Arama girdisi yazıldıktan sonra öneriler gösterilecektir. Yukarı ve aşağı oklarını kullanarak gözden geçirebilirsiniz. Enter tuşuna basarak seçin. Bir ifade seçerseniz bu ifade aranır. Öneri bir bağlantıysa tarayıcı bu sayfaya gidecektir.
Arama girdisi yazıldıktan sonra öneriler gösterilecektir. Yukarı ve aşağı oklarını kullanarak gözden geçirebilirsiniz. Enter tuşuna basarak seçin. Bir ifade seçerseniz bu ifade aranır. Öneri bir bağlantıysa tarayıcı bu sayfaya gidecektir.

Misafir beklentilerini aşma

Hizmetinizi Airbnb'de öne çıkarmak için misafir değerlendirmelerinden yararlanın.
Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 13 May 2025
Güncelleme tarihi: 13 May 2025

En yüksek puanlar ve olumlu değerlendirmeler, daha fazla rezervasyon ve daha yüksek kazanç sağlayabilir. Misafir geri bildirimlerini kullanarak hizmetinizi iyileştirmeye devam edin.

Analiz bölümünde genel puanınız, misafir değerlendirmeleriniz, özel notlarınız ve konukseverlik, konum (uygunsa), güvenilirlik ve kalite/fiyat gibi detaylı puanlamalarınız gösterilir.

Konukseverlik

Misafirler, kendileriyle ilgilenilmesinden ve sıcak karşılanmaktan memnuniyet duyar. Elinizden gelenin en iyisini yaparak yüksek kaliteli bir teklif sunun ve misafirlerinizin ihtiyaçlarını önceden tahmin edin.

  • Bir karşılama mesajı planlayın. Misafirlerinize hizmet öncesinde ihtiyaç duyacakları bilgileri sağlamayı unutmayın. Bir fotoğrafçı, ayrıntılı bir hava tahmini ve kıyafetle ilgili öneriler paylaşabilir.
  • Misafirlerinizi tanıyın. Misafirin tercihlerini ve ihtiyaçlarını öğrenerek hizmeti kişiselleştirmek için bir mesaj gönderin. Bir catering uzmanı, alerjiler ve menüde yapılacak kişiselleştirmeler hakkında bilgi alabilir.
  • Misafirin bakış açısını dikkate alın. Bazı misafirler şehrinize veya ülkenize ilk kez geliyor olabilir. Bölgeyi keşfetmekte veya yerel gelenekleri anlamakta fazladan yardıma ihtiyaç duyabilirler. Sıcakkanlı ve yardımsever olmaya, saygılı bir iletişim kurmaya özen gösterin.
  • Fazladan malzeme bulundurun. Araçlar veya ekipmanlar bozulursa ya da bir misafirin önemli bir eşyasını unutması gibi olası sorunlara karşı hazırlıklı olmaya dikkat edin. Kişisel bir antrenör yedek yoga matları bulundurabilir.
  • Sonrasında iletişimi sürdürün. Misafirlere teşekkür etmek ve sonraki adımları iletmek için bir mesaj gönderin. Bu, fotoğrafların ne zaman erişilebilir olacağına dair bir zaman çizelgesi veya misafirlerin çok beğendiği bir tarif olabilir.

Konum

İş yerinizde veya halka açık alanda bir hizmet sunuyorsanız misafirlerden mekânı puanlaması istenir. Bir güzellik uzmanı, spa merkezinde yüz bakımı hizmeti sunabilir veya bir fotoğrafçı, parkta bir çekim yapabilir. Misafirler, temiz ve iyi donanımlı olan cazip mekânlardan hoşlanır.

  • Misafirlerin konforunu ön planda tutun. Güvenli ve temiz bir mekân sunmak, misafirlerin hizmetten daha fazla keyif almasını sağlar. Bir masör, misafirlerinin derin doku uygulaması sırasında rahatlayabilmesi için kusursuz bir spa sunmak isteyecektir.
  • Ayrıntılı yönlendirmeler gönderin. Misafirlerinizin mekânınızdan ne bekleyebileceklerini ve nerede buluşacağınızı net bir şekilde açıklayın. Olası otopark ve toplu taşıma sorunlarını göz önünde bulundurun. Ortak bir alandaysanız giriş talimatlarını da dâhil edin. Erişilebilirliği de unutmayın. Örneğin, fotoğraf çekimi yapacağınız konum tekerlekli sandalye erişimine uygun mu?

Misafirlerinizin bulunduğu yere seyahat ediyorsanız misafirlerden mekân hakkında geri bildirimde bulunmaları istenmez.

Güvenilirlik

Misafirler, ilan sahiplerinden sorunsuz bir hizmet bekler. Bu, misafirlerin beklentilerini net bir şekilde belirlemek, zamanında ve açık iletişim sağlamak, düzenli olmak anlamına gelir.

  • Doğruluğa öncelik verin. Açıklamalarınızın ve fotoğraflarınızın, misafirlerin neyle karşılaşacaklarını tam olarak yansıtmasına dikkat edin. Bir kuaför, kullandığı ürünleri ve teknikleri açıklayabilir ve sunduğu topuz ve örgü türlerinin fotoğraflarını ekleyebilir.
  • Hızlı yanıt verin. Ne zaman müsait olduğunuzu net bir şekilde göstermek için İlanlar sekmesinde normal çalışma saatlerinizi belirleyin. Airbnb uygulamasında ve cihazınızın ayarlarında bildirimleri açarak misafir mesajlarını hemen görebilir ve hızlıca yanıt verebilirsiniz.
  • Önceden plan yapın. Hizmetinizin planlanan zamana uygun şekilde ilerlemesini sağlamak için gerekli malzemeleri önceden hazırlayın. Bir şef, misafirin yerinde pişireceği çorbaya önceden sebzeleri doğrayabilir.
  • Gerekli desteği yanınıza alın. Büyük bir grubu ağırlıyorsanız veya daha karmaşık bir hizmet sunuyorsanız bir asistanın size katılması gerekebilir. Hizmet sırasında bir asistan size destek olacaksa bunu misafirlere ücret ödemeden iptal edebilmeleri için yeteri kadar önceden bildirmeniz gerekir.
  • Zamanında ulaşın. Misafirin bulunduğu yere seyahat ediyorsanız güzergâhınızı önceden planlayın ve trafik durumunu göz önünde bulundurun.
  • Özel mülke saygı gösterin. Hizmeti bir başkasının evinde sunuyorsanız mekânı bulduğunuz gibi, hatta mümkünse daha iyi bir durumda bırakın.

Kalite/fiyat oranı

Misafirler, ödedikleri fiyata karşılık olağanüstü kalite sunan hizmetler arar. Tekliflerinizi nasıl daha özel hâle getirebileceğinizi ve misafirlerin ödediği ücrete değecek seviyeye çıkarabileceğinizi düşünün.

  • Çeşitli seçenekler sunun. Misafirlere daha fazla seçenek sunmak ve kazanç hedeflerinize ulaşmak için farklı fiyatlarda en az 3 hizmet seçeneği ekleyin. En iyi uygulama giriş, standart ve premium seviyesinde fiyatları olan teklifler oluşturmaktır. Örneğin ABD'deki bir fotoğrafçı, maliyeti 50 USD'den az olan yarım saatlik bir seans, maliyeti 50 USD ile 150 USD arasında olan kişiselleştirilmiş bir portre seansı ve maliyeti 150 USD üzerinde olan bir aile seansı sunabilir.
  • Tekliflerinizi kişiselleştirin. Airbnb mesajlaşma araçları, misafirlerle iletişim kurarak hizmetlerinizi kişiselleştirmenize ve özel fiyatlar belirlemenize yardımcı olur.
  • Harika bir hizmet sunun. Daha kaliteli malzemeler kullanmak ve hizmetinize ekstra dokunuşlar katmak, teklifinizi çok daha özel hâle getirebilir. Bir güzellik uzmanı ücretsiz bir uçucu yağ hediye edebilir.

Tüm ilan sahipleri, fotoğraflar ve ilan ayrıntıları Airbnb hizmetlerinde geçerli olan standartları ve gereklilikleri karşılamalıdır.

Bu makalede yer alan bilgiler yayın tarihinden bu yana değişmiş olabilir.

Airbnb
13 May 2025
Bu yardımcı oldu mu?