Kötü bir değerlendirme aldığınızda yapılacaklar
Kötü değerlendirmeler canınızı sıkabilir ancak en yüksek puanlı ev sahipleri bile zaman zaman bu tür değerlendirmeler alabilir. Olumsuz misafir geri bildirimleriyle başa çıkmak için burada birkaç ipucu bulabilirsiniz.
Olumsuz değerlendirmeleri yanıtlama
Herkese açık bir yanıt bırakmak, misafirlere önerilere açık olduğunuzu göstermeye yardımcı olur. Kısa ve dostane bir yanıt, diğer misafirlere deneyimlerini önemsediğiniz konusunda güvence vermeye yardımcı olabilir.
Aynı zamanda hem misafir hem de Berlin'de Süper Ev Sahibi olan Andrew, "Hiçbir ev sahibinin %100 kusursuz değerlendirmeleri olmasını beklemiyorum. Eleştirel geri bildirimleri ciddiye alanlar beni çok daha fazla etkiliyor." diyor.
Olumsuz değerlendirmelere yanıt vermek için aşağıdaki ipuçlarını göz önünde bulundurun:
- Geri bildirimleri için misafirlere teşekkür edin. Şu kadar basit bir not bile yeterli olacaktır: "Değerlendirmeniz için teşekkürler! Seyahatinizle ilgili düşüncelerinizi yazmaya zaman ayırdığınız için gerçekten minnettarız."
- Mekânınızda ne gibi iyileştirmeler yaptığınızı paylaşın. Şöyle yazabilirsiniz: "Yatakları rahatsız bulduğunuz için üzgünüz. Uykunuz önemli, bu nedenle yataklara yatak pedleri ekledik."
Misilleme amaçlı değerlendirme gibi Değerlendirme Politikamıza uymadığını düşündüğünüz herhangi bir değerlendirmenin kaldırılmasını isteyebilirsiniz.
Zaman içerisinde iyileştirme
Doğruluk ve temizlikle ilgili sorunlar, misafirlerin ev sahiplerine beş yıldızın altında puan vermesinin en yaygın nedenleri arasındadır. Misafir geri bildirimini, ev sahipliğinizi iyileştirmek için bir fırsat olarak kullanın.
Misafirlere her zaman gelişmeye açık olduğunuzu göstermenin birkaç yolu:
- Geri bildirimi bir fırsat olarak görün. Misafirler, girişi basitleştirmek veya daha fazla havlu eklemek gibi sizin düşünmemiş olabileceğiniz farklı bakış açıları sunar.
Şeffaf olun. Şu anda sunduğunuz olanakları yansıtması için fotoğraflarınızı ve kayıt açıklamanızı güncel tutun. Sokağınız gürültülüyse kulak tıkacı sağlamak gibi, olası dezavantajlarla nasıl başa çıktığınızı anlatın.
- Kapsayıcı ev sahipliği yapın. Cinsiyet ayrımı gözetmeyen bir dil kullanarak ve erişilebilirlik özelliklerini vurgulayarak her misafirin hoş karşılandığını hissetmesini sağlamaya odaklanın.
- Konaklamaları boyunca misafirlerle iletişim kurun. İşlerin nasıl gittiğini sormak için planlanmış mesajları kullanın ve endişeleri hızlıca giderin.
Bu makalede yer alan bilgiler yayın tarihinden bu yana değişmiş olabilir.