Bu içerik seçtiğiniz dilde sunulmadığından, mümkün olan en yakın dilde sunduk.

How to help prevent hosting challenges

Superhost Diana shares her tips for addressing challenging moments as a Host.
Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 11 Ara 2019
3 dakikalık video
Güncelleme tarihi: 25 Ağu 2022

Highlights

  • Sorunları çözmeyi kolaylaştırmak için tesisatçı, elektrikçi ve yardımcı ev sahibinin iletişim bilgilerini hazır bulundurun

  • Rutin bakım, yerinizin mükemmel durumda kalmasına yardımcı olur

  • Açık iletişim ve empati, zorlukları önlemenize ve yönetmenize yardımcı olabilir

Elinizden gelenin en iyisini yapmanıza rağmen bazen sorun çıkmasını önleyemezsiniz. Bir misafir onun için bıraktığınız anahtarı bulamayabilir ya da su tesisatı tıkanabilir. Büyük bir sorunla karşılaşma olasılığı son derece düşük olsa da başarılı ev sahipleri beklenmedik durumlar için plan yapar.

Kaliforniya, Oakland'dan bir Süper Ev Sahibi olan Diana, ev sahipliği sırasında karşılaşılan zorluklarla nasıl başa çıkacağınız konusunda önerilerde bulunuyor.

1. Bir destek ekibi oluşturun

Ev sahipliği toplulukla ilgilidir ve bu toplulukta, ev sahipliği işinizin sorunsuz bir şekilde yürümesine yardımcı olan kişiler vardır.

"Tesisatçı, elektrikçi ve temizlik görevlisinin isimleri ve numaraları hep hazırda duruyor." diyor Diana. Kendisi şehir dışındayken Diana'nın yardımcı ev sahipliğini yapan kız kardeşi görevi devralıyor. "Bir sorun çıktığında asla ortada kalmayız."

Tesisatçı, elektrikçi ve temizlik görevlisinin isimleri ve numaraları hep hazırda duruyor.
Diana,
Oakland, Kaliforniya

2. Rutin bakım yapın

Sızıntı yapan bir boru veya bozulan bir ısıtıcı için hızlı bir şekilde harekete geçmeye hazır olmaktan daha iyi ne olabilir? Sorunu daha ortaya çıkmadan önlemek.

"Bakım işleriyle ilgili her yıl gözden geçirdiğim bir yapılacaklar listem var." diyor Diana. "Bunların bazılarını kendim hallediyorum, bazılarını ise profesyonellere devrediyorum. Her mekân farklıdır. Ancak sizinkini misafirler için mükemmel bir şekilde korumak amacıyla neler gerektiğini saptamak önemlidir."

Diana'nın yıllık bakımla ilgili yapılacaklar listesinde şunlar yer alıyor:

  • Yaprakların ve diğer çer çöpün oluklardan temizlenmesi
  • Tüm ısıtma, havalandırma ve klima ünitelerinin çalışıp çalışmadığının kontrol edilmesi
  • Mekânın aydınlık olmasını sağlamak için ulaşılması zor tavan pencerelerinin silinmesi

3. İletişimi önceliğiniz hâline getirin

Misafirlerle etkili iletişim, dürüst ve gerçekçi olmakla ilgilidir.

"Bence aşırı vaatte bulunmak yerine her zaman daha fazla iletişim kurmak çok önemli." diyor Diana. "Bir çözüm bulamamışsam bile misafire neyi çözmeye uğraştığımı bildiririm."

Mesela, bir misafir gelmeden hemen önce bir boru patladığında Diana anında telefona sarıldı.

"Misafiri arayıp durumla ilgilendiğimizi anlattım ve giriş saatini erteleyip erteleyemeyeceğimizi sordum." diyor Diana. "Ayrıca çok memnun oldukları bir geç çıkış teklifinde bulundum ve bir şişe şarap ile bir teşekkür notu bıraktım. Birçok misafir, açık iletişimi ve ister şarap ister yerel bir kahve dükkânına hediye kartı olsun, küçük teşekkür jestlerini anlamlı buluyor."

Bence aşırı vaatte bulunmak yerine her zaman daha fazla iletişim kurmak çok önemli.
Diana,
Oakland, Kaliforniya

4. Dinleyin ve empati kurun

"Ev kullanım kılavuzumuza ve giriş talimatlarımıza açıklama eklememe rağmen misafirlerin genellikle nasıl açılacağını bilmedikleri gerçekten karmaşık kapılarımız var." diyor Diana. "Bu konuda sorunla karşılaştıklarında her zaman sıkıntılarını dinliyorum ve ardından nasıl yapacaklarını telefonda veya yüz yüze sabırla, adım adım anlatıyorum."

Diana'nın yıllar boyunca misafirlerini dinleyerek öğrendiği birkaç şey var:

  • Girişi kolaylaştırmak için anahtarsız giriş sağlayın.
  • Misafirlerin karanlıkta güvenli bir şekilde gelmelerine yardımcı olmak için yeterli dış mekân aydınlatması sağlayın.
  • Seyahat bilgilerini önceden öğrenip misafirlerinize giriş ve çıkış saatlerini yeniden hatırlatın.
Dinlemenin, anlayışlı olmanın ve sadece insanca davranmanın önemini ne kadar vurgulasam az.
Diana,
Oakland, Kaliforniya

5. Yaygın olarak karşılaşılan sorunları önceden tahmin edin

Misafirlerin erken varmaları, geç çıkmaları ve temizlikle ilgili sorunlar nedeniyle zorluklar çıkabilir. Olası sorunları azaltmaya yönelik bazı fikirler:

  • Kesin giriş ve çıkış saatleri belirleyin ve bunun nedenlerini açıklayın ("Temizlik yapan kişilerin odanızı hazırlayabilmesi için zaman tanımak amacıyla lütfen saat 15.00'ten önce giriş yapmayın.").
  • Temizliğe daha fazla zaman ayırmak için rezervasyon tercihlerinizi ayarlayın.
  • Misafirlerin bavullarını bırakabileceklerini belirtmeyi düşünebilirsiniz, böylece erken geleceğini bildiğiniz misafirler bundan faydalanabilir.
  • Temel bilgileri sunun: Kayıt açıklamanıza mekânınıza nasıl girileceği, mekânın neye benzediği gibi bilgileri ve giriş talimatlarını ekleyerek misafirlerin beklentilerini belirlemeye yardımcı olabilirsiniz.
  • Bir ev kullanım kılavuzu oluşturarak wifi ağına erişim ve karmaşık aletlerin kullanımıyla ilgili talimatları bu kılavuza ekleyin.

Zorlukları öngörmek sizi harika bir misafir deneyimi oluşturmaya bir adım daha yaklaştırır.

Hâlâ sorularınız varsa veya herhangi bir sorunla karşılaşırsanız yardım almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Diana, ne bir Airbnb çalışanı ne de Airbnb'den aldığı talimatlarla çalışan bir kişi. İçerik üreten bir ev sahibi olarak Diana, düşüncelerini kağıda döküp bu videoyu oluşturmak için Airbnb ile ortaklık yaptı. Burada yer alan her türlü fikir, hikâyelere dayanan bilgi veya görüş doğrudur, kendisine aittir ve Airbnb'nin resmî beyanları değildir.

Highlights

  • Sorunları çözmeyi kolaylaştırmak için tesisatçı, elektrikçi ve yardımcı ev sahibinin iletişim bilgilerini hazır bulundurun

  • Rutin bakım, yerinizin mükemmel durumda kalmasına yardımcı olur

  • Açık iletişim ve empati, zorlukları önlemenize ve yönetmenize yardımcı olabilir

Airbnb
11 Ara 2019
Bu yardımcı oldu mu?