Fiyatlandırma stratejisi belirleme

Doğru fiyat, misafir çekmenize ve Airbnb'deki kazancınızı artırmanıza yardımcı olabilir.
Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 1 Ara 2020
2 dakikalık okuma
Güncelleme tarihi: 20 Kas 2023

Fiyat, misafirlerin nerede kalacaklarını seçerken dikkate aldıkları en önemli şeylerden biridir. Mekânınız ne kadar harika olursa olsun, fiyatı yakınlardaki benzer yerlerden yüksekse büyük ihtimalle rezervasyon kaçırırsınız.

2022 yılında fiyatları dört kez güncellenen kayıtlar, değişmeyenlere göre %30 daha fazla rezervasyon aldı.* Size uygun bir fiyatlandırma stratejisi bulmak için bu ipuçlarını deneyin.

Bölgenizi tanıyın

Bölgenizin haritasında yakınınızdaki benzer kayıtların ortalama fiyatlarını kendi fiyatınızla karşılaştırmak için takviminizi kullanın. Rezerve edilmiş veya edilmemiş kayıtları görüntülemeyi seçebilirsiniz.

Fiyatları haritada nasıl karşılaştıracağınızı buradan öğrenebilirsiniz:

  • Herhangi bir tarihi veya 31 geceye kadar bir tarih aralığını seçin.

  • Gecelik fiyatınıza ve ardından "Benzer kayıtlar" kelimelerini ve fiyat aralığı içeren bir konum iğnesini gösteren düğmeye dokunun veya tıklayın.

Haritada gösterilen fiyatlar, seçilen tarihler için rezerve edilmiş veya edilmemiş tüm kayıtların ortalama fiyatını yansıtır. Hangi kayıtların benzer olduğunu belirleyen faktörler arasında konum, boyut, özellikler, olanaklar, puanlar, değerlendirmeler ve sizinkini göz önünde bulundururken misafirlerin göz attığı diğer kayıtlar bulunur.

En iyi kalite/fiyat oranını sunun

Misafirlerinizin ne kadar ödediğini anlamak, en iyi kalite/fiyat oranını sunmanıza ve kazanç hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilir. Toplam fiyatlarına gecelik fiyatınız, belirlediğiniz her türlü ek ücret (temizlik, ekstra misafir veya evcil hayvan için), Airbnb'nin hizmet bedelleri ve vergiler dâhildir.

Rekabet gücü yüksek fiyatlandırma, kaydınızın öne çıkmasına ve arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olabilir. Algoritma, yakınlardaki benzer kayıtlara kıyasla bir kaydın toplam fiyatına ve kalitesine öncelik verir.

Fiyatınıza dâhil ettiğiniz bazı maliyetleri misafirler her zaman fark etmeyebilir. Mükellef bir kahvaltı, lüks banyo ürünleri veya çevrim içi yayın platformları gibi ekstralar mı sunuyorsunuz? Misafirlerin fiyatınızı mekânınıza değer bulması için, bunları kayıt açıklamanızda net bir şekilde belirtin.

İndirim ve promosyonları değerlendirin

İndirimler ve promosyonlar, normal gecelik fiyatınızı değiştirmeden belirli koşullar altında daha düşük fiyatlar sunmanıza olanak tanır. Bu araçları, ilk misafirlerinizi ağırlarken veya uzun süreli rezervasyonları kabul ederken olduğu gibi farklı durumlarda kullanabilirsiniz.

  • Yeni kayıtlar: Yeni kaydınızı tanıtmak adına, aldığınız ilk üç rezervasyon için gecelik fiyatınızda %20 indirim sunarak misafirleri rezervasyon yapmaya ikna edebilirsiniz. Airbnb verileri, bir kaydın etkin olduğu ilk 30 gün boyunca bu promosyonu sunan ev sahiplerinin, ilk rezervasyonlarını daha hızlı aldıklarını gösteriyor.

  • Uzun süreli konaklamalar: Haftalık ve aylık indirimler sunmak daha yüksek doluluk, daha az misafir giriş çıkışı ve sizin için daha az iş anlamına gelebilir. 2022'de Airbnb'de rezervasyon yapılan gecelerin %46'sını bir hafta veya daha uzun süreli rezervasyonlar oluşturdu.

Kaydınız için geçerli indirimler ve promosyonlar ev sahipliği takviminizden ayarlanabilir.

*Ocak-Aralık 2022 tarihleri arasında dünya genelinde (Çin, Belarus, Rusya ve Ukrayna hariç) en az bir gece uygun olan ve Akıllı Fiyatlandırma özelliğinin etkinleştirilmediği kayıtlara göre. Ek faktörler rezervasyon yapılan gece sayısını etkiler.

Bu makalede yer alan bilgiler yayın tarihinden bu yana değişmiş olabilir.

Airbnb
1 Ara 2020
Bu yardımcı oldu mu?