İçeriğe atla
    Önerilen sonuçlara erişmek için ileri gidin
    Konaklama ev sahipleri

    Ev Sahibi Garantisi kapsamında nasıl geri ödeme talep edebilirim?

    Genellikle ev sahipleri ve misafirler sorunları kendi aralarında Çözüm Merkezimizde çözerler. Henüz yapmadıysanız şikayetinizi bildirmek ve Çözüm Merkezi'mizden bir ödeme isteği göndermek için öncelikle misafirinizle iletişime geçin.

    Misafirle ilgili bir sorunu çözemezseniz

    Önce, lütfen Ev Sahibi Garantisi'nin şartları ve koşulları hakkında bilgi edinin. İsteklerin, misafirin çıkış tarihinden 14 gün sonra veya bir sonraki misafirinizin girişinden önce (hangisi daha önceyse) gönderilmesi gerektiğini unutmayın. Çözüm Merkezi'nde bir dosya açtıysanız Airbnb'nin dâhil edilmesini isteyin.

    Çözüm Merkezi'ni kullanmadıysanız şunları yapın:

    1. Bize ulaşın
    2. Hasarlarla veya hırsızlıkla ilgili rezervasyonu seçin
    3. Hangi konuda yardıma ihtiyacınız olduğu sorulduğunda Hasarlar ve ihtilaflar'ı seçin ve kalan istemleri izleyin

    İsteğinize eklenecekler

    Hasarlara bağlı olarak sizden aşağıdakilerden en az birini isteyeceğiz; bu nedenle bir istek gönderirken bunları mutlaka elinizin altında bulundurun:

    • Hasarın fotoğrafı/videosu
    • Mülkiyeti, ilk satın alma fiyatını ve yaş/koşulu kanıtlayan bir makbuz, ekran görüntüsü ya da banka hesap özeti
    • Onarım/değiştirme maliyeti kanıtı (ör. eşyanın Craigslist/Amazon/eBay aramasına dayalı değeri; onarım/değiştirme maliyetini gösteren fatura)
    • Son derece nadiren görülen kötü niyetli hasarlar veya herhangi bir türde yasa dışı faaliyet içeren hasarlarda bir polis tutanağı isteyebiliriz. Bu tutanağın resmi bir kopyasını Airbnb'ye vermeniz gerekeceğinden kayıtlarınız için tutanağın basılı bir kopyasını istemeyi unutmayın.

    Bizden ne beklemelisiniz?

    Zamanında gönderilen talepler için sırada ne olduğuna ilişkin bilgileri içeren bir onay e-postası göndereceğiz.

    Bu genellikle aşağıdaki adımları içerir:

    1. Ev sahibi bilgilerinizi ve misafir, rezervasyon ve kayıt bilgilerini onaylayın
    2. İsteğinizin Hizmet Şartlarımıza uygun olarak gönderildiğinden emin olun
    3. Olayla ilgili sunduğunuz fotoğrafları/videoları ve diğer ayrıntıları gözden geçirin
    4. Misafirle iletişime geçin

    Sizden ve misafirden yeterli miktarda belge alındıktan sonra belgeleri inceler ve ödeme isteğini değerlendiririz. Sürecin uzunluğu dosyanın ciddiyetine, belgelerin kalitesine ve ev sahibiyle misafir arasındaki iş birliğine bağlı olarak değişecektir.

    Topluluk Destek Uzmanlarımızdan biri bu ve diğer bilgilere dayanarak geri ödemeyi onaylarsa tutar politikalarımıza göre hesaplanır ve bir ödeme gönderilir.

    Unutmayın: Acil bir durumda veya kişisel güvenliğiniz tehdit altındaysa derhal yerel polis veya acil durum hizmetleriyle iletişime geçin.

    İlgili makaleler
    İhtiyacınız olan yardımı aldınız mı?
    Konaklama ev sahibi değil misiniz?
    Size en uygun yardımı bulmak için farklı bir rol seçin.