İçeriğe atla
Ana yardım içeriğine geç

Arama sonuçlarında kaydımın nasıl göründüğünü hangi faktörler belirliyor?

Airbnb arama sıralama algoritmasının amacı misafirlerin seyahatleri için kusursuz kayıtlı yeri, ev sahiplerininse yerleri için en uygun misafirleri bulmalarına yardımcı olmaktır. Her aramada yaklaşık 100 farklı etkene bakıyoruz (ve endişelenmeyin; iyi bir sıra elde etmek için kusursuz performans göstermeniz gerekmez).

Dikkate aldığımız özelliklerin tam listesi gizlidir, ancak temel kategoriler aşağıda belirtilmiştir:

Misafir ihtiyaçları: Nereden arama yaptığı, önceki seyahatleri, Wish List'ine hangi kayıtları eklediği veya hangi kayıtlara tıkladığı vb. gibi misafirle ilgili etkenlere bakıyoruz.

Kayıt ayrıntıları: 5 yıldızlı değerlendirmeler, fiyat, kayıtlı yerin konumu, Anında Rezervasyon özelliğinin açık olup olmadığı, kaydın ev sahibinin isteklere ne derece hızlı yanıt verdiği ve birçok diğer etken gibi öğeleri dikkate alıyoruz.

Seyahat ayrıntıları: Kaç misafirin geleceği, seyahatin uzunluğu, seyahate ne kadar süre kaldığı, minimum veya maksimum fiyat ayarlayıp ayarlamadığı ve çeşitli diğer etkenleri dikkate alıyoruz.

Daha fazla ayrıntıyla ilgileniyorsanız aşağıda bazı özellikler bulabilirsiniz:

Arama yapanları anlama

Misafirlerin önceki aramalarda kaydınıza nasıl tepki gösterdiklerini anlamak için, birçok işarete bakarız ancak iki önemli etken şunlardır:

  • Arama sonuçlarındaki tıklamalar: Bir kayıt arama sonuçlarında gösterildiğinde, bunun bir misafirin daha fazla bilgi edinmek üzere o kaydı tıklatıp tıklatmadığına ilişkin iyi bir işaret olduğunu değerlendiririz. Bunun tüm ev sahibi topluluğu için iyi bir işaret olduğundan emin olmak amacıyla yalnızca farklı misafirlerden alınan tıklamaları saydığımızdan emin oluruz.
  • Bir kayıt sayfasındaki istekler: Misafirlerin kaydınıza baktıklarında ne sıklıkla rezervasyon isteğinde bulunduklarına bakarız. Başarılı kayıtların misafirlerin karar vermesine yardımcı olarak iyi bir iş yaptıklarını görüyoruz.

Kayıtları anlama

Ev sahiplerinin kontrol sahibi olması gereken bazı etkenler aşağıda belirtilmiştir:

  • Değerlendirmeler: Arama sıralamalarında tamamlanan seyahat sayısı ve misafirler tarafından yazılan değerlendirmeler ve verilen puanlara bakılır. Aramalarda iyi performans göstermek için iyi değerlendirmeler önemli olsa da misafirlerden alınan az sayıda olumsuz puan veya alınamayan değerlendirme sıralamanız üzerinde önemli bir etki yaratmaz.
  • Fiyat: Fiyatın misafirlerimizin kayıtları karşılaştırırken baktığı önemli karar etkenlerinden biri olduğunu görüyoruz. Bu nedenle, pazarınız içinde rekabetçi bir fiyat belirlemeniz önemlidir.
  • Süper Ev Sahibi: Süper Ev Sahibi işareti bir kaydı güçlendirmese de size Süper Ev Sahibi statüsünü kazandıranlar güçlendirir.
  • Yeni kayıtlar: Yeni ev sahiplerinin hızlıca alıştıklarından emin olmak için, yeni kayıtların arama sıralamalarında ön sıralarda göründüklerinden emin oluruz.

Misafir rezervasyon deneyimi

Misafirlerin Airbnb'yi tercih etmelerini sağlamanın en iyi yolu deneyimlerinin olumlu olduğundan emin olmaktır, böylece kanıtlanmış bir hızlı yanıt verme kaydı bulunan ev sahiplerine sahip kayıtları yükseltiriz.

  • Yanıt hızı ve yanıt süresi: İsteklere 24 saat içinde yanıt vermek aramalardaki sıralamanızı iyileştirir.
  • Reddetmeler: Rezervasyon İsteği Gönder'i kullanmayı tercih eden ev sahipleri için, arama sıralama kaç misafirin rezervasyon isteğinde bulunup reddedildiğini izler. Zaman zaman reddetmek gereklidir, bu nedenle arama sıralamasındaki diğer etkenlere benzer şekilde bireysel reddetme işlemlerinden çok haftalar ve aylar boyunca süren geniş modellerle ilgileniriz.
  • Anında Rezervasyon: Airbnb'deki misafirler hızlı ve kolay bir rezervasyon deneyimine değer verir ve büyük olasılıkla bir Anında Rezervasyon kaydını rezerve eder. Arama, misafirlerin rezervasyon yapma olasılığı daha büyük olan kayıtları göstermeyi amaçlar bu nedenle Anında Rezervasyon kayıtları algoritmada öne çıkarılır. Ayrıca, emin olmak için Rezervasyon İsteği Gönder ile rezerve edilen (Anında Rezervasyon özelliği kullanılmayan) bir kayıt diğer rezervasyon deneyimi etkenlerinde iyi performans gösterirse muhtemelen arama sıralamasında da iyi performans gösterecektir.

Konum

Arama sıralaması, misafirlerin rezervasyon yapmak üzere en fazla ilgilendikleri konumlardaki kayıtları göstermeye çalışır. Bunun, misafirlerin seyahatleri için kayıt bulmasına yardımcı olduğunu ve aynı zamanda ev sahibi topluluğumuz için daha fazla rezervasyon oluşturduğunu tespit ettik. Bunu gerçekleştirmek için, misafir topluluğumuzdaki önceki rezervasyonları dikkate alıyoruz. Bir misafirin ne zaman daha büyük olasılıkla rezervasyon yapacağı belirli bir kasabayı veya şehri aradığını öğrenebiliriz.

Aramalarda Görünürlük

Özel olarak arama sıralamasının parçası olmadığı halde aramalarda iyi performans göstermenin bir parçası pazarınızda aramalar için uygun ve görünür olmaktır. Aklınızda tutmanız gereken bazı etkenler şunlardır:

  • Etkinleştirme gecikmesi: Ev sahiplerine ayarları iyice kontrol etmeleri için zaman vermek amacıyla yeni bir kayıt oluşturma ile kaydın aramalarda görünmesi arasında 6-24 saat zaman bulunmaktadır.
  • Minimum ve maksimum gece sayısı: Bir misafirin tarihleri seçtiği aramalarda görünmek için, bir kayıt uygun sayıda minimum ve maksimum geceye sahip olmalıdır. Bir ev sahibi maksimum sayıda aramada görünmek isterse minimum gece sayısını mümkün olduğunca azaltıp benzer şekilde maksimum gece sayısını artırması önerilir.
  • Uzun süreli konaklamalar: Bazı Airbnb misafirleri 28 günden daha uzun konaklama yapmak istemektedir. Bir kaydın bu aramalarda görünmesi için, misafirlere makul bir fiyat sunmak üzere taban fiyatınızın üzerinden aylık indirim uygulamanız gerekir.

Platformdaki ev sahipleri ve misafirler için en iyi sonuçlara ulaşmak üzere sistemimizi sürekli olarak güncelliyoruz, bu nedenle bu etkenler düzeltilebilir ve test edilebilir.