdiği yerlerde bulunan kayıtlar daha üst sıralarda yer alma eğilimindedir. Örneğin popüler kent simgelerine yakın konaklama yerleri daha üst sıralarda gösterilir.

    Bir Airbnb deneyiminin niteliği arama sonuçlarını etkiler mi?

    Evet, bir Airbnb deneyiminin niteliği de kaydın aramadaki performansı üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Özel uzmanlığa sahip birisinin ev sahipliği yaptığı benzersiz etkinliklerin kayıtları, misafirler arasında daha popüler olma ve daha üst sıralarda yer alma eğilimindedir.

    Ev sahipleri arama sonuçlarını nasıl etkiler?

    Ev sahipleri, kayıtlarının arama sonuçlarında nerede göründüğünü çeşitli şekillerde etkiler.

    Bir kayıt ne kadar fazla tarihte uygunsa bir misafirin planlarıyla da o kadar uyumludur, dolayısıyla uygunluk durumu eklemek kaydın görünürlüğünü artırmanın iyi bir yoludur. Benzer şekilde, bir ev sahibi misafirlerin ne kadar uzun süre konaklayabileceği konusunda ne kadar fazla esneklik sunarsa kaydın misafirin planlarına uygun olması ve arama sonuçlarında görünmesi de o kadar olasıdır.

    Fiyatın arama sonuçları üzerinde önemli bir etkisi olduğundan, ev sahiplerinin kayıtlarının aramadaki performansını en doğrudan şekilde etkileyebilecekleri yollardan biri, fiyatlarını değiştirmek veya indirim sunmaktır. Örneğin çoğu ev sahibi misafirleri daha yeni kayıtlara çekmek amacıyla veya yoğunluk görülmeyen seyahat sezonlarında daha düşük fiyatlar veya indirimler sunar.

    Yüksek kaliteli kayıt fotoğrafları ve özellikle göz alıcı bir kapak fotoğrafı misafirlerin dikkatini çekmeye ve etkileşimi artırmaya yardımcı olur. Kapsamlı bir kayıt açıklaması ve olanakların doğru bir listesi, misafirlerin kaydı değerlendirmesine ve rezervasyon yapmaları için güvenlerini artırmaya yardımcı olur. Bazı misafirler beşik, küvet, merdivensiz giriş veya evcil hayvanlara izin veren bir kayıt gibi belirli olanaklar ya da kayıt özellikleri aramaktadır. Bir kayda aranan olanakları veya özellikleri eklemek, kaydı misafirler için daha çekici hâle getirebilir ve bu olanaklara ya da özelliklere sahip kayıtlara yönelik aramalarda görünürlüğü artırabilir.

    Ev sahibinin davranışları ve kullandıkları ayarlar da sıralamayı etkiler. Olağanüstü derecede konuksever ev sahipleri, genellikle zaman içinde kayıtlarının performansını artırır. Örneğin algoritma, arama sonuçlarını sıralarken Süper Ev Sahibi kriterlerinin (ev sahibinin iptal işlemi sayısı, yanıt verme oranı ve bir kaydın puanları ile değerlendirmeleri) yanı sıra Süper Ev Sahibi statüsünün kendisini dikkate alır. Algoritma, anında rezervasyon yapılamayan kayıtlar için ev sahiplerinin, misafir sorgularına ne kadar hızlı yanıt verdiğini ve ev sahiplerinin rezervasyon isteklerini ne sıklıkta reddettiğini dikkate alır. Yanıtlar otomatik olduğundan ve rezervasyon, ev sahibinin isteği olumlu bir şekilde kabul etmesine gerek kalmadan onaylandığından bu, anında rezervasyon yapılabilen kayıtların arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alabileceği anlamına gelir.

    Misafirler arama sonuçlarını nasıl etkiler?

    Görüntülediğimiz arama sonuçları misafirin arama kriterlerine bağlıdır. Misafirler kendi arama sonuçlarını konum, tarihler ve misafir sayısı gibi bilgileri girerek şekillendirir. Misafirler, arama sonuçlarını daraltmak için filtreleri veya haritayı da kullanabilir. Örneğin, misafirler konaklama yerlerini mekân türüne, yatak sayısına ve belirli olanaklara göre filtreleyebilir. Bir misafirin arama kriterlerine uyan yeterli sayıda kayıt yoksa veya misafir esnek arama özelliğini kullanıyorsa misafire hitap edebileceğini düşündüğümüz diğer kayıtları gösterebiliriz.

    Ayrıca arama sonuçlarını belirlemek ve sıralamak için bir misafir hakkında sahip olduğumuz bilgileri de kullanırız. Örneğin bir misafirin geçmiş rezervasyonları belirli ortak özelliklere sahipse algoritma, söz konusu misafir için bu özelliklere sahip kayıtları daha üst sıralara yerleştirebilir. Benzer şekilde, bir misafirin konaklama rezervasyonu varsa algoritma, söz konusu rezervasyon tarihleri sırasında yakınlarda bulunan Airbnb deneyimlerini daha üst sıralara yerleştirebilir.

    Son zamanlarda etkinleştirilen kayıtlar için aramanın işleyişi nasıldır?

    Son zamanlarda etkinleştirilen kayıtlar arama sonuçlarında hemen görünmeyebilir. Kaydın görünür hâle gelmesi 24 saat sürebilir. Algoritma, ev sahiplerinin başlamasına yardımcı olmak için yeni kayıtların arama sonuçlarında iyi bir yerde görünmesini sağlayacak şekilde tasarlanmıştır.

    Airbnb sıralama algoritması zamanla değişecek mi?

    Evet. Sıralama algoritmalarımız, zaman içinde işimizde, topluluğumuzda ve tüm dünyada meydana gelen değişiklikleri yansıtacak şekilde gelişecek.

    Aramayı hangi etkenlerin etkilediğini ve sıralamanızı yükseltmek için neler yapabileceğinizi Kaynak Merkezi'nden öğrenebilirsiniz.

    İhtiyacınız olan yardımı aldınız mı?

    İlgili makaleler