İçeriğe atla
    Önerilen sonuçlara erişmek için ileri gidin
    Seyahat eden kişilerin COVID-19 ile ilgili sorularına yanıtlar

    Seyahat eden kişilerin COVID-19 ile ilgili sorularına yanıtlar

    İptal seçenekleri ve yeni programlarla size nasıl destek olduğumuzu öğrenin.
    Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 10 Mar 2020
    5 dakikalık okuma
    Güncelleme tarihi: 12 Ağu 2020

    COVID-19 ve bu salgının seyahat planlarınızı etkileyip etkilemeyeceği konusunda birçok belirsizlik olduğunu biliyoruz. Seyahat eden kişileri desteklemeye yardımcı olmak için sorularınızı takip ediyor ve bazılarını burada yanıtlıyoruz. Durumda gelişmeler oldukça ve daha fazla soruya yanıt verildikçe bu sayfayı güncellemeye devam edeceğiz.

    Seyahatimi iptal etmem gerekiyor. Seçeneklerim neler?
    14 Mart 2020 veya öncesinde yapılan rezervasyonlarda COVID-19 nedeniyle seyahat edemeyen misafirler ücretsiz iptal hakkına sahip olabilir. Hafifletici Nedenler Politikamız hakkında daha fazla bilgi edinin

    Mevcut iptal seçenekleriniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için Airbnb web sitesi veya uygulamasının Seyahatler bölümünü de ziyaret edebilirsiniz. Seyahat kısıtlamaları devam ederse bu seçenekler önümüzdeki haftalarda değişebilir.

    Planlarınızı değiştirmeniz gerekiyorsa ev sahibinize başka bir rezervasyon alma şansı tanımak için lütfen iptal işleminizi mümkün olduğunca önceden gerçekleştirin.

    Bununla birlikte, 14 Mart'tan sonra yeni rezervasyon yapan misafirlerin hasta olmadıkları sürece COVID-19 nedeniyle iptal etmeleri durumunda Hafifletici Nedenler Politikası kapsamında para iadesi alamayacaklarını lütfen unutmayın.

      Kısa süre önce Airbnb'de bir seyahat rezervasyonu yaptım ancak COVID-19 planlarımı etkiliyor. Rezervasyonumu iptal edebilir miyim?
      14 Mart'tan sonra yeni rezervasyon yapan misafirler, hasta değillerse ve rezervasyonlarını COVID-19 nedeniyle iptal ederlerse Hafifletici Nedenler Politikası kapsamında para iadesi alamayacaklar. Bu nedenle, lütfen ev sahibinizin iptal politikasının yeterli esnekliği sağladığından emin olun. Airbnb web sitesi veya uygulamasında Seyahatler bölümünü ziyaret ederek rezervasyonunuz için geçerli olan iptal seçenekleri hakkında bilgi edinebilirsiniz.

        Bir seyahat rezervasyonu yapmak istiyorum ama COVID-19 ile ilgili durumun ne şekilde gelişmeye devam edeceğinden emin değilim. Ne yapmalıyım?
        Gelecekteki bir tarihe seyahat rezervasyonu yapma konusunda kararsız olmanızı anlıyoruz. Tüm misafirlere yaptıkları rezervasyonlardaki iptal politikalarını dikkatlice değerlendirmelerini ısrarla tavsiye ederiz. 14 Mart'tan sonra yeni bir rezervasyon yapan misafirler, COVID-19 nedeniyle rezervasyonlarını iptal ederlerse hasta olmadıkları sürece Hafifletici Nedenler Politikası kapsamında para iadesi alamazlar.

        İçinizin daha da rahat etmesi için esnek iptal politikasına sahip bir kayıt bulmanızı öneririz. Bu nedenle, bu tür kayıtları bulup rezerve etmenizi kolaylaştıracak bir arama filtresi ekledik.

        Esnek iptal politikaları uygulayan konaklama yerlerini nasıl bulabilirim?
        İptal politikaları ev sahipleri tarafından belirlenir ve (esnek, orta veya katı olarak) değişiklik gösterebilir. Kaydın ana sayfasında her konaklama yeri için uygulanan iptal politikasıyla ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz. İptal politikası esnek olan yerleri aramanızı kolaylaştırmak amacıyla yeni bir filtre ekledik. Yeni filtre hakkında daha fazla bilgi edinin

        Hafifletici Nedenler Politikası nedir?
        Airbnb'nin Hafifletici Nedenler Politikası misafirlere ve ev sahiplerine ciddi yaralanma veya hastalık, doğal afetler, seyahat kısıtlamaları ve diğer öngörülemeyen olaylardan etkilenmeleri durumunda ücretsiz iptal seçeneği sunar. DSÖ'nün COVID-19'u pandemi ilan etmesinin ardından COVID-19 nedeniyle seyahatleri iptal olan misafirlere tam para iadesi veya seyahat kredisi verilebilir. Rezervasyonunuz için geçerli olabilecek iptal seçeneklerini Airbnb web sitesi veya uygulamasında Seyahatler bölümünden öğrenebilirsiniz.

        Kısa süre önce Airbnb'de bir seyahat rezervasyonu yaptım ancak bu seyahate çıkıp çıkmama konusunda kararsızım. Seyahate çıkmalı mıyım?
        Birçok bölgede, yerel seyahat uyarıları veya geçici konaklama (kısa süreli kiralamalar dâhil) kısıtlamaları yayımlanmıştır. Konaklamanızın bundan etkilenip etkilenmeyeceğini öğrenmek için Yardım Merkezi'ndeki seyahat kısıtlamaları ve uyarıları bölümünü kontrol etmenizi öneririz. Bu süreçte topluluğumuzu nasıl desteklediğimiz hakkında daha fazla bilgi için Kaynak Merkezi'ndeki COVID-19 güncellemelerine göz atın.

        Yüz yüze yapılan bir Airbnb Deneyimi rezervasyonu yaptım. Bilmem gerekenler neler?
        18 Mart'tan başlayarak çoğu ülkede yüz yüze deneyimlere ara verdik. İptal etmek için uygun şartlara sahip misafirlere 25 ABD doları değerinde bir kupon verildi. Bunun, misafirlerimizi gelecek deneyimlere rezervasyon yapmaya teşvik edeceğini umuyoruz. Süreç içinde hükûmetlerin ve sağlık uzmanlarının rehberliğinde güvenli ve izin verilen bazı ülkelerde deneyimleri yeniden başlattık. Diğer ülkelerde yüz yüze deneyimlerin yeniden başlatılmasını iki haftada bir değerlendirmeye devam edeceğiz. Yüz yüze deneyimlerin yeniden başlatılmasıyla ilgili daha fazla bilgi edinin

        Bu arada Çevrim İçi Deneyimlerin başladığını bildirmekten büyük bir heyecan duyuyoruz. İster yeni bir beceri öğrenin ister eğlenceli bir etkinlikte arkadaşlarınızla bağlantı kurun ya da iş arkadaşlarınızla ekip oluşturma alıştırması yapın, artık bunu evinizin güvenli ortamında gerçekleştirebilirsiniz. Sihirbazlık sırlarını öğrenmekten, Faslı bir aileyle yemek yapmaya ya da Budist bir keşişle meditasyona kadar keşfedilecek birçok Çevrim İçi Deneyim var. Airbnb.com/online-experiences adresine giderek daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

        COVID-19 hakkında her gün yeni haberler çıkıyor. Gelişmelerden haberdar olmamın en iyi yolu nedir?
        Airbnb.com/COVID adresini her gün güncelliyoruz. Yeni gelişmeleri öğrenmek ve rehberlik almak için öncelikle buraya göz atabilirsiniz. Bölgeniz veya seyahatinizle ilgili her konuda hükûmet ve sağlık makamlarının yönlendirmelerini takip etmenizi öneririz.

        Ev sahibi rezervasyonumu iptal etti. Şimdi ne olacak?
        Anlaşılabilir bir nedenden ötürü olsa bile iptallerin can sıkıcı olabileceğini biliyoruz. Rezervasyon iptal eden birçok ev sahibinin COVID-19'dan etkilenmiş olabileceğini veya tüm topluluğumuzun sağlığını korumaya yardımcı olma düşüncesiyle hareket ettiğini unutmayın. Sorumlu seyahat davranışı konusunda daha fazla bilgi için Yardım Merkezi'ndeki bu makale yararlı olabilir.

        Ev sahibiniz rezervasyonu iptal ederse tam para iadesi almak için uygun şartlara sahip olabilirsiniz. Para iadeniz hakkında bilgi almak için Airbnb web sitesi veya uygulamasında Seyahatler bölümüne bakabilirsiniz.

        Hâlâ seyahat etmeniz gerekiyorsa yeniden Airbnb üzerinden rezervasyon yapmayı tercih edeceğinizi umuyor ve güvenli bir yolculuk diliyoruz.

        Bir ev sahibinin yerinde konaklamak istemiyorsam ne yapmalıyım?
        Airbnb, bu zor dönemde her zamankinden daha büyük önem kazanan topluluğumuzun sağlığının korunması ve herkesin olduğu gibi kabulünün teşvik edilmesi konusunda kararlıdır. Bir rezervasyonu iptal etmeden önce lütfen Airbnb'nin Ayrımcılık Yapmama Politikası'nı göz önünde bulundurun. Her ev sahibine onları kabul eden, saygılı bir şekilde davranmayı unutmayın. Bu, her rezervasyon ve iptal etme kararını eşit standartlar çerçevesinde ele almanızı garantiler. İhtiyacınız olan bilgileri elde etmenizi sağlayabilecek bazı genel bilgileri ve soruları özetledik.

        Ev sahibimin iptal politikası uyarınca para iadesi alamıyorum. Neden?
        Airbnb, misafir ve ev sahiplerinin platform aracılığıyla buluştuğu bir topluluktur. Ev sahipleri ne kadar ücret alacaklarına, mekânla ilgili özel kurallara ve iptal politikalarına kendileri karar verir. Çoğu durumda ev sahipleri Airbnb'den elde ettikleri kazançla geçimini sağlar. Bu da politikalarında istisnalar yapmalarını zorlaştırabilir.

        İptal edilen bir etkinlik için Airbnb'de konaklama yeri rezervasyonu yapmıştım. Rezervasyonumu iptal edebilir miyim?
        Seyahat eden kişilerin çoğunun Coachella, SXSW, Mobil Dünya Kongresi ve benzeri etkinlikler için Airbnb'de konaklama rezervasyonu yaptığını biliyoruz. Katılmayı planladığınız bir etkinlik iptal edildiyse ve rezervasyonunuz Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamında değilse lütfen rezervasyonunuzun iptal politikasını kontrol edin. Ayrıca doğrudan ev sahibinize de ulaşabilirsiniz. Ev sahiplerinin Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamında olmayan bu tür rezervasyonlar için para iadesi yapabilecekleri bir aracı kullanıma sunduk.

        Etkilenen bir bölgede Airbnb Luxe rezervasyonu yaptım. Rezervasyonum Hafifletici Nedenler Politikası kapsamına giriyor mu?
        Hafifletici Nedenler Politikamız, Airbnb Luxe veya Luxury Retreats rezervasyonlarını kapsamaz. Bu rezervasyonlar ayrı bir politika olan Luxe Misafir Para İadesi Politikası'na tabidir.

        Yardıma ihtiyacım var. Çevrim içi kaynakları nerede bulabilirim?
        Hemen yanıt alamamanın can sıkıcı olabileceğini biliyoruz. İhtiyacınız olan bilgileri almanıza yardımcı olmaya kararlıyız. Bu amaçla çağrı, mesaj ve e-postalarınızı mümkün olduğunca hızlı yanıtlamaya devam ediyoruz, ayrıca Airbnb.com/COVID adresini kullanıma sunduk.

        Sık karşılaşılan birçok sorun çevrim içi olarak çözülebilir. Daha fazla yanıt için Yardım Merkezimize de bakabilirsiniz.

        Hâlâ sorularım var. Kiminle iletişime geçmeliyim?
        COVID-19'un dünya genelinde seyahati büyük ölçüde etkilemesi nedeniyle topluluk destek ekibimiz olağanüstü yoğunlukta çağrı ve mesaj alıyor. Topluluk destek ekibine kesinlikle başvurmanız gerekiyorsa acil isteklerin karşılanabilmesi için oluşturduğumuz öncelik sırasına uymanızı rica ediyoruz. Rezervasyonunuza 72 saatten çok varsa lütfen giriş tarihinize daha yakın bir zamanda bizimle iletişime geçin.

        Bu arada, sorunları kendi kendinize çözmenizi kolaylaştıracak self servis araçları geliştirdik. Daha fazla kaynak ve bilgi için lütfen Airbnb.com/COVID adresini veya Yardım Merkezi'ni ziyaret edin.

        COVID-19'un seyahat eden kişiler için ne denli rahatsız edici olduğunu biliyoruz ve size yardımcı olmaya hazırız. Topluluğumuzun güvenliğini ve sağlığını korumak üzere bizimle iş birliği yaptığınız için teşekkürler.

        Bu makalede yer alan bilgiler yayım tarihinden bu yana değişmiş olabilir.

        Airbnb
        10 Mar 2020
        Bu yardımcı oldu mu?