İçeriğe atla
    Önerilen sonuçlara erişmek için ileri gidin
    5 Mayıs: Airbnb'den önemli bir güncelleme

    5 Mayıs: Airbnb'den önemli bir güncelleme

    COVID-19, seyahat sektörünü değiştirdi. Bugün, bazı kötü haberler paylaştık.
    Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 5 May 2020
    6 dakikalık okuma
    Güncelleme tarihi: 6 May 2020

    COVID-19 seyahat sektörünü kökten değiştiriyor; biz de bugün, paylaşması güç bir haber vererek Airbnb iş gücünü küçülttüğümüzü duyurduk. Bu hafta çalışanlarımızla ilgilenmeye yoğunlaştık ve biz onları desteklemek için zaman harcarken anlayışınızı ve sabrınızı rica ediyoruz. Önümüzdeki hafta bizden bekleyebilecekleriniz:

    • Sosyal medya kanallarımız, Topluluk Merkezimiz ve Topluluk Desteği ekibimiz aracılığıyla sorulara yanıt vermeyi sürdüreceğiz
    • Bütün dünyadan topluluk liderlerinin oluşturduğu küçük bir grupla ortaklarımıza ulaşarak geri bildirim elde edecek, yaygın olarak kafalarda oluşan soruları öğreneceğiz
    • CEO Brian Chesky 13 Mayıs'ta canlı bir Ev Sahibi Güncellemeleri etkinliği düzenleyerek en çok sorulan soruları yanıtlayacak ve sizin için en önemli olan konuları ele alacak

    Sizi ve misafirlerinizi desteklemeye, hep birlikte işlerimizi yeniden kurmaya kararlıyız. Yakında bizden yine haber alacaksınız.

    Bugün erken saatlerde Airbnb Kurucu Ortağı ve CEO Brian Chesky, Airbnb çalışanlarına aşağıdaki mesajı gönderdi.

    * * *

    Kime: Airbnb Dünya Ekibi
    Konu: Önemli Bir Güncelleme

    Sevgili Ekibimiz,

    Size yedinci kez evimden sesleniyorum. Her konuşmamızda bazen iyi bazen kötü haberler paylaştım ancak bugün çok üzücü bir haberi sizinle paylaşmak zorundayım.

    Bana işten çıkarmalar hakkında sorular sorduğunuzda her alternatifin ele alındığını söylemiştim. Bugün, Airbnb personel sayısını azaltma kararı aldığımızı doğrulamak zorundayım. Misyonu aidiyet odaklı olan, bizim gibi bir şirket için bu durumla yüzleşmek son derece zor ve elbette Airbnb'den ayrılmak zorunda olanlar için daha da zor olacaktır. Bu karara nasıl vardığım, giden arkadaşlarımız için neler yaptığımız ve bundan sonra neler olacağı ile ilgili mümkün olduğunca çok ayrıntı paylaşacağım.

    Bu kararı nasıl aldığımızı anlatarak başlayayım. Hayatımızın en üzücü krizini hep beraber yaşıyoruz. Bu kriz kendini hissettirmeye başladığında global seyahat durma noktasına geldi. Airbnb'nin faaliyetleri bu durumdan çok ciddi düzeyde etkilendi. Bu yılki gelirimizin, 2019 yılında kazandığımızın yarısından daha az olacağı tahmin ediliyor. Buna yanıt olarak 2 milyar dolarlık sermaye topladık ve Airbnb'nin akla gelebilecek hemen hemen tüm maliyetlerini önemli ölçüde düşürdük.

    Bu önlemleri almak zorundaydık, üstelik iki somut gerçek, daha da ileri gitmek zorunda kalabileceğimizi gösterdi:

    1. Seyahat faaliyetlerinin ne zaman normale döneceğini bilmiyoruz.
    2. Normale döndüğünde de öncekinden farklı olacak.

    Airbnb'nin işlerinin tamamen düzeleceğini bilsek de maruz kalacağı değişiklikler geçici veya kısa süreli değil. Bu nedenle, daha odaklanmış bir iş stratejisine dayanarak, iş gücümüzün boyutunu küçültüp Airbnb'de daha temel değişiklikler yapmamız gerekiyor.

    Toplam 7.500 Airbnb çalışanımızdan yaklaşık 1.900'ü, yani kadronun %25 kadarı Airbnb'den ayrılmak zorunda kalacak. Ne yazık ki eskisi gibi devam etmeye gücümüz yetmediği için daha odaklı iş yapma amacıyla bu kesintileri yapmak zorunda kaldık.

    Daha odaklı bir işletme

    Seyahat, bu yeni dünyada farklı bir seyir izleyeceğinden Airbnb'yi bu duruma uygun olarak geliştirmemiz gerekiyor. İnsanlar evlerine daha yakın, daha güvenli ve daha uygun fiyatlı seçenekler isteyecekler. Ama aynı zamanda kendilerinden koparılıp alınmış gibi gelen bir şeyin, insanlarla bağlantı kurmanın da özlemini çekecekler. Airbnb'yi kurmamızın temelinde, işte bu aidiyet ve bağlantı kurma ihtiyacı vardı. Bu kriz, odak noktamızı köklerimize, temel çıkış noktamıza, Airbnb'yi gerçekten özel kılan unsura yani Airbnb'de evlerini misafirlere açan ve deneyimler sunan insanlara yöneltmemize neden oldu.

    Bu, ev sahibi topluluğumuzun özünü doğrudan desteklemeyen etkinliklere yaptığımız yatırımı azaltmamız gerektiği anlamına geliyor. Ulaştırma ve Airbnb Stüdyoları'ndaki çalışmalarımıza ara veriyoruz. Ayrıca Oteller'e ve Lux'e yönelik yatırımlarımızın hacmini de düşürmemiz gerekiyor.

    Bu kararlar, bu ekiplerde bulunan kişilerin çalışmaları neticesinde alınmadı ve bu ekiplerdeki herkesin ayrılacağı anlamına gelmiyor. Ayrıca Airbnb genelindeki ekipler de bu kararlardan etkilenecek. Airbnb'nin belirlediği doğrultuyla ne düzeyde uyumlu olduğuna bağlı olarak birçok ekip, boyut olarak küçültülecek.

    Kadro azaltma yaklaşımımız

    Personel sayısında küçülmeye giderken temel değerlerimize dayalı net ilkelere göre hareket etmek önemliydi. Bu süreçte bize yol gösteren ilkeler şunlardı:

    • Küçülmeyle elde edilen bütün kaynakları gelecekteki iş stratejimize ve ihtiyaç duyacağımız yeteneklere yönlendirme
    • Küçülmeden etkilenenler için elden geleni yapma
    • Çok renklilik ilkesinden ödün vermeme
    • Küçülmeden etkilenenlerle bire bir iletişimin optimizasyonu
    • Bilgilerde kısmen şeffaflık olması işleri daha kötü hâle getirebileceğinden, kararları duyurmak için her şey tümüyle netleşene kadar bekleme

    Bu ilkelere bağlı kalmak için elimden geleni yaptım.

    Küçülme süreci

    Sürecimiz, sürdürülebilir bir maliyet modeli üzerine inşa edilmiş daha odaklı bir iş stratejisi oluşturmakla başladı. Her ekibin yeni stratejimizle ne düzeyde uyumlu olduğunu değerlendirdik ve bundan sonraki süreçte her ekibin büyüklüğünün ve şeklinin ne olacağını belirledik. Her ekip üyesini kapsamlı bir şekilde gözden geçirdikten sonra kritik becerilere ve bu becerilerin gelecekteki iş ihtiyaçlarımızla ne kadar uyumlu olduğuna dayalı kararlar aldık.

    Bu kararlar sonucunda, çok sevdiğimiz ve değer verdiğimiz takım arkadaşlarımızdan ayrılmak zorunda kalacağız. Airbnb'den ayrılan harika çalışanlarımız var ve diğer şirketler onlarla çalışabilecekleri için şanslılar.

    Ayrılanlara destek olmak için tazminat, hisse payı, sağlık sigortası ve istihdam desteği gibi konuları ele aldık ve herkese şefkatli ve düşünceli bir şekilde davranmak için elimizden geleni yaptık.

    Kıdem Tazminatı

    ABD'deki çalışanlar 14 haftalık taban ücrete ek olarak Airbnb'deki her hizmet yılına karşılık bir haftalık ücret alacak. Hizmet süresi gerektiğinde yuvarlanarak en yakın yıla tamamlanacak. Örneğin 3 yıl 7 aydır Airbnb'de çalışan bir kişiye fazladan 4 haftalık ücret ödenecek, yani toplam 18 haftalık ödeme yapılacak. ABD dışındaki tüm çalışanlara en az 14 haftalık ücret ödenecek ve hizmet süresine bağlı artışlar, çalıştıkları ülkede geçerli uygulamalara göre hesaplanacak.

    Hisse payları

    Geçen yıl içinde işe aldığımız kişiler için hisse paylarına ilişkin bir yıllık bekleme süresini kaldırarak ayrılan herkesin, çalıştığı süreye bakılmaksızın hissedar olmasına olanak tanıyoruz. Buna ek olarak, ayrılan herkes 25 Mayıs olarak belirlenen hak etme süresini doldurmuş kabul edilecektir.

    Sağlık sigortası

    Süresi bilinmeyen küresel sağlık krizi devam ederken sağlık giderlerinin yükünü sınırlandırmak istiyoruz. ABD'de, COBRA ile çalışarak 12 aylık sağlık sigortası sunacağız. Diğer tüm ülkelerde 2020 yılı sonuna kadar sağlık sigortası masraflarını karşılayacağız. Bu, sağlık sigortası kapsamını yasal olarak sürdüremememiz ya da mevcut planlarımızın uzatmaya elverişli olmamasından kaynaklanıyor. Ayrıca KonTerra üzerinden dört aylık psikolojik destek hizmeti sağlayacağız.

    İstihdam desteği

    Hedefimiz, Airbnb'den ayrılan ekip arkadaşlarımızı yeni iş fırsatlarıyla buluşturmak. Bu ekip arkadaşlarımıza beş şekilde yardımcı olabiliriz:

    • Eski Çalışanlar Dizini: Ayrılan ekip arkadaşlarımızın yeni iş bulmasına yardımcı olmak için herkese açık bir web sitesi oluşturacağız. Eski çalışanlarımız, potansiyel işverenlerin, profillerine, özgeçmişlerine ve iş örneklerine erişmesini sağlamak için bu platforma katılabilir.
    • Eski Çalışan İşe Yerleştirme Ekibi: 2020 yılının geri kalanında, Airbnb İşe Alım Ekibi'nin önemli bir bölümü Eski Çalışan İşe Yerleştirme Ekibi hâline gelecek. Airbnb'de kalan işe alım görevlileri, bir sonraki işlerini bulmalarına yardımcı olmak için ayrılan çalışanlara destek sağlayacak.
    • RiseSmart: Kariyer geçişi ve işe yerleştirme hizmetleri konusunda uzman bir şirket olan RiseSmart aracılığıyla dört aylık kariyer hizmetleri sunuyoruz.
    • Çalışanlarımızdan Eski Meslektaşlarına Destek: Kalan tüm Airbnb çalışanlarının, ayrılan ekip arkadaşlarının bir sonraki rollerini bulmalarına yardımcı olmaları için bir programa katılmaya teşvik ediyoruz.
    • Dizüstü Bilgisayar: Bilgisayar yeni iş bulmak için önemli bir araç olduğu için herkesin Apple dizüstü bilgisayarlarını yanında götürmesine izin veriyoruz.

    Sonraki aşamalar

    Bu konuda sizi en kısa zamanda net bilgi vermek istiyorum. 24 ülkede çalışanlarımız bulunduğundan, bu konuya açıklık getirmek için gereken süre, yerel yasalara ve uygulamalara göre değişmekte. Bazı ülkeler, iş sözleşmelerine ilişkin bildirimlerin çok belirli şekillerde iletilmesini şart koşuyor. Sürecimiz ülkeye göre farklılık gösterse de her çalışan için planlama yaparken elimizden geldiğince özenli davrandık.

    ABD ve Kanada'da konuya hemen netlik getirebilirim. Airbnb'den ayrılanlar, birkaç saat içinde bölümlerindeki kıdemli bir liderle veda toplantısı yapmak üzere takvimleri üzerinden davet alacak. Bunun yasal olarak mümkün olduğu her yerde insanları bire bir görüşmelerle şahsen bilgilendirmek bizim için önemliydi. ABD ve Kanada'daki çalışanlar içinde ayrılanların işteki son günü 11 Mayıs Pazartesi olacak. Pazartesi gününün sonraki adımlara hazırlık ve şirkete veda için onlara yeterli zamanı sağlayacağını düşündük, çünkü bunların önemini anlıyor ve buna saygı duyuyoruz.

    Bizimle çalışmaya devam edecek bazı çalışanların yeni bir rolü olacak. Bu çalışanlara davetini göndereceğimiz "Yeni Rol" konulu bir toplantıda daha ayrıntılı bilgi paylaşacağız. ABD ve Kanada'da bulunan ve Airbnb'de çalışmaya devam edecek olanlara takvim daveti gönderilmeyecek.

    Pasifik saatiyle 18.00'de Asya-Pasifik ekiplerimizdeki çalışanlarla çevrim içi bir toplantı yapacağım. Pasifik saatiyle öğle 12.00'de Avrupa ve Orta Doğu ekiplerimizdeki çalışanlarla çevrim içi bir toplantı yapacağım. Her toplantıdan sonra, ilgili ülkede geçerli uygulamalara göre sonraki adımlara geçeceğiz.

    Küçülmeden etkilenen çalışma arkadaşlarımıza saygı gereği tüm Airbnb liderlerinden, ekiplerini bir araya getirmek için bu haftanın sonuna kadar beklemelerini istedim. Herkesin bu gelişmeleri sindirmesi için birkaç gün süre tanıdıktan sonra ve bu perşembe Pasifik saatiyle 16.00'da CEO ile Soru-Cevap toplantısı düzenleyeceğim.

    Son birkaç söz

    Son sekiz haftada öğrendiğim bir şey var: Kriz dönemleri size neyin gerçekten önemli olduğunu gösteriyor. Eşi benzeri görülmemiş bir durum yaşadığımız şu günlerde de bazı şeyler benim için hiç olmadığı kadar netlik kazandı.

    Öncelikle, Airbnb'deki herkese şükranlarımı iletmek istiyorum. Bu üzücü deneyim boyunca hepiniz bana ilham verdiniz. En kötü koşullarda bile en iyi yönlerimizi gördüm. Dünyanın şu anda insan ilişkilerine her zamankinden daha çok ihtiyacı var ve Airbnb'nin bunun üstesinden geleceğini biliyorum. Buna inanıyorum çünkü size inanıyorum.

    İkincisi, hepinizi çok seviyorum. Misyonumuz sadece seyahat etmek değil. Airbnb'yi kurduğumuzda ilk sloganımız "İnsana yaraşır şekilde seyahat edin" şeklindeydi. İnsanın payı, seyahatin payından her zaman daha büyüktü. Temel düsturumuz aidiyettir ve aidiyetin merkezi sevgidir.

    Kalan arkadaşlarımız;

    Aramızdan ayrılanları onurlandırmanın en etkili yollarından biri, onların sunduğu katkıların çok önemli olduğunu ve her zaman Airbnb hikayesinin bir parçası olacaklarını bilmelerini sağlamaktır. Tıpkı bu misyonun devam edeceği gibi onların çalışmalarının da devam edeceğinden hiç şüphem yok.

    Airbnb'den ayrılanlara;

    Gerçekten çok üzgünüm. Bunun sizin hatanız olmadığını bilmenizi isterim. Airbnb'ye katmış olduğunuz vasıflarınız ve yetenekleriniz dünyada daima aranan şeyler olacak. Airbnb'yi başarılı yapan sizlersiniz. Bize kattıklarınız için size bütün kalbimle teşekkür ediyorum.

    Brian

    Airbnb
    5 May 2020
    Bu yardımcı oldu mu?