Olağanüstü Durumlar Politikası nedir?

Büyük ölçekli olaylar gerçekleştiğinde Airbnb'nin iptalleri nasıl ele aldığını öğrenin.
Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 28 Mar 2024
3 dakikalık okuma
Güncelleme tarihi: 28 Mar 2024

Ev sahipleri ile misafirlerin güvenliği birinci önceliğimizdir. Doğal afetler, halk sağlığını etkileyen krizler veya büyük ölçekli başka olaylar ev sahipliği yapmanızı engellediğinde hem sizi hem de misafirlerinizi korumaya yardımcı olacak bir politikamız mevcut. 

Bu politika daha önce Hafifletici Nedenler Politikası olarak adlandırılmıştır. Anlaşılmasını kolaylaştırmak için politikayı güncelliyoruz ve adını değiştiriyoruz. 

Gözden geçirilen Olağanüstü Durumlar Politikası, ne zaman rezerve edildiğine bakılmaksızın 6 Haziran 2024'ten itibaren gerçekleşen tüm seyahatler ve deneyimler için geçerli olacaktır.*

Olağanüstü Durumlar Politikası kapsamında neler yer alır?

Politika, büyük ölçekli olaylar bir rezervasyonu etkilediğinde Airbnb'nin iptalleri ve para iadelerini nasıl ele aldığını açıklıyor. 

Aşağıdaki olaylar rezervasyonun konumunu etkiliyorsa, rezervasyon zamanından sonra meydana geliyorsa ve gelecekteki ya da devam eden bir rezervasyonun tamamlanmasını önlüyor ya da hukuken yasaklıyorsa kapsam dâhilindedir:

  • İlan edilen kamu sağlığına ilişkin acil durumlar ve salgınlar. Buna devlet tarafından ilan edilen salgınlar, pandemiler ve kamu sağlığıyla ilgili acil durumlar dâhildir. Bu, endemik veya yaygın olarak bir bölgeyle ilişkili hastalıkları içermez. COVID-19, Olağanüstü Durumlar Politikası kapsamında değildir.
  • Hükûmet tarafından getirilen seyahat kısıtlamaları. Buna, bir devlet kurumu tarafından getirilen tahliye emri gibi zorunlu kısıtlamalar da dâhildir. Bu, seyahat uyarılarını ve devlet tarafından sunulan benzer yönlendirmeleri içermez.
  • Askerî eylemler ve diğer çatışmalar. Buna savaş eylemleri, çatışmalar, işgaller, iç savaş, terörizm, patlamalar, bombalamalar, isyanlar, ayaklanmalar ve kalkışma dâhildir.
  • Büyük ölçekli temel hizmet kesintileri. Bu, belirli bir konumdaki evlerin büyük çoğunluğunu etkileyen ısı, su ve elektrik gibi temel hizmetlerde uzun süreli kesintileri içerir.
  • Doğal afetler. Buna doğal afetler ve diğer şiddetli hava olayları dâhildir. Belirli bir konumda öngörülebilecek kadar yaygın olan hava veya doğa koşulları, yalnızca politika kapsamında rezervasyonun tamamlanmasını engelleyen başka bir olayla sonuçlandığı sürece teminat kapsamındadır. Örneğin Meksika'da kasırga mevsiminde meydana gelen bir kasırga yalnızca zorunlu bir tahliye emriyle sonuçlandığı sürece teminat kapsamındadır.

Politika nasıl işliyor?

Bir olay kapsam dâhilindeyse:

  • Ev sahipleri bir rezervasyonu ücret ödemeden veya başka olumsuz sonuçlarla karşılaşmadan iptal edebilir. Kayıtlarının takvimi, iptal edilen tarihler için bloke edilecektir.
  • Misafirler, ev sahibinin iptal politikası ne olursa olsun bir rezervasyonu iptal edebilir ve para iadesi veya seyahat kredisi alabilir. Rezervasyon misafir tarafından iptal edilirse kaydın takvimi açık kalır.
  • Bir rezervasyon ev sahibi veya misafir tarafından iptal edildiğinde ev sahibi ödeme almaz.
  • Ev sahipleri ve misafirler, misafir giriş yapmış olsa bile kalan geceleri iptal edebilir.

Bir olay kapsam dâhilinde değilse:

  • Misafir tarafından yapılan iptaller, kaydın iptal politikasına tabi olacaktır.
  • Ev sahibi tarafından yapılan iptaller, ücret ve diğer sonuçları içerebilecek ev sahibi iptal politikasına tabidir. 
  • Ev sahipleri ve misafirler yine de bu politikadan bağımsız olarak kendi aralarında bir para iadesi üzerinde anlaşabilirler. 

Politikada yapılan değişiklikler nelerdir?

Ev sahipleri ve misafirlerden aldığımız geri bildirimleri dikkate alarak politikayı güncelliyor ve yeniden adlandırıyoruz. Örneğin bazı ev sahipleri öngörülebilir bir hava olayının veya misafirlerin seyahat etme olanaklarını etkileyen bir olayın kapsam dâhilinde olup olmadığını nasıl anlayacaklarını bilmiyordu. 

Önemli güncellemeler şunlar: 

  • Politika yalnızca rezervasyonun bulunduğu yerdeki olaylar için geçerli olacaktır. Bir misafirin rezervasyon yerine seyahat etmesini etkileyen olaylar artık teminat kapsamında değildir. 
  • Rezervasyonun bulunduğu yerdeki öngörülebilir hava olayları, resmî seyahat kısıtlaması veya büyük ölçekli hizmet kesintisi gibi politika kapsamındaki bir başka olayla sonuçlandığı sürece kapsam dâhilindedir.

Ev sahibi iptal politikası bu politikayı etkiler mi?

Ev sahibi iptal politikası, Olağanüstü Durumlar Politikası'ndan ayrıdır. Ev sahibi iptal politikası uyarınca Airbnb, bir ev sahibinin patlak bir boru gibi kendi kontrolü dışındaki bazı geçerli nedenlerle rezervasyonu iptal etmesi durumunda ücretlerden ve bazı durumlarda diğer sonuçlardan feragat eder. Ev sahibi iptal politikası uyarınca ev sahiplerinden onaylanmış rezervasyonları yerine getirmeleri beklenir. 

Her iki politika uyarınca ev sahipleri, mekân oturulamaz durumdaysa veya misafirin rezerve ettiğine uygun değilse rezervasyonu iptal etmekle yükümlüdür. Örneğin büyük bir fırtınadan sonra havuzunuz kullanılamıyorsa ancak kaydınızda havuzunuz olduğu belirtiliyorsa rezervasyonu iptal etmeniz veya girişten önce misafirlerle bir anlaşmaya varmanız gerekir.

*Airbnb tarafından belirli kullanıcılara aksi bildirilmedikçe.

Bu politika, ev sahiplerinin ve misafirlerin yerel yasalar ve yönetmelikler kapsamındaki haklarını sınırlamaz ve bu politika uyarınca Airbnb tarafından alınan kararlar yasal haklarını etkilemez.

Bu makalede yer alan bilgiler yayın tarihinden bu yana değişmiş olabilir.

Airbnb
28 Mar 2024
Bu yardımcı oldu mu?