Fiyatlandırma stratejinizi belirleyin

Misafir talebine yanıt vermek için uygunluk durumunuzu ayarlayın ve indirimler sunun.
Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 1 Ara 2020
Güncelleme tarihi: 9 Oca 2025
Fiyatlandırma stratejinizi belirleyin
Rekabet gücü yüksek bir fiyat belirleme
Fiyatlandırma stratejinizi belirleyin

Fiyatınızı rutin olarak gözden geçirmek rekabet gücünüzü korumanıza yardımcı olur. Fiyatlandırma stratejinizi geliştirirken aşağıdaki ipuçlarını göz önünde bulundurun.

Düzenli olarak yapılması gerekenler

Fiyatınızı ne sıklıkta gözden geçirmek ve revize etmek istediğinize karar verin. Size uyan bir zamanda yapabileceğiniz birkaç şey var.

  • Daha fazla gece açın: Takviminizde ev sahipliği yapabileceğinizi bildiğiniz tüm gecelerin engelini kaldırın. Bu yöntem, kaydınızın daha fazla arama sonucunda görünmesine yardımcı olur ve kazancınızı artırabilir.
  • Seyahat süresini özelleştirin: Rezervasyonlar arasındaki boşluklara bakın. Boşluklar minimum seyahat sürenizden daha kısaysa kimse bu geceler için rezervasyon yapamaz. Belirli tarihler için daha kısa bir minimum konaklama süresi belirlemek takviminizi doldurmanıza yardımcı olabilir.
  • Benzer kayıtları karşılaştırın: Bölgenizdeki rezerve edilmiş ve edilmemiş evlerin fiyatlarını kontrol etmek rekabet gücü yüksek bir fiyat belirlemenize yardımcı olabilir.

Nelson, Kanada'da Süper Ev Sahibi olan Karen, "Fiyatlarımı karşılaştırabilmek, fiyatımın çok yüksek veya çok düşük olmadığından emin olmak ve ideal olan arayı bulmak için benzer kayıtlara bakmayı seviyorum." diyor.

Ayrıca fiyatınızı yerel talebe göre otomatik olarak ayarlamak için istediğiniz zaman Akıllı Fiyatlandırmayı etkinleştirebilirsiniz. Bu araç özellikle de fiyatlandırmanızı sürekli takip etmeden optimize etmeye devam etmek istiyorsanız faydalıdır.

Daha durgun zamanlara yaklaşırken

En popüler kayıtların bile daha az rezervasyon aldığı durgun dönemleri olur. Daha durgun zamanlara hazırlanırken kaydınızın öne çıkmasına yardımcı olmanın birkaç yolunu burada bulabilirsiniz.

  • İndirim teklif edin: Haftalık ve aylık konaklamalarda indirim uygulamak, takviminizi doldurmaya ve misafir değişimlerini azaltmaya yardımcı olabilir. Son dakika indirimi eklemek, varış tarihinden 1 ila 28 gün önce rezervasyon yapan misafirlerin ilgisini çekebilir.
  • Önceden bildirim süresini kısaltın: Misafirlerin giriş tarihine daha yakın rezervasyon yapmasına izin vermek, daha fazla rezervasyon almanıza yardımcı olabilir. Misafirin rezervasyonu ile gelişi arasında ne kadar zamana ihtiyacınız olduğuna bağlı olarak aynı güne kadar azalan bir hazırlık süresi seçebilirsiniz.
  • Daha kısa süreli konaklamalara izin verin: Minimum seyahat sürenizi kısaltmak, daha kısa süreli konaklamalar için rezervasyon yapan misafirlerin ilgisini çeker. Haftanın gününe göre minimum seyahat sürenizi özelleştirebilirsiniz.

Palm Springs, Kaliforniya'dan Süper Ev Sahibi Jimmy, "Daha kısa süreli konaklamaları kesinlikle daha fazla görüyorum. Son dakika konaklamalar önceden planlanmıyor, bu yüzden iki gün iyi bir tatil gibi geliyor. Esneklik cazip geliyor." diyor.

Daha yoğun zamanlara yaklaşırken

Birçok Airbnb aracı, misafir talebinin yüksek olduğu zamanlardan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olabilir. Dikkate almanız gereken birkaç taktiği burada bulabilirsiniz.

  • Erken rezervasyon indirimi ekleyin: Giriş tarihinden 1 ila 24 ay önce yapılan rezervasyonlar için indirim sunmak, önceden plan yapan misafirlere hitap etmenize yardımcı olur. %3 veya daha fazla indirim sunduğunuzda misafirler arama sonuçlarında ve kayıt sayfanızda özel bir açıklama görür. İndirimli fiyatınız, üzeri çizilmiş orijinal fiyatınızın yanında görünür.
  • Özel bir promosyon belirleyin: Promosyon uygulamak, belirli zamanlarda daha fazla rezervasyon almanın harika bir yoludur. %15 veya daha fazla indirim sunduğunuzda misafirler kayıt sayfanızda ve arama sonuçlarında özel bir açıklama görür. Bir promosyon uygulamak için, geçen yıl en az bir rezervasyon almış olmak gibi belirli gereklilikler vardır.
  • Uygunluk durumu aralığınızı artırın: Takviminizi iki yıl öncesine kadar açabilirsiniz. Kaydınız, daha fazla arama sonucunda görünecek ve o dönemde uygun yer sayısı daha az ise daha kısa bir sonuç listesinde yer alacaktır.

Tarragona, İspanya'da Süper Ev Sahibi olan Anne, "Bazen yaz tatilleri için bir yıl önceden veya Noel için altı ay önceden rezervasyonlar alıyorum. Önceden rezervasyon yapma eğiliminde olan kişiler genellikle rezervasyonlarını iptal etmez. Bu da önemli çünkü o zaman önünüzde ne olduğunu bileceksiniz."

Fiyatlandırmanızı ve diğer ayarlarınızı her zaman siz kontrol edersiniz. Sonuçlarınız değişiklik gösterebilir.

Ev sahiplerine röportajlara katılımları için ödeme yapılmıştır.

Bu makalede yer alan bilgiler yayın tarihinden bu yana değişmiş olabilir.

Fiyatlandırma stratejinizi belirleyin
Rekabet gücü yüksek bir fiyat belirleme
Fiyatlandırma stratejinizi belirleyin
Airbnb
1 Ara 2020
Bu yardımcı oldu mu?