Arama girdisi yazıldıktan sonra öneriler gösterilecektir. Yukarı ve aşağı oklarını kullanarak gözden geçirebilirsiniz. Enter tuşuna basarak seçin. Bir ifade seçerseniz bu ifade aranır. Öneri bir bağlantıysa tarayıcı bu sayfaya gidecektir.
Topluluk Politikası

Evler için Yeniden Rezervasyon ve Para İadesi Politikası

Bu makale otomatik olarak çevrilmiştir.

Yürürlük Tarihi: 6 Şubat 2025

Bir ev sahibi girişten önce iptal ederse ne olur?

Bir ev sahibi rezervasyonu girişten önce iptal ederse misafiri tam para iadesi alma hakkına sahiptir ve uygun olduğunda Airbnb, uygunluk durumuna bağlı olarak benzer bir fiyatlandırmaya bağlı olarak misafirin benzer bir yer bulmasına yardımcı olacaktır.

Airbnb, anında yeniden rezervasyonu kolaylaştırmak için genellikle misafirin ilk ödemesini bir rezervasyon kredisine dönüştürür, ancak misafirler bunun yerine her zaman asıl ödeme yöntemlerine para iadesi isteyebilir. Rezervasyon kredisi 72 saat sonra kullanılmazsa kredi tutarı misafirin asıl ödeme yöntemine iade edilir.

Başka bir Rezervasyon Sorunu bir konaklamayı aksatırsa ne olur?

Misafirler, keşiften sonraki 72 saat içinde Rezervasyon Sorunlarını bildirmelidir. Bir Rezervasyon Sorunun bir misafirin konaklamasını aksattığını belirlersek misafire tam veya kısmi para iadesi yaparız veya benzer fiyatlandırmada uygunluk durumuna bağlı olarak misafirin benzer bir yer bulmasına yardımcı oluruz. Yeniden rezervasyon yardımı veya iade edilen tutar, Rezervasyon Sorununun ciddiyeti, misafir üzerindeki etkisi, konaklamanın etkilenen kısmı, misafirin konaklama yerlerini boşaltıp boşaltmadığı, diğer hafifletici faktörler ve Rezervasyon Sorununun sağladığı kanıtların gücü gibi çeşitli faktörlere bağlıdır.

Hangi Rezervasyon Sorunları kapsamındadır?

"Rezervasyon Sorunu" terimi şu durumları ifade eder:

  • Ev sahibi rezervasyonu girişten önce iptal eder.
  • Ev sahibi, misafirlerinin konaklama yerlerine erişimini sağlayamıyor.
  • Konaklamalar, aşağıdaki nedenlerden herhangi biri dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere giriş sırasında yaşanabilir değildir:
    • Makul derecede temiz ve hijyenik değil.
    • Güvenlik veya sağlık tehlikeleri içerir.
  • Konaklamalar, aşağıdaki nedenlerden herhangi biri dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, reklamı yapılandan önemli ölçüde farklıdır:
    • Yanlış alan türü (ör. yerin tamamı, özel oda veya müşterek oda).
    • Yanlış tip veya oda sayısı (ör. yatak odaları, banyolar ve mutfaklar).
    • Konaklama yerlerinin yanlış konumu.
    • Kayıt, konaklama sırasında ev sahibinin, başka bir kişinin veya bir evcil hayvanın hazır bulunacağını açıklamaz.
    • Kayıtta reklamı yapılan özel olanak veya özellik mevcut değildir veya çalışmaz (ör. havuz, jakuzi, büyük cihaz, ısıtma ve klima sistemleri).

    Yeniden rezervasyon yardımı veya para iadesi isteme

    Yeniden rezervasyon yardımı veya para iadesi istemek için rezervasyonu yapan misafirin Rezervasyon Sorununu keşfettikten sonraki 72 saat içinde bizimle veya ev sahibiyle iletişime geçmesi gerekir. İstekler, bir Rezervasyon Sorununun meydana gelip gelmediğini belirlemeye yardımcı olmak için kullanacağımız fotoğraflar, videolar veya ev sahibi tarafından koşulların onaylanması gibi ilgili kanıtlarla desteklenmelidir.

    Bu Politika ev sahiplerini nasıl etkiler?

    Bir ev sahibi bir rezervasyonu iptal ederse veya başka bir Rezervasyon Sorunu bir misafirin konaklamasını aksatırsa, ev sahibi ödeme almaz veya ödemesini misafirine iade edilen tutar kadar düşürür.

    Çoğu durumda, bir misafirin ev sahibiyle ilgili endişelerini onaylamaya çalışacağız. Ev sahipleri, bizimle iletişime geçerek bir misafirin Rezervasyon Sorunu iddiasına da itiraz edebilir.

    Dikkat edilmesi gereken diğer şeyler

    Bu Politika, yasaların izin verdiği maksimum ölçüde geçerlidir ve bu da hariç tutulamayacak garantiler anlamına gelebilir. Bu Politika geçerli olduğunda, rezervasyonun iptal politikasını kontrol eder ve önceliklidir. Bize bir istek göndermeden önce, mümkün olduğunda misafirin ev sahibini bilgilendirmesi ve Rezervasyon Sorununu doğrudan ev sahibiyle çözmeye çalışması gerekir. Sorunu çözmekle bağlantılı olarak, misafirler Çözüm Merkezi'ni kullanarak doğrudan ev sahiplerinden para iadesi isteyebilir. Herhangi bir para iadesi tutarını azaltabilir veya bu Politika kapsamındaki herhangi bir yeniden rezervasyon yardımını doğrudan bir ev sahibi tarafından sağlanan herhangi bir para iadesini veya diğer yardımları yansıtacak şekilde ayarlayabiliriz. Yeniden rezervasyon yardımı sağlamanın bir parçası olarak, yeni konaklama yerlerinin maliyetini ödemek veya katkıda bulunmak zorunda değiliz. Ayrıca, misafirlere iptal edilen bir rezervasyonun değerini yeni konaklama yerlerine uygulama veya nakit para iadesi yerine seyahat kredisi alma seçeneği de sunabiliriz.

    Bir misafir bir Rezervasyon Sorununun zamanında bildirilmesinin mümkün olmadığını gösterirse bu Politika kapsamındaki Rezervasyon Sorununun geç bildirilmesine izin verebiliriz. Misafirin, seyahat arkadaşlarından veya davetlilerinin veya evcil hayvanlarının neden olduğu rezervasyon sorunları bu Politika kapsamında değildir. Dolandırıcılık amaçlı bir istek göndermek Hizmet Şartlarımızı ihlal eder ve hesabın feshedilmesiyle sonuçlanabilir.

    Bu Politika kapsamındaki kararlarımız bağlayıcıdır, ancak mevcut olabilecek diğer sözleşme veya yasal hakları etkilemez. Misafirlerin veya ev sahiplerinin yasal işlem başlatma hakkı etkilenmez. Bu Politika sigorta değildir ve herhangi bir misafir veya ev sahibi tarafından prim ödenmemiştir. Bu Politika kapsamındaki tüm hak ve yükümlülükler rezervasyon yapan misafire ve rezervasyonun ev sahibine özeldir ve devredilemez veya atanamaz. Bu Politikadaki herhangi bir değişiklik Hizmet Şartlarımıza uygun olarak yapılacaktır. Bu Politika konaklamalar için geçerlidir, ancak deneyim rezervasyonları için geçerli değildir.

    Bu makale yardımcı oldu mu?

    İlgili makaleler

    Rezervasyonlarınız, hesabınız ve çok daha fazlasıyla ilgili yardım alın.
    Oturum açın veya kaydolun