Daha fazla misafir çekmenin 3 yolu
Daha fazla esneklik sunarsanız ilanınız daha fazla arama sonucunda görünecektir. Hizmet bölgenizi genişleterek, farklı fiyat seçenekleri ve çalışma saatleri sunarak olabildiğince fazla misafire hitap edin.
Uygunluk durumunuzu yönetme
İlan sahipliği yapabileceğiniz tüm zamanları eklemeyi unutmayın. Uygunluk durumunuzu düzenlerken çalışma saatleri ekleyin ve bir uygunluk durumu aralığı seçin. Misafirler yalnızca her ikisinin de belirlenmiş olduğu hizmetleri bulabilir.
İlanlar sekmesinde:
- Çalışma saatleri belirleyin. Çalışma saatleriniz, misafirlerin uygun olduğunuzu görebileceği ve hizmetinizi rezerve edebileceği saatlerdir. Her teklif için aynı saatleri ekleyebileceğiniz gibi her birine ayrı saatler de belirleyebilirsiniz. Yoğun saatleri dikkate alın. En çok talep edilen zaman örneğin kişisel antrenörler için sabah, özel şefler içinse akşam olabilir.
- Bir uygunluk durumu aralığı girin. Misafirlerin 3, 6, 9, 12 veya 24 ay önceden rezervasyon yapıp yapamayacağını seçin. Bu her teklif için farklı şekilde ayarlanabilir.
Takviminizde:
- Uygunluk durumunuza ince ayar yapın. Normal çalışma saatleriniz dışında saatler ekleyebilir ve çalışamayacağınız saatleri engelleyebilirsiniz. Engellenen tüm saatler tüm teklifler için geçerli olur.
- Takvimleri senkronize edin. Airbnb ve Google takvimlerinizi bağlayın. Google takviminize girdiğiniz tüm etkinliklerin zamanları Airbnb takviminizde de engellenir.
İşiniz bittiğinde uygunluk durumunuzu doğrulamak ve misafirlere ne gösterildiğine bakmak için ilanınızın ön izlemesini inceleyin.
Size rekabet gücü sağlayacak bir fiyat belirleme
Rekabet gücünü korumak ve daha fazla misafir çekmek için başlangıç, standart ve premium fiyat seviyelerinde en az 3 teklif sunmak faydalı olur. Farklı fiyat seçenekleriyle daha yüksek gelir elde etmek ve daha fazla değerlendirme almak mümkündür. Örneğin misafirler genellikle 3 çeşit yemek için 52-95 USD, spa seansı için 54-96 USD veya fotoğraf çekimi için 46-75 USD ödemeye razıdır.*
- Başlangıç seviyesinde bir teklif ekleyin. Misafirler arama sonuçlarında en ucuz teklifinizi görür. Başlangıç seviyesinde bir teklifle yeni misafir çekebileceğiniz gibi diğer tekliflerinize ilgiyi de artırabilirsiniz.
- Özel teklifler sunun. Misafir rezervasyon yapmadan önce Mesajlar sekmesinden bir ödeme isteğiyle birlikte özel teklifler gönderin. Örneğin kişisel antrenörlük sunuyorsanız bir misafir sabah erken saatlerde egzersiz yaptırıp yaptıramayacağınızı veya hizmet bölgenizin dışına çıkıp çıkamayacağınızı sorabilir.
- Tekliflerinizi değişikliklerle kişiselleştirin. Ayrıca bir misafir rezervasyon yaptıktan sonra da Mesajlar sekmesinden fiyat değişikliği gönderebilirsiniz. Örneğin bir misafir, manikürüne Fransız tipi tırnak uçları veya yemeğine belirli bir malzeme ekleyerek teklifini özelleştirmek isteyebilir.
- Minimum fiyat ekleyin. Misafir başına ücret almaya karar verdiyseniz rezervasyon başına bir minimum fiyat belirleyebilirsiniz. Yemek hizmeti veya hazır yemek gibi grup olarak katılımın yaygın görüldüğü hizmetlerde bu yararlı olabilir. Örneğin bir misafir 50 USD'lik bir teklif için 2 kişilik rezervasyon yapmak isterse ve minimum fiyatınız 120 USD ise rezervasyon için 120 USD ödemesi gerekecektir.
- Avantaj paketleri sunun. Misafirleri rezervasyona teşvik etmek için sınırlı süreli indirimlerin yanı sıra erken rezervasyon ve büyük grup indirimleri ekleyebilirsiniz. İndirim uyguladığınızda misafirler, aramalarda ve ilan sayfanızda ilk fiyatınızı üstü çizili olarak görür.
Hizmet bölgenizi genişletme
Siz mi misafire gideceksiniz, misafir mi size gelecek, yoksa her iki seçenek de geçerli mi olacak, bunu gözden geçirin. Misafirler size geliyorsa ancak yakınınızdaki hizmetler için arama yaptıklarında sizi bulabileceklerini unutmayın.
Siz misafire gidiyorsanız:
- Hizmet bölgenizi düşünün. Daha fazla arama sonucunda görünmek için hizmet bölgenize dâhil olabilecek tüm şehirleri, semtleri veya posta kodlarını eklemeyi unutmayın.
- Esneklik sağlayabiliyorsanız bunu belirtin. İlan açıklamanızda, zaman zaman seyahat edebileceğiniz bölgelerden veya hizmet bölgenizin dışındaki misafirlerin de sizinle iletişime geçebileceğinden bahsedebilirsiniz.
Misafirler size geliyorsa:
- Adresinizi doğrulayın. İlanınızı görüntüleyen misafirler konumunuza olan mesafeyi ve seyahat süresini görecektir.
- İşletmenizin adını ekleyin. Böylece misafirler, adrese vardıklarında sizi kolayca bulabilir.
- Profesyonel fotoğraflar ekleyin. İster bir spada, ister spor salonunda, ister kuaförde veya başka bir yerde hizmet sunuyor olun, konumunuzun fotoğrafları hizmetinizin kalitesini gösterir ve misafirlerin sizi bulmasına yardımcı olur.
*ABD'de 700'den fazla Airbnb misafiri ve ilk kez rezervasyon yapacak potansiyel kişilerle Mart 2025'te gerçekleştirilen çevrim içi ankete dayanmaktadır.
Kullanıcı deneyimi konuma göre değişiklik gösterebilir. Bu makalede yer alan bilgiler yayın tarihinden bu yana değişmiş olabilir.