İçeriğe atla
    Önerilen sonuçlara erişmek için ileri gidin
    Koronavirüs ve ev sahipliği konusundaki sorularınızın yanıtları

    Koronavirüs ve ev sahipliği konusundaki sorularınızın yanıtları

    İptal politikalarımızın ve programlarımızın sizin için ne anlama geleceğini burada bulabilirsiniz.
    Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 5 Mar 2020
    6 dakikalık okuma

    30 Mart 2020'de güncellendi.

    Gerek koronavirüs (COVID-19) gerekse sizi ve ev sahipliği işinizi etkileyip etkilemeyeceği konusunda birçok belirsizlik olduğunu biliyoruz. Küresel topluluğumuzu desteklemeye yardımcı olmak için sorularınızı takip ediyoruz ve bazılarını burada yanıtlayacağız. Durumda değişiklik oldukça ve daha fazla yanıt geldikçe bu sayfayı güncellemeye devam edeceğiz.

    Hafifletici Nedenler Politikası nedir?
    Airbnb'nin Hafifletici Nedenler Politikası misafirlere ve ev sahiplerine ciddi yaralanma veya hastalık, doğal afetler, seyahat kısıtlamaları ve diğer öngörülemeyen olaylardan etkilenmeleri durumunda ücretsiz iptal seçeneği sunar. Dünya Sağlık Örgütü'nün (WHO) COVID-19'u pandemi ilan etmesine karşılık bu politikanın kapsamını, 14 Mart veya öncesinde yapılan ve giriş tarihi 14 Mart ile 31 Mayıs arasında olan tüm rezervasyonları dâhil edecek şekilde küresel* olarak genişlettik. Zaten başlamış olan, 14 Mart'tan sonra rezeverve edilen veya giriş tarihi 31 Mayıs'tan sonra olan rezervasyonlarda kaydınızın her zamanki iptal politikası geçerli olacaktır.

    *Bu politika Çin Ana Karası içerisinde yapılan seyahatler için geçerli değildir. Daha fazla bilgi için lütfen bu makaleyi okuyun. Luxe veya Luxury Retreats rezervasyonları Luxe misafir iptal politikası kapsamındadır.

    Airbnb, iptallerin ev sahipleri üzerindeki etkisini azaltmak için ne yapıyor?
    COVID-19'dan kaynaklanan misafir iptallerinin maliyetini paylaşmak için 250 milyon ABD doları ayırıyoruz. Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamındaki geçerli iptallerde, iptal politikanıza göre normalde bir iptalde alacağınız tutarın %25'ini size ödeyeceğiz. Örneğin, normal iptal politikanız gereği 400 ABD Doları almanız gerekiyorsa size bunun %25'i olan 100 ABD Doları ödenecektir. Daha fazla bilgi için Airbnb.com/250MSupport sayfasını ziyaret edin

    Bir misafir rezervasyonu iptal etti. Şimdi ne olacak?
    Anlaşılabilir bir nedenle gerçekleşse bile iptallerin can sıkıcı olabileceğini biliyoruz. Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamında rezervasyonlarını iptal eden misafirlerin kendilerinin de bu durumdan etkilendiğini ve iptal ederek tüm topluluğumuzun sağlığını korumaya yardımcı olduklarını unutmayın. Rezervasyonunu bu politika aracılığıyla iptal eden misafirlerinize tam para iadesi veya Airbnb seyahat kredisi alma seçenekleri sunulacaktır. Bu durumda sizi bilgilendirir ve başka misafirlere ev sahipliği yapabilmeniz için takviminizdeki tarihlerin engelini otomatik olarak kaldırırız. Ayrıca, iptal edilen rezervasyon için herhangi bir ücret tahsil etmeyiz.

    Etkilenmiş bir bölgeden gelen bir misafir var. Ne yapmalıyım?
    Etkilenen bir bölgeden gelecek bir misafire ev sahipliği yapma konusunda endişeleriniz varsa veya şu anda ev sahipliği yapma konusunda kendinizi güvende hissetmiyorsanız uygun şartlara sahip rezervasyonları platform üzerinden iptal edebilirsiniz. Ardından rezervasyonunuzun ücretsiz olarak iptal edilebileceğine dair bir bildirim alırsınız ve misafirinize tam para iadesi yapılır. Misafirinize rezervasyonu neden iptal etmeniz gerektiğini açıklayarak mümkün olan en kısa sürede mesaj göndermeniz faydalı olacaktır.

    Lütfen bir Ayrımcılık Yapmama Politikamız olduğunu unutmayın. Koronavirüs kaynaklı aksaklıklar yüzünden yapılan iptallerinuygun durum ve konumlar hakkındaki resmî yönerge ve tavsiyelerin yanı sıra şirket içi politikalarımıza da uyması gerekir.

    Bir misafire ev sahipliği yapmaktan rahatsızsam ne yapmalıyım?
    Bu belirsizlik dolu zamanlarda bir misafire ev sahipliği yapma ile ilgili endişenizi anlıyoruz. Bir rezervasyonu iptal etmeden önce Airbnb'nin birAyrımcılık Yapmama Politikası olduğunu lütfen unutmayın. Her ev sahibine dışlamayan bir tavır ve saygı çerçevesinde davranmayı unutmayın. Bunun anlamı her rezervasyon ve iptal etme kararından eşit standartlar beklemenizi sağlamaktır. İhtiyacınız olan bilgiyi almanıza yardımcı olmak için sormayı düşünebileceğinizbazı genel bilgileri ve soruları özetledik.

    Ev sahipliği işim üzerindeki etkiyi en aza indirmek için yapabileceğim bir şey var mı?
    Birçok seyahatsever belirsizliğin hâkim olduğu bu zamanlarda evde kalmayı tercih ederken bazıları da bölge içindeki konaklamaları ve gelecekte yapılacak seyahatleri değerlendiriyor. Bu misafirlerin ihtiyaçlarını karşılamak için esnek iptal politikasına sahip olan kayıtları öne çıkarmaya çalışıyoruz. Ayrıca COVID-19'un ev sahipliği işiniz üzerindeki etkisini en aza indirmenize yardımcı olacak bazı ipuçlarını bir araya getirdik ve bu zor zamanlarda size destek sağlama yolları üzerinde çalışmaya devam edeceğiz.

    Airbnb, daha esnek konaklamalar sunan ev sahiplerine nasıl destek verecek?
    Hem ev sahiplerinin hem de misafirlerin bu belirsizliği yönetebilmelerine yardımcı olmak ve daha esnek seyahat planlarını desteklemek için bir araç ve programlar paketi geliştirdik.

    • Misafirlerin, esnek iptal politikalarına sahip kayıtları bulmalarını (ör. bu tür kayıtları bulmayı kolaylaştıran bir filtre ile) kolaylaştırdık.
    • Ayrıca ev sahiplerinin rezervasyonlarını iptal etmesi gereken misafirlere para iadesi yapmalarını kolaylaştıracak bir araç sunduk.

    Önümüzdeki haftalarda bu geliştirilmiş araçları ve programları topluluğumuza tanıtırken daha fazla bilgi paylaşacağız.Daha fazla bilgi edinin

    Airbnb, iptal edilen rezervasyonlardan ücret tahsil ediyor mu?
    Rezervasyonlar Hafifletici Nedenler Politikası kapsamında iptal edildiğinde, misafirler tam para iadesi veya ücretlerimizi de içeren bir seyahat kredisi alma arasında seçim yapabilir. Uygun şartlara sahip rezervasyonları iptal etmek zorunda kalan ev sahiplerine herhangi bir iptal ücreti de uygulamayacağız.

    Ayrıca, kapsam dâhilindeki tüm iptaller için hizmet bedellerimizin tam olarak iade edileceğini ya da seyahat kredisi olarak sunulacağını da açıklığa kavuşturmak isteriz.

    Uygun şartlara sahip bir rezervasyonu iptal edersem yeni rezervasyonları kabul edebilir miyim?
    Rezervasyonu iptal eden siz olsanız bile bu tarihler için yeni rezervasyonlar kabul edebilirsiniz.

    Uygun bir rezervasyonu iptal edersem Süper Ev Sahibi statümü kaybeder miyim?
    Hayır. Hafifletici Nedenler Politikası kapsamında yapılan iptaller Süper Ev Sahibi statünüzü korumak için gereken %1 iptal oranını etkilemez. Yaklaşan Süper Ev Sahibi değerlendirmesinde kriterleri nasıl değerlendireceğimiz hakkında daha fazla bilgi edinin.

    Uygun rezervasyonları iptal eden ev sahipleri için başka cezalar uygulanacak mı?
    Hayır. Hafifletici Nedenler Politikası kapsamında iptal işlemi yapmak zorunda kalan ev sahiplerine standart iptal cezalarından hiçbiri uygulanmayacaktır.

    Airbnb Deneyimleri ev sahibiyim. Bilmem gerekenler nelerdir?
    18 Mart'tan başlayarak en az 30 Nisan 2020 tarihine kadar olan tüm deneyimler durdurulmuştur. Bu zor kararı verirken deneyimlerin insanları bir araya getirmek üzere tasarlandığını göz önünde bulundurduk. Dünyanın dört bir yanındaki sağlık kuruluşları, toplulukları korumanın en iyi yollarından biri olarak bu tür etkileşimlerin önlenmesine yönelik tavsiyelerde bulunmuştur. En son güncellemeler için bu Yardım Merkezi makalesini okuyabilirsiniz.

    Koronavirüs gibi hastalıkların yayılmasını önlemeye nasıl yardımcı olabilirim?
    ABD Hastalık Kontrol ve Korunma Merkezleri'nin (CDC) belirttiği gibi, sık dokunulan yüzeyleri (örn. elektrik düğmeleri, kapı kolları ve dolap kulpları) temizlemek ve düzenli olarak el yıkamak sizi ve misafirlerinizi güvende tutmada büyük rol oynayacaktır. CDC'den temizlikle ilgili daha fazla ipucu ve hijyen konusunda tavsiyeler için makalemizi okuyun.

    Etkinlikler iptal ediliyor. Bu rezervasyonlar Airbnb'nin Hafifletici Nedenler Politikası kapsamında mı?
    Seyahat eden kişilerin çoğunun Coachella, SXSW, Mobil Dünya Kongresi ve diğerleri gibi etkinlikler için Airbnb'de konaklama rezervasyonu yaptığını biliyoruz. Bir etkinlik iptal edildiyse ve rezervasyonunuz Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamında değilse misafirleri, rezervasyonlarındaki iptal politikasını kontrol ederek seçenekleri görüşmek üzere ev sahiplerine ulaşmaya davet ediyoruz.

    Ev sahiplerinin, Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamında olmayan bu tür rezervasyonlara para iadesi yapabilmeleri için bir araç sunuyoruz.

    Bir Airbnb Luxe veya Luxury Retreats mülküne ev sahipliği yapıyorum. Hafifletici Nedenler Politikası benim için de geçerli mi?
    Hayır. Hafifletici Nedenler Politikamız ayrı bir Luxe Misafir Para İadesi Politikasına tabi olan Airbnb Luxe veya Luxury Retreats rezervasyonları için geçerli değildir.

    Yardıma ihtiyacım var. Çevrim içi kaynakları nerede bulabilirim?
    Hemen yanıt alamamanın moral bozucu olabileceğini biliyoruz. Amacımız, ihtiyacınız olan destek ve bilgiye ulaşmanıza yardımcı olmak. Bu nedenle aramalarınızı, sohbetleri ve e-postaları mümkün olduğunca hızlı yanıtlamaya devam etmenin yanı sıra Airbnb.com/COVID sayfasını da kullanıma sunduk.

    Birçok yaygın sorun çevrim içi çözülebilir; özellikle Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamına giren bir rezervasyonu çözmeye çalışıyorsanız. Daha fazla yanıt arıyorsanız Yardım Merkezimize de gidebilirsiniz. Birçoğunuz kendi ipuçlarınızı ve desteğiniziTopluluk Merkezimizde de paylaşıyorsunuz.

    Hâlâ sorularım var. Kiminle iletişime geçmeliyim?
    Sorularınız veya rezervasyonlarınızı iptal etme konusunda yardım almak için Topluluk Destek Ekibimize ulaşmanızı rica ediyoruz. Biz acil desteğe ihtiyacı olanlara öncelik verirken gösterdiğiniz sabır için teşekkür ederiz. Yalnızca önümüzdeki 72 saat içinde seyahat edecek olan kişilerin bize başvurmasını rica ediyoruz. Acil bir sorunuz varsa lütfen yanıtlar için Airbnb.com/COVID veya Yardım Merkezi'ne göz atın.

    Koronavirüs gibi bir durumun işinizi ne kadar aksatabileceğini biliyoruz ve size yardım etmek için buradayız. Topluluğumuzun güvenliğini ve sağlığını korumak üzere bizimle birlikte çalıştığınız için teşekkürler.

    Bu makaledeki bilgiler yayım tarihinden bu yana değişmiş olabilir.

    Airbnb
    5 Mar 2020
    Bu yardımcı oldu mu?