Önerilen sonuçlara erişmek için ileri gidin

    Kayıt başlığınızı yazma ile ilgili yeni kurallar

    Arama sonuçlarında mekânınızı göstermek için başlığınızı güncelleyin.
    Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 17 Haz 2022
    3 dakikalık okuma
    Güncelleme tarihi: 22 Haz 2022

    Önemli noktalar

    • Kayıt başlığınızı cep telefonu ekranına sığacak şekilde kısa tutun

    • Emoji kullanmaktan ve kelimelerin tamamını büyük harflerle yazmaktan kaçının

    Kısa süre önce Airbnb'de son on yılda yaptığımız en büyük değişiklik kapsamında yenilediğimiz tasarımımızın bir parçası olarak, ev sahipleri tarafından yazılan kayıt başlıklarını arama sonuçlarından kaldırmıştık. Buradaki amaç, tüm başlıkları tutarlı bir tarzda sunmak ve bu sayede, misafirlerin tercih ettiği dil veya cihaz ne olursa olsun bunları okumalarını kolaylaştırmaktı.

    Bu yeniliği kullanıma sunmamızın ardından, yaptığımız değişiklikler hakkında bize gönderdiğiniz çok sayıda geri bildirim arasında kayıt başlıklarının misafir arama sonuçlarına geri dönmesini istediğinizi belirttiniz. Bu konuda neden bu kadar istekli olduğunuzu anlıyoruz: Kayıt başlığınız misafirlerin arama sonuçlarında okuduğu ilk şeylerden biridir ve mekânınızı benzersiz kılan noktaları belirtmek için bir fırsat sunar.

    30 Haziran'dan itibaren kayıt başlıklarınız misafir arama sonuçlarına geri dönüyor. Ayrıca etkili başlıklar yazma ile ilgili yeni kuralları sunarak kaydınızı arama sonuçlarında öne çıkarmanıza, misafirlerin beklentilerini belirlemenize ve onları mekânınıza rezervasyon yapmak için teşvik etmenize yardımcı olmayı amaçlıyoruz.

    En iyi sonucu kısa başlıklar verir

    Misafirler Airbnb'de arama yapmak için farklı boyutlarda ekranları olan çok çeşitli cihazlar kullanır. Web tarayıcısından düzgün görüntülenen bir başlık, mobil uygulamada kayıtlara ekranı aşağı kaydırarak göz atmaya çalışan misafirler için fazla uzun olabilir.

    Uzun başlıklar arama sonuçlarında otomatik olarak kısaltılır ve başlığınızın kalan kısmı üç nokta işaretiyle temsil edilir. Örneğin, "Göl manzaralı kır kulübesi, şömine, tekne rampası" şeklindeki bir başlık "Göl manzaralı kır kulübesi…" olarak görüntülenir.

    Karakter sayısı sınırlamaları, başlığınızın hem masaüstü hem de mobil cihazlarda tam olarak görüntülenmesini sağlar. Hareket hâlindeki misafirler genellikle cep telefonlarından arama yapar, bu da yalnızca 32 karakterin görüntülenebileceği anlamına gelir. Başlığınız 32 karakterden uzunsa en önemli bilgileri başa alın.

    Aşağıda kısa kayıt başlıkları için üç doğru örnek yer almaktadır:

    • Şehir merkezi manzaralı modern çatı katı
    • Şefler için dağda konforlu bir sığınak
    • Año Nuevo yakınında denize sıfır villa

    Cümle tarzı yazım, tamamen büyük harflerle yazıma kıyasla daha kolay okunabilir

    Cümle yapısı, başlığınızdaki ilk kelimenin yalnızca ilk harfini büyük harfle yazmanızı gerektirir. Oysa kelimelerin çoğuna büyük harfle başladığınız başlık stili fazla resmî kaçabilirken TÜMÜ BÜYÜK HARF olan yazı tarzı bağırma etkisi yaratabilir.

    Misafirlere daha iyi bir arama deneyimi sunmak için, şehir adı gibi gerekli durumlar dışında başlığınızdaki kelimelerin ilk harflerini büyük yazmaktan kaçının. ABD gibi kısaltmalar veya LHR gibi havaalanı kodları için de istisna yapabilirsiniz.

    Kayıt başlığında büyük harflerin nasıl kullanılmayacağıyla ilgili bir örnek:

    • YENİ Mobilyalar KOCAMAN HAVUZ Müthiş Manzaralar

      Aşağıda kayıt başlıkları için cümle yapısının kullanıldığı üç doğru örnek yer almaktadır:

      • Bondi Beach'te deniz kenarında kulübe
      • Viktorya mimarisinde romantik misafir odası
      • LAX yakınında çevre dostu stüdyo

      Kelimeler anlatmak istediklerinizi emojilerden daha net ifade eder

      Emojiler ve semboller dünya genelinde farklı kişiler için farklı anlamlara gelebileceğinden, bunları kullanmak kafa karıştırıcı veya yanıltıcı olabilir. Örneğin baş parmak yukarı işareti, onaylama veya bir numara anlamlarına gelebileceği gibi saldırgan bir jest olarak da yorumlanabilir.

      Kaydınızın başlığını daha samimi ve kolay okunabilir hâle getirmek için yerinizle ilgili basit ve açıklayıcı ifadelere bağlı kalın. Özel karakterler (örneğin !, # veya *) kullanmakta bir sakınca olmasa da bunları vurgulama amacıyla tekrarlamak (!!! veya *** gibi) iyi bir fikir değildir. İfadeleri ayırmak için arkasından boşluk ekleyerek virgül veya boşluksuz tire işareti kullanmayı deneyin.

      Yapılmaması gerekenlere bir örnek:

      • ****Kayak ve golf amaçlı dağ evi****!!!

      Bunu yazmanın daha iyi bir yolu şu olabilir:

      • Kayak/golf amaçlı dağ evi ve özel bahçe

      Daha fazla ayrıntı, tekrarlardan daha etkilidir

      Çoğu durumda, arama sonuçlarında misafirlere zaten sunulan şehriniz veya kasabanız ya da toplam yatak sayısı gibi bilgileri tekrarlamanıza gerek yoktur. Kayıt başlığınızı bu bilgilerden ziyade, dikkat çekmenize yardımcı olabilecek benzersiz ayrıntıları eklemek için kullanın.

      Örneğin kaydınız Buenos Aires'teyse kayıt başlığınıza "Recoleta" gibi semtinizin ismini ekleyebilirsiniz. İtalya'nın Floransa kentindeyseniz "Uffizi yakınlarında" gibi bir ifade ekleyebilir veya yerinize yakın başka bir kent simgesini belirtebilirsiniz. Bu, misafirlere mekânınızın nerede olduğu hakkında daha net bir fikir verebilir. Özel bir ofis alanınız varsa başlıkta "çalışmaya uygun" ifadesini vurgulayabilirsiniz.

      Yeni bir kaydın başlığında "yeni" kelimesini kullanmaktan kaçınmak iyi bir fikirdir. Bu bilgi zaten arama sonuçlarında misafirlere bir rozetle gösterilir.

      Airbnb'nin İçerik Politikası'nı okuyun

      Bu makalede yer alan bilgiler yayım tarihinden bu yana değişmiş olabilir.

      Önemli noktalar

      • Kayıt başlığınızı cep telefonu ekranına sığacak şekilde kısa tutun

      • Emoji kullanmaktan ve kelimelerin tamamını büyük harflerle yazmaktan kaçının

      Airbnb
      17 Haz 2022
      Bu yardımcı oldu mu?