İçeriğe atla
    Önerilen sonuçlara erişmek için ileri gidin
    Deneyimli ev sahiplerinden temizlik ipuçları
    Bu içerik seçtiğiniz dilde sunulmadığından, mümkün olan en yakın dilde sunduk.

    Deneyimli ev sahiplerinden temizlik ipuçları

    Tertemiz bir yer misafirleri mutlu eder ve harika değerlendirmeler almanızı sağlar.
    Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 5 Mar 2020
    3 dakikalık okuma
    Güncelleme tarihi: 5 Mar 2020

    Önemli noktalar

    • Temizlik, genellikle olumsuz bir değerlendirmenin başlıca nedenidir

    • Banyolara, zeminlere, çarşaflara ve havlulara özellikle dikkat edin

    • Temizlik aynı zamanda etrafı toplamak ve geride kişisel eşya kalıp kalmadığını kontrol etmek anlamına da gelir

    • Harcadığınız zaman ya da temizlik hizmeti için yaptığınız masraf karşılığında temizlik ücreti eklemeyi düşünün

    Misafirler temizliğe çok ama çok önem verir. Airbnb verilerine göre, misafirlerin olumsuz bir değerlendirme yazmalarının başlıca nedenlerinden biri mekânın temiz olmamasıdır. Öte yandan tertemiz bir mekân, kaydınız için olumlu değerlendirmeler yazılmasını ve "Pırıl Pırıldı" şeklinde iltifat almanızı sağlar. Bunu kim istemez ki?

    Misafirler için temizlik yapmak nasıl fark yaratır?

    Siz sağda solda tozlu bir tavşancık bulunmasına aldırmayabilirsiniz, ancak misafirleriniz buna kesinlikle dikkat eder ve değerlendirmelerinde bunu mutlaka belirtir. Misafirler için temizlik, kendi aileniz için yaptığınız temizlikten çok daha fazla detaya dikkat etmenizi gerektirir. Başka önemli bir fark var mı? Bir önceki misafirinizin arkasından temizlik yapmanız, bir sonraki için hazırlık yapmanız anlamına da gelir. Dolaptan komodine ve buzdolabına kadar çeşitli yerlerde misafirlere alan açmayı unutmayın. San Francisco'lu ev sahibi Alex, "Yeni misafirin, önceki misafirin yediği yarım kalmış tavuğu bulmasını istemezsiniz," diyor.

    En zorlayıcı noktalara odaklanın

    Misafirler; havlu, çarşaf, zemin ve banyo gibi belirli öğelere özellikle dikkat eder. Nedenini anlamak zor değil. Kimse duşunun veya uyuduğu yerin hijyenik olmadığını düşünmek istemez. Bu alanların her misafirden sonra iyice temizlenerek "bal dök yala" düzeyine getirilmesi gerekir. Tavandaki vantilatörün tozunu almak veya duş perdesini değiştirmek gibi diğer görevler daha uzun aralıklarla yapılabilir. Uzun vadede rezervasyonlar arasındaki işi azaltmak ve zamandan tasarruf etmek için düzenli olarak derin temizlik yapmayı düşünün.

    Etrafta saç olmamasını sağlayın

    Hiçbir şey bir misafire, bulunduğu mekânda başkasının saçını bulmak kadar itici gelmez. Salt Lake City, Utah'tan ev sahipleri Sue ve John saç temizlemek için şaşırtıcı bir ev aleti kullanıyor: "Tüm çarşafları, yastık kılıflarını ve battaniyeleri yıkadıktan sonra bir tüy toplama rulosuyla üstlerinden geçiyorum." Cottonwood, Arizona'dan Laura, paspas kullanmayı öneriyor: "Banyo zeminlerini ellerinizin ve dizlerinizi üstüne çökerek temizleyin. Hem işinizi daha hızlı ve kolay halleder hem de tek bir saç telini bile gözünüzden kaçırmamış olursunuz." Son olarak, banyo giderlerinin saçla tıkanmadığından emin olmak için düzenli olarak temizleyin.

    Tüm çarşafları, yastık kılıflarını ve battaniyeleri yıkadıktan sonra bir tüy toplama rulosuyla üstlerinden geçiyorum.
    Sue and John,
    Salt Lake City

    Dağınıklığa veda edin

    Dekoratif nesneler bir mekâna karakter katabilir, ancak beraberinde başka bir şey daha gelir: toz! Etrafta ne kadar çok dekoratif nesne kullanırsanız temizlemeniz gereken yüzey alanı da o kadar artar. Ayrıca, dağınıklık hissi de verir. Güney Kore'den ev sahipleri Jessica ve Henry kişisel eşyalarını minimum düzeyde tutuyor. "Mekânın biraz boş görünmesine neden olsa da misafirlerin kendi eşyaları için yeterince alana sahip olacağı ve temiz görünümü korumanın daha kolay olacağı anlamına da gelir." İçinizdeki Marie Kondo'ya ulaşın, o güne kadarki varlıkları için eşyalarınıza teşekkür edin ve ortadan kaldırın.

    İhtiyacınız olduğunda yardım alın

    Tüm temizliği tek başınıza yapamayacağınızı biliyorsanız bir temizlik elemanıyla çalışın ve ona gerekli tüm bilgileri verin. Ayrıca, ilk anlaştığınız kişinin gelememesi ihtimaline karşı bir de yedek temizlik elemanı belirleyin. Ayrıca, mekânınızı temiz tutmak için yaptığınız masrafı karşılamak için temizlik ücreti ekleyebileceğinizi unutmayın. İş yükünü yönetmenin başka bir yolu var mı? Bir sonraki misafir gelmeden önce kapsamlı bir temizlik yapmak için rezervasyonlar arasında yeterince zaman bırakın. Rezervasyonlar arasındaki zamanda rezervasyon yapılmasını engellemek için rezervasyon ayarlarınızı güncellemek faydalı olacaktır.

    Ev sahipleri için bu kolay teknikleri deneyin

    Ev sahiplerinin, bir Airbnb mekânının kendisine özgü temizlik ihtiyaçlarını karşılamak konusunda çeşitli fikirleri var. Öne çıkanlardan bazıları şunlar:

    • Önce çamaşır makinesini doldurun. "Önce nevresim takımlarını ve havluları çamaşır makinesine dolduruyorum ve böylece onlar yıkanırken ben de diğer temizlik işlerini hallediyorum. Zamanı verimli kullanmış oluyorum.” -Emma-Kate
    • Ahşap zeminleri cilalayın. “Zemin döşemem ahşap. Misafirler geldiğinde döşemeleri pırıl pırıl görmeleri için düzenli olarak cilalıyorum. Her yerin temiz olduğunu hissettiren bir güven veriyor. " -Tammi
    • Işık düğmelerini temizleyin. “Bunlar epey kirlenebilir ama alıştığınız için fark etmezsiniz. Biraz ispirto işinizi görecektir." -Adam
    • Yatakların altına ve şifonyerlerin içine bakın. “Yatak odasında başkasının unuttuğu bir eşyayı bulmaktan daha kötüsü olamaz.” -Rob
    • Pencere eşiklerini, aydınlatma armatürlerini ve tavan köşelerini temizleyin. “Bazen, temizliği çoğunlukla gündüz yaptığınız için bunların ne kadar kirli olduğunu fark edemezsiniz. Ama misafiriniz gece yatarken bunu görecektir." -Sarah
    • Duş perdesini unutmayın. "Duş perdesi genelde unutuluyor. Muşamba bir perdem var; her misafirden sonra perdeyi spreyleyip siliyorum. Ayrıca her ay ya da iki ayda bir değiştiriyorum." -Tammi
    • Tuvalet kağıdını katlayın. "Tuvalet kağıdının ucunu katlarım. Küçük bir şey ama hem ferahlık hissi veriyor hem de önem verdiğinizi gösteriyor." -Emma-Kate
    • El sabunu ve şampuan şişelerini doldurun. "Banyoda yeni hissi veren malzemelerin bulunması güzel bir şey. Dolu ve kapalı bir şişe, misafiri onu kullanan ilk kişiymiş gibi hissettirir." -Alex

    Biraz ekstra çaba ve birkaç pratik teknikle mekânınızı "pırıl pırıl" olarak adlandıran değerlendirmeler alabilirsiniz.

    Önemli noktalar

    • Temizlik, genellikle olumsuz bir değerlendirmenin başlıca nedenidir

    • Banyolara, zeminlere, çarşaflara ve havlulara özellikle dikkat edin

    • Temizlik aynı zamanda etrafı toplamak ve geride kişisel eşya kalıp kalmadığını kontrol etmek anlamına da gelir

    • Harcadığınız zaman ya da temizlik hizmeti için yaptığınız masraf karşılığında temizlik ücreti eklemeyi düşünün

    Airbnb
    5 Mar 2020
    Bu yardımcı oldu mu?