Misafir beklentilerini aşma
En yüksek puanlar ve olumlu değerlendirmeler, daha fazla rezervasyon ve daha yüksek kazanç sağlayabilir. Misafir geri bildirimlerini kullanarak hizmetinizi iyileştirmeye devam edin.
Analiz bölümünde genel puanınız, misafir değerlendirmeleriniz, misafirlerden gelen notlarınız ve konukseverlik, konum (uygunsa), güvenilirlik ve kalite/fiyat gibi detaylı puanlamalarınız gösterilir.
Konukseverlik
Misafirler, kendileriyle ilgilenilmesinden ve sıcak karşılanmaktan memnuniyet duyar. Yüksek kaliteli bir teklif sunmak ve misafirlerinizin ihtiyaçlarını önceden tahmin etmek için elinizden gelenin en iyisini yapın.
- Rezervasyon onayı sırasında iletişime geçin. Hizmeti kişiselleştirebilmek için misafirlere tercihlerini soran bir mesaj gönderin. Bir catering uzmanı, etkinliğin türü ve gıda alerjileri veya diyet kısıtlamaları hakkında bilgi almak isteyebilir.
- Temel bilgileri paylaşın. Misafirlerinize hizmet öncesinde, hizmeti sizin mi yoksa bir yardımcı ilan sahibinin mi sunacağını da içeren önemli bilgileri sağlayın. Bir fotoğrafçı, ayrıntılı bir hava tahmini ve kıyafetle ilgili öneriler de paylaşabilir.
- Misafirin bakış açısını dikkate alın. Bazı misafirler şehrinize veya ülkenize ilk kez geliyor olabilir. Bölgeyi keşfetme veya yerel gelenekleri anlama konusunda fazladan yardıma ihtiyaç duyabilir. Sıcakkanlı ve yardımsever olmaya, saygılı bir iletişim kurmaya özen gösterin.
- Fazladan malzeme bulundurun. Araç veya ekipmanların bozulması ya da bir misafirin önemli bir eşyasını unutması gibi olası sorunlara karşı hazırlıklı olmaya dikkat edin. Kişisel bir antrenör yedek yoga matları bulundurabilir.
- Sonrasında iletişimi sürdürün. Misafirlere teşekkür etmek ve sonraki adımları iletmek için bir mesaj gönderin. Bu, fotoğrafların ne zaman erişilebilir olacağına dair bir tarih veya misafirlerin çok beğendiği bir tarif olabilir.
Konum
İş yerinizde veya halka açık alanda bir hizmet sunuyorsanız misafirlerden konumu puanlaması istenir. Bir güzellik uzmanı, spa merkezinde yüz bakımı hizmeti sunabilir veya bir fotoğrafçı, parkta bir çekim yapabilir. Misafirler, temiz ve iyi donanımlı olan cazip mekânlardan hoşlanır.
- Misafirlerin konforuna odaklanın. Güvenli ve temiz bir mekân sunmak misafirlerin hizmetten daha fazla keyif almasını sağlar. Bir masaj terapisti, misafirlerinin derin doku uygulaması sırasında rahatlayabilmesi için kusursuz bir spa mekânı sunmak isteyecektir.
- Yönlendirmeler gönderin. Misafirlerinizin mekânınızdan ne bekleyebileceklerini ve nerede buluşacağınızı net bir şekilde açıklayın. Olası otopark ve toplu taşıma sorunlarını göz önünde bulundurun. Ortak bir alandaysanız giriş talimatlarını da dâhil edin. Erişilebilirliği de unutmayın. Örneğin, fotoğraf çekimi yapacağınız konum tekerlekli sandalye erişimine uygun mu?
Siz misafirlerin bulunduğu yere seyahat ediyorsanız misafirlerden mekân hakkında geri bildirimde bulunmaları istenmez.
Güvenilirlik
Misafirler, ilan sahiplerinden sorunsuz bir hizmet bekler. Bu, misafirlerin beklentilerini net bir şekilde belirlemek, zamanında ve açık iletişim sağlamak, düzenli olmak anlamına gelir.
- Doğruluğa öncelik verin. Açıklamalarınızın ve fotoğraflarınızın, misafirlerin neyle karşılaşacaklarını tam olarak yansıtmasına dikkat edin. Bir kuaför, kullandığı ürünleri ve teknikleri açıklayabilir ve sunduğu topuz ve örgü türlerinin fotoğraflarını ekleyebilir.
- Hızlı yanıt verin. Ne zaman müsait olduğunuzu net bir şekilde göstermek için İlanlar sekmesinde normal çalışma saatlerinizi belirleyin. Airbnb uygulamasında ve cihazınızın ayarlarında bildirimleri açarak misafir mesajlarını hemen görebilir ve hızlıca yanıt verebilirsiniz.
- Önceden plan yapın. Hizmetinizin planlanan zamana uygun şekilde ilerlemesini sağlamak için gerekli malzemeleri önceden hazırlayın. Bir şef, misafirin yerinde pişireceği çorbaya önceden sebzeleri doğrayabilir.
- Gerekli desteği yanınıza alın. Büyük bir grubu ağırlıyorsanız veya daha karmaşık bir hizmet sunuyorsanız bir yardımcı ilan sahibinin veya asistanın size yardımcı olması gerekebilir. Hizmet sırasında kimin sizin yanınızda olacağını misafirlere ücretsiz iptal edebilmeleri için yeteri kadar önceden bildirmeniz gerekir.
- Zamanında ulaşın. Misafirin bulunduğu yere seyahat ediyorsanız güzergâhınızı önceden planlayın ve trafik durumunu göz önünde bulundurun.
- Özel mülke saygı gösterin. Hizmeti bir başkasının evinde sunuyorsanız mekânı bulduğunuz gibi, hatta mümkünse daha iyi bir durumda bırakın.
Kalite/fiyat oranı
Misafirler, ödedikleri fiyata karşılık olağanüstü kalite sunan hizmetler arar. Tekliflerinizi nasıl daha özel hâle getirebileceğinizi ve misafirlerin ödediği ücrete değecek seviyeye çıkarabileceğinizi düşünün.
- Çeşitli seçenekler sunun. Misafirlere daha fazla seçenek sunmak ve kazanç hedeflerinize ulaşmak için farklı fiyatlarda en az 3 hizmet seçeneği ekleyin. En iyi uygulama giriş, standart ve premium seviyesinde fiyatları olan teklifler oluşturmaktır. Örneğin ABD'deki bir fotoğrafçı, maliyeti 50 USD'den az olan yarım saatlik bir seans, maliyeti 50 USD ile 150 USD arasında olan kişiselleştirilmiş bir portre seansı ve maliyeti 150 USD üzerinde olan bir aile seansı sunabilir.
- Tekliflerinizi kişiselleştirin. Airbnb mesajlaşma araçları, misafirlerle iletişim kurarak hizmetlerinizi kişiselleştirmenize ve özel fiyatlar belirlemenize yardımcı olur.
- Harika bir hizmet sunun. Daha kaliteli malzemeler kullanmak ve hizmetinize ekstra dokunuşlar katmak, teklifinizi çok daha özel hâle getirebilir. Bir güzellik uzmanı ücretsiz bir uçucu yağ hediye edebilir.
Tüm ilan sahipleri, fotoğraflar ve ilan ayrıntıları Airbnb hizmetlerinde geçerli olan standartları ve gereklilikleri karşılamalıdır.
Bu makalede yer alan bilgiler yayın tarihinden bu yana değişmiş olabilir.