İçeriğe atla
    Önerilen sonuçlara erişmek için ileri gidin
    Şu an bekleme süreleri normalden daha uzun sürüyor
    Koronavirüs (COVID-19) nedeniyle şu anda çok sayıda istek alıyoruz ve personel sayımız azaltılmış durumda. Rezervasyonunuza 72 saatten daha uzun süre bir süre varsa acil yardıma ihtiyacı olanlara destek verebilmemiz için lütfen giriş tarihinize daha yakın bir zamanda bizimle iletişime geçin. Bir rezervasyonu değiştirmek veya iptal etmek için seyahatler sayfanıza veya ev sahipliği gösterge panonuza gidin.

    Airbnb'nin Değerlendirmelerle İlgili Anlaşmazlıklara Sunduğu Çözümler

    Airbnb topluluğu ve markası büyümeye devam ederken bizler, deneyimlerin ev sahiplerimizin ve misafirlerimizin ilk ağızdan, dürüst deneyimlerini yansıtması için ihtiyaç duyulduğunda, bu politikayı güncellemek için gerekli tüm çabayı gösteriyoruz.

    Değerlendirmelerin kaldırılması

    Sağlıklı bir değerlendirme sisteminin topluluğumuzun gerçek geri bildirimlerine saygı duyan ve bunları koruyan bir sistem olduğuna inanıyoruz. Bu nedenle, herhangi bir değerlendirmenin kaldırılmasını son derece ciddiye alıyoruz. Airbnb’nin Değerlendirme Politikasının tam metnini okuyabilirsiniz. Özetlemek gerekirse bir değerlendirme, şu durumlarda kaldırılır:

    • Değerlendirmenin Airbnb’nin İçerik Politikasına aykırı olması,
    • Değerlendirmenin ön yargılı olması veya
    • Değerlendirmenin, yazarın Airbnb'deki deneyimiyle ilgisinin olmaması.

    Ön yargıdan doğan sorunların çözümü

    Topluluğumuza en çok katkı sağlayan değerlendirmeler, üyenin deneyimini ön yargısız bir biçimde yansıtmasıyla olur. Airbnb, değerlendirmeyi yapan kişinin değerlendirilen kişiye şantaj yapma girişiminde bulunması, bu kişiyle çıkar çatışması içine girmesi ya da bu kişiyle rekabet hâlinde olması gibi nedenlerle uygun olmayacak şekilde ön yargılar içeren değerlendirmeleri kaldırır.

    Şantaj veya teşvik

    Değerlendirmeleri ya da değerlendirmelere verilen yanıtları, bir kişiyi yapmakla yükümlü olmadığı bir şeyi yapmaya zorlama amacıyla kullanma girişiminde bulunulması değerlendirmelerin kötüye kullanılması anlamına gelir ve buna izin vermeyiz.

    Airbnb'yi kullanan kişilerin, para karşılığı pozitif değerlendirme yazma sözü vermesine ya da istekleri yerine getirilmezse negatif değerlendirme yazmakla tehdit etmesine izin verilmez. İhlaller, Airbnb hesabınızın kısıtlanması, askıya alınması veya feshedilmesiyle sonuçlanabilir.

    Bu politika gereği şunlar yasaktır:

    • Misafirlerin bir ev sahibini para iadesi yapmaya, ek ödeme yapmaya ya da karşılık olarak pozitif değerlendirme yazmaya zorlamak amacıyla değerlendirmeleri veya puanları kullanmakla tehdit etmesi.
    • Bir ev sahibinin kısmen veya tamamen para iadesi yapma ya da pozitif değerlendirme yazma karşılığında bir misafirden pozitif değerlendirme yazmasını veya pozitif puan vermesini ya da bir değerlendirmeyi değiştirmesini istemesi. Ev sahipleri, misafirin mevcut bir değerlendirmeyi düzeltmesi karşılığında ücretsiz veya indirimli konaklama teklifinde de bulunamaz.
    • Ev sahiplerinin veya misafirlerin bir anlaşmazlığın çözülmesi karşılığında başka birisinden değerlendirmeye ilişkin belirli eylemleri gerçekleştirmesini istemesi.

    Bu politika şunları yasaklamaz:

    • Misafirin değerlendirme yazmadan önce bir sorunla ilgili olarak ev sahibiyle iletişime geçmesi.
    • Ev sahibi veya misafirin para iadesi veya ek ödeme isteyip değerlendirme yazması; bu değerlendirmenin bir kararın sonucunu etkilemek için bir tehdit olarak kullanılmaması.
    • Ev sahibinin misafirden olumlu bir deneyimi yansıtan dürüst bir pozitif değerlendirme yazmasını veya puan vermesini istemesi.
    • Ev sahibi veya misafirin düzeltme için verilen zaman kısıtlaması dâhilinde değerlendirmeyi düzeltmesi.

    Airbnb'nin müdahalesini gerektiren rezervasyonlar için değerlendirme yazılabilmesinin nedenleri

    Bir rezervasyonla ilgili sorunlar ortaya çıktığında ev sahiplerine ve misafirlere iki seçenek sunulur: Tazminat (para iadesi veya ek ücret) talep etme ve deneyimlerini herkese açık bir değerlendirme yazarak paylaşma. Anlaşmazlıkların adil bir biçimde çözülmesini ve ön yargılara dayalı olmayan bir değerlendirme sistemini teşvik etmek amacıyla ev sahiplerinin ve misafirlerin bu araçların her ikisini de kullanabiliyor olması gerekir.

    Örneğin, bir ev sahibinin misafiri bir ev kuralını ihlal ederse o ev sahibinden gelecekteki ev sahipleri ve Airbnb için bu deneyimini, yazdığı değerlendirmede paylaşmasını isteriz. Ayrıca, bir misafirin bir ev kuralını ihlal ettiği VE bir ev sahibinin kaydı temizlemeden sunduğu zamanlar olabilir; bu nedenle bir tarafın bu geri bildirim sürecine katılmasını yasaklamak istemiyoruz.

    Bununla birlikte, bir tarafın değerlendirmenin içeriğini maniple etmek için diğerine şantaj yapmaya çalıştığını tespit edebileceğimiz durumlarda değerlendirmeleri kaldıracağız. Ayrıca, bir anlaşmazlıktan sonra gönderilen değerlendirme içerik politikalarımızdan herhangi birini ihlal ederse (örneğin, ayrımcı bir içerik veya şiddet dolu bir tehdit içeriyorsa) değerlendirme de kaldırılacaktır.

    Çıkar çatışması

    Rezervasyonun yalnızca bir kişinin genel puanını şişirmek amacıyla yapıldığına dair işaretlerin bulunduğu veya konaklamanın hiç gerçekleşmediğinden şüphelendiğimiz değerlendirmeleri kaldıracağız.

    Olumlu bir değerlendirme karşılığında sahte rezervasyonları kabul etmek, kendinizi veya kendi kaydınızı değerlendirmek için ikinci bir hesap kullanmak veya olumlu değerlendirmeler karşılığında değerli bir şey sunmak yasaktır. İhlaller, Airbnb hesabınızın kısıtlanması, askıya alınması veya feshedilmesiyle sonuçlanabilir.

    Rakiplerin değerlendirmeleri

    Başkalarını bu kayıtlar veya deneyimler için rezervasyon yapmaktan caydırmak veya başka kayıtlara ya da deneyimlere yönlendirmek amacıyla örneğin benzer işletmeler, kayıtlar veya deneyimler gibi rakipler tarafından yazılan değerlendirmelere izin verilmez. İhlaller, Airbnb hesabınızın kısıtlanması, askıya alınması veya feshedilmesiyle sonuçlanabilir.

    Uygunluk sorunlarının çözümü

    Değerlendirmeler, topluluk üyelerine rezervasyonlar yaparken daha iyi kararlar vermelerine yardımcı olacak bilgiler sunar. Değerlendirmeler ancak değerlendirmeyi yapan kişinin deneyimini doğru ve dürüst bir şekilde yansıtması durumunda en çok faydayı sağlar.

    Değerlendirme, ev sahibi veya misafirin yaşadığı bir deneyimle ilgili olmayan bilgiler içerdiği veya değerlendirilen kişinin kontrolü dışında bir şeye odaklandığı durumlarda, denetleme ekibimiz değerlendirmenin uygunluğunu şu şekilde değerlendirecektir:

    1. Değerlendirme, değerlendirmeyi yapan kişinin deneyimini anlatıyor ve kişisel bakış açısını yansıtıyor mu?
    2. Değerlendirme, Airbnb topluluğunun diğer üyeleri için fayda sağlıyor mu? Başkalarının daha bilinçli rezervasyonlar yapmasına yardımcı olacak şekilde bir ev sahibi veya misafir, kayıt veya deneyim hakkında önemli bilgiler sağlıyor mu?

    Airbnb, değerlendirmenin bir ev sahibi veya misafir, kayıt veya deneyim hakkında uygun bilgiler içermediğine karar verirse değerlendirme kaldırılır. Çoğunlukla alakasız bilgiler içeren değerlendirmeler de kaldırılabilir. Ancak bu değerlendirmeler, yalnızca ilgili bilgilerin diğer topluluk üyelerinin bilinçli rezervasyon yapmalarına yardımcı olmayacağı öngörülürse kaldırılabilir.

    Alaka düzeyi ihlalleri ve ihlal etmeme örnekleri

    Alakasız: "Bu şehirdeki taksi şoförlerine güvenmeyin, en kötü güzergahları kullanıyorlar!"
    Alakalı
    : "Bu şehirdeki taksi şoförlerine güvenmeyin, en kötü güzergâhları kullanıyorlar! Dahası, bu kayda gittiğimde tamamen bakımsız durumdaydı ve ev sahibi endişelerime asla yanıt vermedi"

    Alakasız: "Bu misafir tam bir yalancıydı. Gerçek bir doktor olmasına imkân yoktu."
    Alakalı
    : "Misafir geç giriş yaptı ve onu içeri almak için hemen uyanamadığım için bana bağırdı. Kabaydı ve tüm konaklaması süresince kolayca öfkelenebiliyordu. Hastası olmak istemezdim."

    İptal edilen rezervasyonlarla ilgili sorunların çözümü

    Airbnb, giriş günü saat 00.00 sonrasında iptal edilen rezervasyonlar için değerlendirme yazmaya izin verir. Bunu iletişim, ev kuralı ihlalleri, giriş sırasında kayıtla ilgili sorunlar vb. gibi konularda geri bildirim almak için yapıyoruz.

    İptal edilen bir rezervasyon için değerlendirme yazmaya karar verirseniz geri bildiriminizi şahsen deneyimlediklerinizle sınırlı tutmanızı isteriz. Airbnb'nin iptal edilen bir rezervasyon için değerlendirme bırakıldığını onaylayabilmesi ve değerlendirmenin topluluğumuzla alakasız bilgiler (ör. uçuş iptali nedeniyle oluşan öfke) içermesi hâlinde değerlendirme kaldırılır.