Airbnb'de kötü bir değerlendirmeyle başa çıkma

Olumsuz değerlendirmelere, yaptığınız iyileştirmelerle ilgili somut ayrıntılarla yanıt verin.
Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 4 May 2021
2 dakikalık okuma
Güncelleme tarihi: 29 Oca 2024

Kötü bir değerlendirme gerçekten can sıkabilir. Ancak en konuksever ev sahibi bile misafirlerden zaman zaman olumsuz geri bildirimler alabilir.

Kaydınızla ilgili değerlendirmeleri herkese açık olarak yanıtlama seçeneğiniz her zaman vardır. Yapıcı bir şekilde yanıt vermek misafirlerinizin geri bildirimlerini önemsediğinizi gösterir. Ayrıca olumsuz değerlendirmelerden tamamen kaçınmak için atabileceğiniz adımlar da vardır.

Olumsuz değerlendirmeleri yanıtlama

Olumsuz bir değerlendirmeye herkese açık, kısa ve samimi bir yanıt yazmak, yaptığınız iyileştirmeleri paylaşmanıza imkân verir.

Misafirler, bir ev sahibinin
geri bildirime yanıt verdiğini gördüklerinde, rezervasyon yaparken kendilerini daha güvende hissettiklerini, bu sayede ev sahibinin önerilere açık olduğunu anladıklarını söylüyorlar.

İstediğiniz zaman
bir değerlendirmeye yanıt verebilirsiniz. Harika bir yanıt yazmak için birkaç ipucunu burada bulabilirsiniz:

  • Geri bildirimi aldığınızı onaylayarak ve misafirinize teşekkür ederek başlayın. Yalnızca "Değerlendirmeniz için teşekkürler Mary! Seyahatinizi değerlendirmeye zaman ayırdığınız için gerçekten minnettarız." yazmanız bile yeterli olabilir.

  • Mekânınızı nasıl iyileştirdiğinizi paylaşın. "Yatakları rahat bulmadığınız için üzgünüz. Misafirlerin iyi uyuması bizim için çok önemli, bu nedenle değerlendirmenizden sonra yataklara rahat yatak pedleri ekledik."

Berlin'de Süper Ev Sahibi olan Andrew, "Bir misafir olarak hiçbir ev sahibinin tamamen kusursuz değerlendirmeler almasını beklemiyorum ancak eleştirel geri bildirimleri ciddiye alanlar ve mekânlarını iyileştirme yönünde istek gösterenler beni çok daha fazla etkiliyor." diyor.

Değerlendirmeler Politikamızı ihlal eder nitelikteki değerlendirmeler kaldırılabilir. Politikamıza aykırı olduğunu düşündüğünüz bir değerlendirmeyi bildirebilirsiniz. Değerlendirmenin ne zaman yayımlandığından bağımsız olarak, ciddi bir politika ihlali yaptığını düşündüğünüz misafirlerin misilleme amaçlı değerlendirmelerine de itiraz edebilirsiniz.

Olumlu değerlendirmeleri yanıtlama

İyi değerlendirmelere herkese açık olarak yanıt vermek, duyarlı bir ev sahibi olduğunuzu göstermede büyük rol oynar.

Yalnızca olumsuz değerlendirmelere yanıt verirseniz özellikle bu değerlendirmelerin dikkat çekmesine neden olursunuz. Bunun yerine, iyi yorumlara da cevap verin. Sadece "Yerimde konakladığınız için teşekkürler." demeniz bile yeterli olabilir.

Olumsuz değerlendirmelerden kaçınma

Bazen kötü bir değerlendirme, yalnızca beklentilerin farklı olmasından kaynaklanır. Her misafir ağırladığınızda mükemmel konukseverlik sunma ve kapsayıcı ev sahipliği yapma fırsatı elde edersiniz.

Hiç olumsuz değerlendirme almayacağınızın garantisi olmasa da ev sahipliği rutininizi iyileştirmek için atabileceğiniz adımlar vardır.

  • Mekânınızı doğru yansıtan fotoğraflar çekerek potansiyel misafirlerinize yerinizi avantajlarıyla olduğu kadar dezavantajlarıyla da gösterin.
  • Beklentileri belirlemek için gerçeğe uygun bir kayıt açıklaması yazın ve ev kuralları oluşturun.
  • Bir sorun nedeniyle olumsuz değerlendirme alıyorsanız ve bunlar özellikle de kontrolünüz dışındaki şeyler hakkındaysa (örneğin yeriniz gürültülü bir sokakta bulunuyorsa) bu hususları ele almak için kaydınızın açıklamasını düzenleyin.
  • Geri bildirimlerden faydalanarak kaydınızı iyileştirin. Örneğin bir misafir yeterince havlu olmadığını söylediyse daha fazla havlu ekleyin.
  • Konaklamaları boyunca herhangi bir sorun ortaya çıkarsa endişelerini gidermek için misafirlerle Airbnb uygulaması üzerinden iletişim hâlinde olun.

Bu makalede yer alan bilgiler yayın tarihinden bu yana değişmiş olabilir.

Airbnb
4 May 2021
Bu yardımcı oldu mu?