İçeriğe atla
    Önerilen sonuçlara erişmek için ileri gidin
    Seyahat eden kişilerin COVID-19 ile ilgili sorularına yanıtlar

    Seyahat eden kişilerin COVID-19 ile ilgili sorularına yanıtlar

    İptal seçenekleri ve yeni programlarla size nasıl destek olduğumuzu öğrenin.
    Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 10 Mar 2020
    7 dakikalık okuma

    31 Mart 2020'de güncellendi.

    Koronavirüs (COVID-19) ve seyahat planlarınızı etkileyip etkilemeyeceği konusunda çok fazla belirsizlik olduğunu biliyoruz. Seyahat eden kişileri desteklemeye yardımcı olmak için sorularınızı takip ediyoruz ve bazılarını burada yanıtlayacağız. Durumda değişiklik oldukça ve daha fazla soruya yanıt bulundukça bu sayfayı güncellemeye devam edeceğiz.

    Seyahatimi iptal etmem gerekiyor. Seçeneklerim nelerdir?
    Rezervasyonlarını 14 Mart 2020 veya öncesinde yapmış olup giriş tarihi 14 Mart ile 31 Mayıs 2020 arasında olan misafirler, COVID-19 yüzünden seyahat edemeyeceklerse rezervasyonlarını iptal edebilecektir. COVID-19 nedeniyle bu misafirlerin iptal seçeneklerini genişlettik. İptal seçenekleriniz hakkında daha fazla bilgi almak için lütfen Airbnb web sitesi veya uygulamasında Seyahatler bölümünü ziyaret edin.

    Planlarınızı değiştirmeniz gerekiyorsa lütfen giriş tarihinizden en geç yedi tam gün öncesine kadar iptal ederek ev sahibinize yeterli zamanı tanıyın. COVID-19 gerekçesiyle iptal etmeniz hâlinde Airbnb, etkilenen konaklama ev sahiplerine yönelik oluşturulan 250 milyon ABD doları tutarındaki destek fonundan rezervasyon tutarının bir kısmını ev sahibinize ödeyecektir. Bu kriz sırasında hem misafirlerimizin hem de ev sahiplerimizin mali yükünü hafifletmeye böyle yardımcı olmaya çalışıyoruz. Airbnb.com/250MSupport adresinden daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

    Ancak bu politikanın 14 Mart'tan sonra yapılan rezervasyonları kapsamadığını lütfen unutmayın. Bu tarihten sonra yapılan rezervasyonlar her zaman olduğu gibi kaydın iptal politikasına göre ele alınacaktır.

      Kısa süre önce Airbnb'de bir seyahat rezervasyonu yaptım ancak COVID-19 planlarımı etkiliyor. Rezervasyonumu iptal edebilir miyim?
      Bu dönemde seyahat edip etmeme konusunda kararsız olabilirsiniz. Kendiniz ve sevdikleriniz için en doğru kararı alabilmeniz adına ihtiyaç duyduğunuz bilgileri size sunmak istiyoruz. Dünya Sağlık Örgütü'nün (DSÖ) COVID-19'u bir pandemi olarak ilan etmesine karşılık 14 Mart veya öncesinde konaklama için rezervasyon yapan ve giriş tarihi 14 Mart ile 31 Mayıs 2020 arasında olan misafirler için iptal seçeneklerimizi genişlettik. Airbnb web sitesi veya uygulamasında Seyahatler bölümüne giderek rezervasyon seçeneklerinize göz atabilirsiniz.

      Giriş tarihiniz 1 Haziran veya sonrası ise, mevcut rezervasyonunuzu ev sahibinizin iptal politikası şartlarına göre dilediğiniz zaman değiştirebilir veya iptal edebilirsiniz. İptal seçenekleriniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen Airbnb web sitesi veya uygulamasında Seyahatler bölümünü ziyaret edin.

        *Bu politika Çin Ana Karası'nda yapılan yurt içi seyahatler için geçerli değildir. Daha fazla bilgi için buraya göz atın. Luxe veya Luxury Retreats rezervasyonları ayrı bir Luxe misafir para iadesi politikasına tabidir.

        Bir seyahat rezervasyonu yapmak istiyorum ama COVID-19 ile ilgili durumun ne şekilde gelişmeye devam edeceğinden emin değilim. Ne yapmalıyım?
        Gelecekteki bir tarihe seyahat rezervasyonu yapma konusunda kararsızlık içinde olmanız anlaşılır bir durum. Tüm misafirlere, yaptıkları rezervasyonlardaki iptal politikalarını dikkatle değerlendirmelerini ve esneklik sağlayan kayıtları seçmelerini şiddetle öneririz. Hafifletici Nedenler Politikamız COVID-19 ile ilişkili durumlarda 14 Mart'tan sonra yapılan ya da zaten başlamış olan rezervasyonları kapsamayacaktır.

        İçinizin daha da rahat etmesi için esnek iptal politikasına sahip bir kayıt bulmanızı öneririz. Bu nedenle böyle kayıtları bulup rezerve etmenizi kolaylaştıracak bir arama filtresi ekledik.

        Esnek iptal politikaları olan konaklama yerlerini nasıl bulabilirim?
        İptal politikaları ev sahipleri tarafından belirlenir ve (esnek, orta veya katı olarak) değişiklik gösterebilir. Her kaydın ana sayfasından konaklama yapılacak yerin iptal politikasıyla ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz. İptal politikası esnek olan yerleri aramanızı kolaylaştıracak yeni bir filtre ekledik. Yeni filtre hakkında daha fazla bilgi edinin

        Hafifletici Nedenler Politikası nedir?
        Airbnb'nin Hafifletici Nedenler Politikası misafirlere ve ev sahiplerine ciddi yaralanma veya hastalık, doğal afetler, seyahat kısıtlamaları ve diğer öngörülemeyen olaylardan etkilenmeleri durumunda ücretsiz iptal seçeneği sunar. DSÖ'nün COVID-19'u pandemi olarak ilan etmesinden sonra bu politikanın kapsamını, dünya genelinde 14 Mart'ta ya da öncesinde yapılan ve giriş tarihi 14 Mart ile 31 Mayıs arasında olan tüm uygun şartlara sahip rezervasyonları içerecek şekilde genişlettik. Rezervasyonunuz zaten başladıysa (giriş zamanı geçtiyse) bu politika geçerli değildir.

        Kısa süre önce Airbnb'de bir seyahat rezervasyonu yaptım ve bu seyahate çıkıp çıkmama konusunda kararsızım. Seyahate çıkmalı mıyım?
        Hükûmet ve sağlık makamlarının talimatlarını takip etmenizi öneririz. Bu önemli kararı vermenizi kolaylaştırmak için bazı seyahat uyarılarını ve yardımcı kaynakları derledik.

        Bir Airbnb Deneyimi rezervasyonum var. Bilmem gerekenler nelerdir?
        18 Mart'tan başlayarak en az 30 Nisan 2020 tarihine kadar olan tüm deneyimlere ara verilmiştir. Bu zor kararı verirken deneyimlerin insanları bir araya getirmek üzere tasarlandığını göz önünde bulundurduk. Dünyanın dört bir yanındaki sağlık kuruluşları, toplulukları korumanın en iyi yollarından biri olarak bu tür etkileşimlerin önlenmesine yönelik tavsiyelerde bulundu. Bu süre zarfında rezervasyon yapan tüm misafirler bir iptal bildirimi ve 25 ABD doları değerinde bir kupon alacaktır. Bunun misafirleri gelecek deneyimler için rezervasyon yapmaya teşvik edeceğini umuyoruz. Son güncellemeler için bu Yardım Merkezi makalesini okuyun.

        COVID-19 hakkında her gün yeni haberler çıkıyor. Gelişmelerden haberdar olmamın en iyi yolu nedir?
        Airbnb.com/COVID adresini her gün güncelliyoruz. Yeni gelişmeleri öğrenmek ve rehberlik almak için öncelikle buraya göz atabilirsiniz. Bölgeniz veya seyahatinizle ilgili her konuda hükûmet ve sağlık makamlarının yönlendirmelerini takip etmenizi öneririz.

        Ev sahibi rezervasyonumu iptal etti. Şimdi ne olacak?
        Anlaşılabilir bir nedenden ötürü olsa bile iptallerin can sıkıcı olabileceğini biliyoruz. Bir rezervasyonu iptal eden birçok ev sahibinin COVID-19'dan etkilenmiş olabileceğini veya tüm topluluğumuzun sağlığını korumaya yardımcı olacak bir şekilde hareket ettiğini unutmayın.

        Ev sahibiniz iptal ederse tam para iadesi almak için uygun şartlara sahip olabilirsiniz. Para iadeniz hakkında bilgi almak için Airbnb web sitesi veya uygulamasında Seyahatler bölümüne bakabilirsiniz.

        Hâlâ seyahat etmeniz gerekiyorsa yeniden Airbnb üzerinden rezervasyon yapmayı tercih edeceğinizi umuyor ve güvenli bir yolculuk diliyoruz.

        Bir ev sahibinin yerinde kalmak istemiyorsam ne yapmalıyım?
        Airbnb, bu zor dönemde her zamankinden daha büyük önem kazanan topluluğumuzun sağlığını ve katılımını korumaya kararlıdır. Bir rezervasyonu iptal etmeden önce lütfen Airbnb'nin Ayrımcılık Yapmama Politikası'nı göz önünde bulundurun. Tüm ev sahiplerine kapsayıcı bir tavır ve saygı çerçevesinde yaklaşmayı unutmayın. Bu doğrultuda her rezervasyon ve iptal etme kararı eşit şartlar altında değerlendirilmelidir. İhtiyacınız olan bilgileri edinmenizi sağlayacakbazı genel bilgileri ve soruları özetledik.

        Ev sahibimin iptal politikası uyarınca para iadesi alamıyorum. Neden?
        Airbnb, misafir ve ev sahiplerinin platform aracılığıyla buluştuğu bir topluluktur. Ev sahipleri ne kadar ücret alacaklarına, mekânla ilgili özel kurallara ve iptal politikalarına kendileri karar verir. Çoğu durumda ev sahipleri Airbnb'den elde ettikleri kazançla geçimini sağlar. Bu da politikalarında istisnalar yapmalarını zorlaştırabilir.

        İptal edilen bir etkinlik için Airbnb'de konaklama yeri rezervasyonu yapmıştım. Rezervasyonumu iptal edebilir miyim?
        Seyahat eden kişilerin çoğunun Coachella, SXSW, Mobil Dünya Kongresi ve benzeri etkinlikler için Airbnb'de konaklama rezervasyonu yaptığını biliyoruz. Katılmayı planladığınız bir etkinlik iptal edildiyse ve rezervasyonunuz Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamında değilse lütfen rezervasyonunuzuniptal politikasını kontrol edin. Doğrudan ev sahibinize ulaşmaya da çekinmeyin. Ev sahiplerinin Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamında olmayan bu tür rezervasyonlara para iadesi yapabilmeleri için bir araç sunduk.

        Etkilenen bir bölgede Airbnb Luxe rezervasyonu yapmıştım. Hafifletici Nedenler Politikası'nın koruması altında mıyım?
        Hafifletici Nedenler Politikamız, Airbnb Luxe veya Luxury Retreats rezervasyonlarını kapsamaz. Bu rezervasyonlar ayrı bir politika olan Luxe Misafir Para İadesi Politikası'na tabidir.

        Yardıma ihtiyacım var. Çevrim içi kaynakları nerede bulabilirim?
        Hemen yanıt alamamanın can sıkıcı olabileceğini biliyoruz. İhtiyacınız olan bilgileri almanıza yardımcı olmaya kararlıyız. Bu amaçla çağrı, mesaj ve e-postalarınızı mümkün olduğunca hızlı yanıtlamaya devam ediyoruz, ayrıca Airbnb.com/COVID adresini kullanıma sunduk.

        Sık karşılaşılan birçok sorun çevrim içi olarak çözülebilir. Daha fazla yanıt almak için Yardım Merkezimize de bakabilirsiniz.

        Hâlâ sorularım var. Kiminle iletişime geçmeliyim?
        COVID-19'un küresel seyahat sektörünü büyük ölçüde etkilemesi nedeniyle topluluk destek ekibimiz olağanüstü yoğunlukta çağrı ve mesaj alıyor. Durumunuz gereği bir topluluk destek ekibi üyesinden yardım almanız gerekiyorsa zaman bakımından öncelikli isteklerin karşılanabilmesi adına oluşturduğumuz öncelik sırasına uymanızı rica ediyoruz. Rezervasyonunuza 72 saatten fazla süre varsa lütfen bizimle giriş tarihinize daha yakın bir zamanda iletişime geçin.

        Bu arada, sorunları kendi kendinize çözmenizi kolaylaştıracak self servis araçları geliştirdik. Daha fazla kaynak ve bilgi için lütfen Airbnb.com/COVID adresini veya Yardım Merkezi'ni ziyaret edin.

        COVID-19'un seyahat eden kişiler için ne denli rahatsız edici olduğunu biliyoruz ve size yardımcı olmak için buradayız. Topluluğumuzun güvenliğini ve sağlığını korumak üzere bizimle iş birliği yaptığınız için teşekkürler.

        Bu makalede yer alan bilgiler yayım tarihinden bu yana değişmiş olabilir.

        Airbnb
        10 Mar 2020
        Bu yardımcı oldu mu?