Bir Süper Ev Sahibinin fiyatlandırma hakkında öğrendikleri
Daniel Chamillard 2012'de ilan sahipliği yapmaya başladığında ne kadar ödeme alacağından emin değildi. "Zamanla yavaş yavaş deneyim kazandıkça ilanlarımdan nasıl daha fazla yararlanabileceğimi öğrendim." diyor.
O zamandan beri Batı Afrika kıyılarında İspanya'nın Kanarya Adaları içinde en büyüğü olan Tenerife'deki mülklerinde yüzlerce misafir ağırladı. Daniel 2014'te Süper Ev Sahibi, 2020'de Süper Ev Sahibi Elçi ve 2022'de de Ev Sahipleri Danışma Kurulu üyesi oldu. Ev Sahipleri Danışma Kurulu, karşılaştıkları zorlukları anlamak ve Airbnb'ye geri bildirim sağlamak için ilan sahipleriyle birlikte çalışıyor.
Daniel'dan ilanını nasıl fiyatlandırdığı ve rekabetçi kalmanın önemi hakkındaki düşüncelerini paylaşmasını istedik. Herhangi bir "sihirli formül" olmadığı ve sizin için neyin işe yaradığını bulana kadar biraz deneme yapmanız gerektiği konusunda uyarılarda bulunduğunu unutmayın.
İşte Daniel'ın kendi sözleriyle fiyatlandırma konusundaki bakış açısı:
Makul beklentiler belirleyin
İlanınız için bir fiyat belirlerken göz önünde bulundurmanız gereken iç ve dış etkenler bulunur. İç etkenler finansal ihtiyaçlarınızı veya beklentilerinizi içerir. Dış etkenler mülkünüzün türünü, bölgenizin mevsimselliğini, yerel ekonomik eğilimleri ve genel ekonomiyi içerir. Bunların hepsi fiyatlandırma stratejisini etkileyecektir.
Benim durumumda, yüksek talep gören bir turizm adasında yer alan dört küçük mülkün bireysel ev sahibi olarak, son derece rekabetçi bir pazarda uygun fiyatlarla kârlılık elde etmenin temeli, yüksek doluluk yüzdesine dayanıyor.
Harcamalarınızı ve elde etmek istediğiniz faydaları dikkate alarak makul bir beklenti belirlemenin önemli olduğunu düşünüyorum. Misafir ağırlamak, tıpkı benim gibi bazıları için asıl iş ve gelir kaynağı. Diğerleri için, ipoteklerini ödemek, evlerinin bakımını veya yenilenmesini karşılamak ya da ailelerine para göndermek için daha fazla para kazanmak anlamına geliyor. Hedeflerinizin ne olduğuna ve misafirlere sunacağınız olanaklara bağlı olarak makul beklentiler belirleyin.
Bu 5 şeyi yapılacaklar listenize ekleyin
Evlerimizin neredeyse günlük bakıma ihtiyacı olduğu gibi ilanlarımızı fiyatlandırırken de devamlı ayarlamalar yapmak önemlidir.
Öylece bir fiyat oluşturup rezerve edilmesini bekleyerek kendi hâline bırakamazsınız. İlan sahiplerinin fiyatlarına dikkat etmesi gerekir. Her gün şunları yapmanızı öneriyorum:
Takvimleri inceleyin ve fiyatları güncelleyin.
Bulunduğunuz bölgedeki ekonomik eğilimleri tespit edin ve bunlara tepki verin.
Promosyonları ve minimum gece sayısını kullanarak denemeler yapın.
Fotoğrafları ve alt yazıları yenileyin.
İlanınızı bir vitrin olarak düşünün çünkü gerçekten öyle!
Potansiyelinizi en üst düzeye çıkarmak için araçları kullanın
Günlük olarak kullandığım araçlar minimum gece sayısı belirlememe, haftalık ve aylık indirimler oluşturmama ve promosyonlar sunmama olanak tanıyor.
Haftalık ve aylık indirimler sunarak daha uzun süreli konaklama rezervasyonları alıyorum. Bunun sonucunda genellikle misafirler bir haftalık rezervasyonlar yapıyorlar. Bu da benim için bir başarı.
Promosyonlar en sevdiğim araçlardan biri. Önümüzdeki birkaç ay için, genellikle 3 ay öncesine kadar, bir fiyat belirlememe ve ardından bu süre zarfında hiçbir misafir ilgi göstermezse indirimler sunmama olanak tanıyor. Arz talep oranını bilmeyi ve buna göre hareket etmeyi seviyorum.
Yeterli rezervasyon almadığımızda hepimiz endişeleniyoruz. Ve hepimiz zaman zaman bununla karşılaşıyoruz. Umarım bu öneriler yerinizi ve fiyatınızı daha çekici ve rekabetçi kılmak için size ilham verir.
Bu makalede yer alan bilgiler yayın tarihinden bu yana değişmiş olabilir.