İçeriğe atla
    Önerilen sonuçlara erişmek için ileri gidin
    COVID-19 döneminde ev sahipliği yapmayla ilgili sorularınızın yanıtları

    COVID-19 döneminde ev sahipliği yapmayla ilgili sorularınızın yanıtları

    İptal politikalarımızın ve programlarımızın sizin için ne anlama geleceğini burada bulabilirsiniz.
    Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 5 Mar 2020
    6 dakikalık okuma
    Güncelleme tarihi: 7 Eki 2020

    COVID-19 salgını ile sizi ve ev sahipliği işinizi etkileyip etkilemeyeceği konusunda birçok belirsizlik olduğunu biliyoruz. Küresel topluluğumuzu desteklemeye yardımcı olmak için sorularınızı takip ediyoruz ve bazılarını burada yanıtlayacağız. Durumda gelişmeler oldukça ve daha fazla soruya yanıt bulundukça bu sayfayı güncellemeye devam edeceğiz.

    Hafifletici Nedenler Politikası nedir ve hangi rezervasyonlar için geçerlidir?
    Airbnb'nin Hafifletici Nedenler Politikası, ciddi yaralanma veya hastalık, doğal afetler, seyahat kısıtlamaları ve diğer öngörülemeyen olaylardan etkilenmeleri durumunda misafirlere ve ev sahiplerine ücretsiz iptal seçeneği sunar. Dünya Sağlık Örgütünün (DSÖ) COVID-19'u bir pandemi olarak ilan etmesi üzerine bu politika 14 Mart veya öncesinde yapılan uygun* rezervasyonlar için geçerlidir. Uygun tarihler ve konumlar da dâhil olmak üzere politikayla ilgili en son bilgiler için lütfen Yardım Merkezi makalemize başvurun. Güncellemeler için iki haftada bir kontrol etmenizi öneririz.

    *Bu, Çin Ana Karası'nda yapılan yurt içi seyahatler için geçerli değildir. Daha fazla bilgi için lütfen buraya göz atın. Luxe veya Luxury Retreats rezervasyonları Luxe Misafir Para İadesi Politikası kapsamındadır.

    Airbnb, iptallerin ev sahipleri üzerindeki etkisini azaltmak için neler yapıyor?
    COVID-19'dan kaynaklanan misafir iptallerinin maliyetini paylaşmak için 250 milyon ABD doları ayırdık. Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamındaki geçerli iptallerde, iptal politikanıza göre normalde bir iptalde alacağınız tutarın %25'ini size ödeyeceğiz. Örneğin, normal iptal politikanız gereği 400 ABD doları alacaksanız size bunun %25'i olan 100 ABD dolarını ödeyeceğiz demektir.

    Destek ödemelerinin yalnızca, giriş tarihi 14 Mart-31 Mayıs arasında olan ve 15 Mart'tan önce yapılmış olan rezervasyonların iptallerinde geçerli olacağını hatırlatmak isteriz. Daha fazla bilgi için Airbnb.com/250MSupport sayfasını ziyaret edin. Ayrıca destek ödemeleri hakkında bilgi de dâhil olmak üzere iptaller hakkında ayrıntılı bilgi için rezervasyon gösterge panonuza gidebilirsiniz.

    Çin Ana Karası'ndaki ev sahipleri neden 250 milyon ABD doları tutarındaki fondan ödeme almak için uygun şartlara sahip değil?
    Çin Ana Karası'ndaki faaliyetlerimiz bağımsız bir birim altında yapılandırılmıştır. Bu yüzden Çin Ana Karası'ndaki topluluğumuza doğrudan yardımcı olmak için 10 milyon ABD doları tutarında bir destek fonu ayırdık.

    Bir misafir az önce bir rezervasyonunu iptal etti. Şimdi ne olacak?
    Anlaşılabilir bir nedenle gerçekleşse bile iptallerin can sıkıcı olabileceğini biliyoruz. Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamında rezervasyonlarını iptal eden misafirlerin kendilerinin de bu durumdan etkilendiğini ve rezervasyonlarını iptal ederek tüm topluluğumuzun sağlığını korumaya yardımcı olduklarını unutmayın. Rezervasyonunu bu politika aracılığıyla iptal eden misafirlerinize tam para iadesi veya Airbnb seyahat kredisi (kullanılabiliyorsa) alma seçenekleri sunulacaktır. Bu durumda sizi bilgilendirir ve başka misafirlere ev sahipliği yapabilmeniz için takviminizdeki tarihlerin engelini otomatik olarak kaldırırız. Ayrıca iptal edilen rezervasyon için herhangi bir ücret almayız.

    Bir misafire ev sahipliği yapmaktan rahatsızsam ne yapmalıyım?
    Belirsizliğin hâkim olduğu bu dönemde, bir misafire ev sahipliği yapma konusundaki endişelerinizi anlıyoruz. Bu endişelerinizi gidermeye yardımcı olması amacıyla, sağlığınızı dikkate alarak bir politika geliştirdik. Karantina ve Tecrit Konaklamaları Politikamız hakkında daha fazla bilgi için bu Yardım Merkezi makalesini inceleyin. Bir rezervasyonu iptal etmeden önce Airbnb'nin Ayrımcılık Yapmama Politikası olduğunu lütfen unutmayın. Her seyahatsevere onları kabul eden, saygılı bir şekilde davranmayı unutmayın. Bu da her rezervasyon ve iptal etme kararını eşit standartlar çerçevesinde ele almanızı garantiler. İhtiyacınız olan bilgileri edinmek için sorabileceğiniz bazı genel bilgileri ve soruları özetledik.

    Ev sahipliği işim üzerindeki etkiyi en aza indirmek için yapabileceğim bir şey var mı?
    Birçok seyahatsever belirsizliğin hâkim olduğu bu zamanlarda evlerinde kalmayı tercih ederken bazıları da yerel konaklamaları ve gelecekte yapılacak seyahatleri değerlendiriyor. Bu misafirlerin ihtiyaçlarını karşılamak için esnek iptal politikasına sahip olan kayıtları öne çıkarmak için çalışıyoruz. Ayrıca COVID-19'un ev sahipliği işiniz üzerindeki etkisini en aza indirmenize yardımcı olacak bazı ipuçlarını derledik ve bu zor zamanlarda size destek sağlamanın yolları üzerinde çalışmaya devam edeceğiz.

    Airbnb, daha esnek konaklamalar sunan ev sahiplerine nasıl destek verecek?
    Ev sahiplerinin ve misafirlerin bu belirsizlikle başa çıkabilmelerine yardımcı olmak ve daha esnek seyahat planlarını desteklemek için bir araç ve program paketi geliştirdik.

    • Misafirlerin esnek iptal politikalarına sahip kayıtları bulmalarını (ör. bu tür kayıtların daha kolay bulunmasını sağlayan yeni bir filtre sunarak) kolaylaştırdık.
    • Ayrıca ev sahiplerinin, rezervasyonlarını iptal etmesi gereken misafirlere para iadesi yapmalarını kolaylaştıracak bir aracı da kullanıma sunduk.

    Esnek iptaller sunma hakkında daha fazla bilgi edinin

    Airbnb, iptal edilen rezervasyonlardan ücret alıyor mu?
    Rezervasyonlar Hafifletici Nedenler Politikası kapsamında iptal edildiğinde, misafirler tam para iadesi ya da Airbnb ücretlerini de içeren tutarda seyahat kredisi (uygun olduğu durumlarda) arasında seçim yapabilir. Uygun şartlara sahip rezervasyonları iptal etmek zorunda kalan ev sahiplerine herhangi bir iptal ücreti uygulamayacağız.

    Kapsam dâhilinde olan her iptalde hizmet bedelimizin tamamen iade edileceğini veya seyahat kredisi olarak sunulacağını da açıklığa kavuşturmak isteriz.

    Airbnb Deneyimleri ev sahibiyim. Bilmem gerekenler neler?
    18 Mart'tan başlayarak çoğu yerde yüz yüze deneyimlere ara vermiştik. Süreç içinde, hükûmetlerin ve sağlık uzmanlarının rehberliğinde güvenli olan ve izin verilen bazı ülkelerde deneyimleri yeniden başlattık. Deneyimleri yeniden başlatma hakkında daha fazla bilgi edinin

    Ev sahiplerinin para kazanmalarının, başkalarıyla bağlantı kurmalarının ve tutkularını paylaşmalarının yepyeni bir yolu olan Çevrim İçi Deneyimler'i başlatmış olmaktan dolayı heyecanlıyız. Hemen bir çevrim içi deneyime ev sahipliği yapmak için başvurabilirsiniz. Başlamanız için gerekli tüm kaynakları sunacağız. Airbnb.com/OnlineHost adresinden daha fazla bilgi edinebilirsiniz

    COVID-19 gibi hastalıkların yayılmasının önlenmesine nasıl yardımcı olabilirim?
    Pandemi devam ederken COVID-19'un yayılmasını önlemek için hepimizin üzerine düşeni yapması önemlidir. Bunu göz önünde bulundurarak, Airbnb topluluğunda herkesin uyması gereken zorunlu güvenlik uygulamaları duyurduk. Konaklama ev sahipleri için buna maske takmak, sosyal mesafe uygulamak ve Airbnb'nin beş adımlı üstün temizlik işlemini uygulamak dâhildir. Bu beş adımlı işlemin temelini uzman destekli rehberlik, güvenlik ipuçları ve yapılacakları gösterir listeler içeren Airbnb temizlik el kitabı oluşturur; böylece, nasıl temizlik yapılması gerektiğine dair varsayımlarda bulunmanıza gerek kalmadan COVID-19 sırasında ve sonrasında hem kendinizi hem de misafirlerinizi korursunuz. Airbnb.com/cleaningresources adresinden daha fazla bilgi edinin.

    Misafirlerime COVID-19'un yayılmasını önlemeye yardımcı olmak için mekânımı etraflıca temizlediğime ve sanitize ettiğime dair nasıl güvence verebilirim?
    Airbnb'nin beş adımlı üstün temizlik sürecine uymayı taahhüt ettikten sonra ev sahiplerinin kayıt sayfalarında bu durum öne çıkan özellik olarak gösterilecektir. Böylece misafirler, üstün temizlik ve sanitizasyon uygulamalarını izlemeyi kabul ettiğinizi bilecektir. Ayrıca, üstün temizlik sürecinizi misafirlerinize anlatmak için öneriler derledik; bunlardan yararlanarak kaydınızın açıklamasını güncelleyebilir veya temizlik işlemlerinin özetini yazdırabilirsiniz.

    Etkinlikler iptal ediliyor. Bu rezervasyonlar Airbnb'nin Hafifletici Nedenler Politikası kapsamında olacak mı?
    Seyahat eden kişilerin çoğunun Coachella, SXSW, Mobil Dünya Kongresi ve benzeri etkinlikler için Airbnb'de konaklama rezervasyonu yaptığını biliyoruz. Bir etkinlik iptal edildiyse ve rezervasyonunuz Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamında değilse misafirlerin rezervasyonlarına ait iptal politikalarını kontrol etmelerini ve seçenekleri görüşmek üzere ev sahiplerine ulaşmalarını tavsiye ediyoruz.

    Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamında olmayan bu tür rezervasyonlarda ev sahiplerinin para iadesi yapabilmeleri için bir araç sunduk.

    Bir Airbnb Luxe veya Luxury Retreats mülküne ev sahipliği yapıyorum. Hafifletici Nedenler Politikası benim için de geçerli mi?
    Hayır. Hafifletici Nedenler Politikamız, ayrı bir politika olan Luxe Misafir Para İadesi Politikası'na tabi Airbnb Luxe veya Luxury Retreats rezervasyonları için geçerli değildir.

    Yardıma ihtiyacım var. Çevrim içi kaynakları nerede bulabilirim?
    Hemen yanıt alamamanın moral bozucu olabileceğini biliyoruz. İhtiyacınız olan desteğe ve bilgiye ulaşmanıza yardımcı olmayı amaçlıyoruz. Bu nedenle aramalarınızı, sohbetleri ve e-postaları mümkün olduğunca hızlı yanıtlamaya devam etmenin yanı sıra Airbnb.com/COVID sayfasını da kullanıma sunduk.

    Birçok yaygın sorun çevrim içi çözülebilir. Özellikle Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamına giren bir rezervasyonla ilgili sorunları çevrim içi çözebilirsiniz. Daha fazla yanıt arıyorsanız Yardım Merkezimize de göz atabilirsiniz. Birçoğunuz Topluluk Merkezimizde de ipuçları paylaşıp destek veriyorsunuz.

    Hâlâ sorularım var. Kiminle iletişime geçmeliyim?
    Soru sormak veya rezervasyonlarınızın iptal edilmesiyle ilgili yardım almak için Topluluk Destek Ekibimize ulaşmanızı rica ediyoruz. Biz acil desteğe ihtiyacı olanlara öncelik verirken gösterdiğiniz sabır için teşekkür ederiz. Yalnızca önümüzdeki 72 saat içinde seyahat edecek olan kişilerin bize başvurmasını rica ediyoruz. Acil bir sorunuz varsa lütfen yanıtlar için Airbnb.com/COVID veya Yardım Merkezi'ne göz atın.

    COVID-19 gibi bir salgının işinizi ne kadar aksatabileceğini biliyoruz ve size yardım etmek için buradayız. Topluluğumuzun güvenliğini ve sağlığını korumak amacıyla bizimle birlikte çalıştığınız için teşekkür ederiz.

    Bu makaledeki bilgiler yayım tarihinden bu yana değişmiş olabilir.

    Airbnb
    5 Mar 2020
    Bu yardımcı oldu mu?