İçeriğe atla
    Önerilen sonuçlara erişmek için ileri gidin
    Mekân yöneticilerinden mevcut koşullarda ev sahipliği üzerine ipuçları

    Mekân yöneticilerinden mevcut koşullarda ev sahipliği üzerine ipuçları

    Deneyimli ev sahiplerine kulak vermek için düzenlediğimiz oturumlar dizisinde onlardan en iyi stratejilerini öğrendik.
    Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 24 Nis 2020
    3 dakikalık okuma
    Güncelleme tarihi: 30 Nis 2020

    Önemli ipuçları

    • Mekân yöneticileri, mevcut koşullarda kendileri için en iyi işleyen stratejileri paylaştı

      • Kaydınızın başlığını ve açıklamasını güncelleyerek olanaklar, daha uzun konaklama süresi gibi özellikleri öne çıkarmayı düşünün

      • Güçlendirilmiş temizlik için uyguladığınız protokolleri açıklamanız da misafirlerin içini rahat ettirecektir

      Son birkaç haftadır güncellenmiş politikaları paylaşarak, yeni programlar ile araçları açıklayarak ve Airbnb'de fark ettiğimiz seyahat eğilimlerine dikkat çekerek COVID-19'dan etkilenmiş ev sahiplerine destek olmaya çalışıyoruz. Ancak böyle zor bir zamanda misafir ağırlamaya nasıl devam ettikleri konusunda ev sahiplerinden bilgi almanın da faydalı olacağını düşündük.

      Bu ay, COVID-19'un ev sahipliği işletmelerine etkisini daha iyi anlamak için oturumlar düzenleyerek mekân yöneticilerine kulak verdik. Hâlen ev sahipliğine ne şekilde devam ettikleri konusunda değerli ipuçları paylaştılar. Bazı mekân yöneticilerinin işlerindeki bu aksaklıkla nasıl başa çıktığını ve ev sahipliğini sürdürebilmek için neler yaptığını merak ediyorsanız devamını okuyun.

      Olağan rezervasyon aralığınızı genişletin. Bir ev sahibi, "Sezonumuzu uzattık." diyor. "Normalde eylülün ilk haftasından sonra kapatırız ama bu yıl 15 Ekim'e kadar uzattım." Normalden daha uzun süre misafir kabul etmeyi sürdürmeniz mümkün olursa normal sezonunuzun dışındaki tarihlerle ilgilenen kişileri çekebilirsiniz.

      Misafirleri gelecekteki tarihlere yeniden rezervasyon yapmaya teşvik edin ve fazladan gün veya indirim sunmayı düşünün. Bir ev sahibi bize, "Rezervasyonunu iptal etmek isteyenleri onun yerine gelecekteki bir tarihte rezervasyon yapmaya yönlendirdim." diye anlattı. "İlave bir teşvik olarak da o kadar yoğun olmadığımız sezon dışı bir zamanda bir hafta ücretsiz konaklama sundum. Bu fikre bayıldılar. Tek ödemeleri gereken temizlik ücreti olacaktı."

      Kayıt başlığını ve açıklamasını güncelleyerek daha uzun süreli konaklamalar için ev sahipliği yapmaya açık olduğunuzu vurgulayın. Birçok kişinin evden çalıştığı ve çocukların da derslere evden devam ettiği şu günlerde iş ve aile dostu kayıtların rezervasyon alma şansı daha yüksek olabilir. Bir ev sahibi şunları anlatıyor: “Kayıtlarımızın başlıklarını değiştirdim. Özel bahçesi olan çok sayıda mekânımız var, dolayısıyla evcil hayvanı veya çocuğu olup da yalnızca kendilerine ait bir yer isteyen kişileri çekebiliyoruz.”

      "Yaptığım ilk şeylerden biri kayıt başlığını 'Sığınabileceğiniz özel bir mekân - çitle çevrili bahçede' şeklinde değiştirmek oldu ve çok işe yaradı." diye devam ediyor. "Evden çalışacak biri için önemli olacağını düşündüğünüz her olanağı mutlaka başlığa yazın." Başka bir mekân yöneticisi de buna katılıyor: "Rezervasyonlarımızın çoğu artık daha uzun süreli konaklamalar için yapılıyor."

      Güçlendirilmiş temizlik düzeninizi paylaşın. Yerinizi temizlemek ve dezenfekte etmek için ekstra adımlar uyguluyorsanız kayıt açıklamanızda bundan bahsedin. Bir mekân yöneticisi, “Temizlenip sterilize edilmiş dairelerin tanıtımı için elimizden geleni yapıyoruz,” diyor. “Seyahate hazırlanan kişilere dairelerinizin veya konaklama yerinizin olabildiğince temizlenip sterilize edildiğini anlatırsanız yerinizde kalma konusunda içleri rahat edecektir.”

      Şu anda ailesinin yanında kalamayanlara hitap edebilirsiniz. Bir ev sahibi şöyle söylüyor: "Kendi evi burada olsa da ailesiyle araya sosyal mesafe koyması gereken kişiler mekânımıza rezervasyon yapıyor. Bu bizim için de gayet iyi oldu." Bu dönemde başkalarına yardım etmenizin çeşitli yolları var. Örneğin Görev Yerine Yakın Konaklamalar programımız aracılığıyla COVID-19 müdahale görevlilerine ev sahipliği yapabilir veya yaşlı akrabalarını tehlikeye atmamak için geçici olarak ayrı konaklama imkânı arayanlara bir konaklama yeri sunabilirsiniz.

      Pazarlama planınızı yeniden düşünüp fiyatlarınızı ayarlayın. Bir mekân yöneticisi, ancak fiyatlarını stratejik olarak düşürmekle ayakta kaldığını söylüyor. "Pazarlama stratejimizi yeniledik." diyor. "Aslında ancak maliyeti karşılayan, hatta onun da altına düşebilen fiyatlarla herkesi kabul ederek daha uzlaşmacı olmaya çalışıyoruz. Maliyetine fiyatlarla yaklaşık %80 doluluk oranı tutturabildik ve buna şükrediyorum."

      Başka bir ev sahibi de buna katılıyor: “Fiyatlarını değiştir,” diyor. “Kimileri evindeki sızıntıyı tesisatçı getirip tamir ettirememiş; kimi işini evden yürütüyor, kiminin çocuğu okuldaki dersleri evden takip ediyor, yani insanların evinde yer yok. Bu sayede bazı mekânlarıma rezervasyon alabildim, ama fiyatları çok düşürerek, çünkü herkes piyasayı biliyor. ”

      Misafirlerinizle iletişim kurun. Nasıl bir işbirliği yapabileceğinizi görmek için misafirlerinizle açık iletişimi teşvik etmenin de tam zamanı. Bir ev sahibi, “Misafirlere para iadesi konusunda her rezervasyonu kendi içinde değerlendiriyoruz,” diye anlatıyor. Airbnb'de misafirlerle bağlantınızı korursanız yeniden seyahat etme zamanı geldiğinde sizi hatırlayacak ve yine sizin yerinize rezervasyon yapmak isteyebileceklerdir.

      Evde biraz tadilat yapın.Bir mekân yöneticisi, “Bir süre takviminizi engellemek zorunda kalsanız da örneğin yer döşemesini yenilemek gibi tadilatlar yapmak için kendimi zorladım, ev sahiplerini de buna teşvik ettim,” diyor. Boyası eskimiş yerlere rötuştan tutun da misafire kendini evinde hissettirecek bir dış mekân yaratmaya kadar yenileme projeleri için kolları sıvamanın tam zamanı.

      Moralinizi yüksek tutun; unutmayın, insanların hâlâ geçici konaklama ihtiyacı var. Bir ev sahibi anlatıyor: “Hastalık taşıma ihtimaline karşı evine gitmeden önce 14 gün ayrı yerde kalmak isteyen bir pilota ev sahipliği yapıyorum,” diyor. “Sevgilisinden ayrıldığı için konaklayacak ayrı bir yer arayan birine evimi açtım. Şu koşullarda da insan pek çok değişik nedenle geçici kalacağı mobilyalı yere ihtiyaç duyabilir.”

      Şüpheye düştüğünüzde iptal politikanızı yeniden gözden geçirmeyi düşünün. Esnek iptal seçenekleri sunmanız misafirlere mekânınıza rezervasyon yapmaları için daha fazla güven verebilir. Daha fazla bilgi edinin

      Önemli ipuçları

      • Mekân yöneticileri, mevcut koşullarda kendileri için en iyi işleyen stratejileri paylaştı

        • Kaydınızın başlığını ve açıklamasını güncelleyerek olanaklar, daha uzun konaklama süresi gibi özellikleri öne çıkarmayı düşünün

        • Güçlendirilmiş temizlik için uyguladığınız protokolleri açıklamanız da misafirlerin içini rahat ettirecektir

        Airbnb
        24 Nis 2020
        Bu yardımcı oldu mu?