Olağanüstü Durumlar Politikası nedir?
Ev sahipleri ile misafirlerin güvenliği birinci önceliğimizdir. Doğal afetler, halk sağlığını etkileyen krizler veya büyük ölçekli başka olaylar ev sahipliği yapmanızı engellediğinde hem sizi hem de misafirlerinizi korumaya yardımcı olacak bir politikamız mevcut.
Bu politika daha önce Hafifletici Nedenler Politikası olarak adlandırılmıştır. Anlaşılmasını kolaylaştırmak için politikayı güncelliyoruz ve adını değiştiriyoruz.
Gözden geçirilen Olağanüstü Durumlar Politikası, ne zaman rezerve edildiğine bakılmaksızın 6 Haziran 2024'ten itibaren gerçekleşen tüm seyahatler ve deneyimler için geçerli olacaktır.*
Olağanüstü Durumlar Politikası kapsamında neler yer alır?
Politika, büyük ölçekli olaylar bir rezervasyonu etkilediğinde Airbnb'nin iptalleri ve para iadelerini nasıl ele aldığını açıklıyor.
Aşağıdaki olaylar rezervasyonun konumunu etkiliyorsa, rezervasyon zamanından sonra meydana geliyorsa ve gelecekteki ya da devam eden bir rezervasyonun tamamlanmasını önlüyor ya da hukuken yasaklıyorsa kapsam dâhilindedir:
- İlan edilen kamu sağlığına ilişkin acil durumlar ve salgınlar. Buna devlet tarafından ilan edilen salgınlar, pandemiler ve kamu sağlığıyla ilgili acil durumlar dâhildir. Bu, endemik veya yaygın olarak bir bölgeyle ilişkili hastalıkları içermez. COVID-19, Olağanüstü Durumlar Politikası kapsamında değildir.
- Hükûmet tarafından getirilen seyahat kısıtlamaları. Buna, bir devlet kurumu tarafından getirilen tahliye emri gibi zorunlu kısıtlamalar da dâhildir. Bu, seyahat uyarılarını ve devlet tarafından sunulan benzer yönlendirmeleri içermez.
- Askerî eylemler ve diğer çatışmalar. Buna savaş eylemleri, çatışmalar, işgaller, iç savaş, terörizm, patlamalar, bombalamalar, isyanlar, ayaklanmalar ve kalkışma dâhildir.
- Büyük ölçekli temel hizmet kesintileri. Bu, belirli bir konumdaki evlerin büyük çoğunluğunu etkileyen ısı, su ve elektrik gibi temel hizmetlerde uzun süreli kesintileri içerir.
- Doğal afetler. Buna doğal afetler ve diğer şiddetli hava olayları dâhildir. Belirli bir konumda öngörülebilecek kadar yaygın olan hava veya doğa koşulları, yalnızca politika kapsamında rezervasyonun tamamlanmasını engelleyen başka bir olayla sonuçlandığı sürece teminat kapsamındadır. Örneğin Meksika'da kasırga mevsiminde meydana gelen bir kasırga yalnızca zorunlu bir tahliye emriyle sonuçlandığı sürece teminat kapsamındadır.
Politika nasıl işliyor?
Bir olay kapsam dâhilindeyse:
- İlan sahipleri bir rezervasyonu ücret ödemeden veya başka olumsuz sonuçlarla karşılaşmadan iptal edebilir. İlanlarının takvimi, iptal edilen tarihler için bloke edilecektir.
- Misafirler, ilan sahibinin iptal politikası ne olursa olsun bir rezervasyonu iptal edebilir ve para iadesi veya seyahat kredisi alabilir. Rezervasyon misafir tarafından iptal edilirse ilanın takvimi açık kalır.
- Bir rezervasyon ilan sahibi veya misafir tarafından iptal edildiğinde ilan sahibi ödeme almaz.
- İlan sahipleri ve misafirler, misafir giriş yapmış olsa bile kalan geceleri iptal edebilir.
Bir olay kapsam dâhilinde değilse:
- Misafir tarafından yapılan iptaller, ilanın iptal politikasına tabi olacaktır.
- İlan sahibi tarafından yapılan iptaller, ücret ve diğer sonuçları içerebilecek ilan sahibinin iptal politikasına tabidir.
- İlan sahipleri ve misafirler yine de bu politikadan bağımsız olarak kendi aralarında bir para iadesi üzerinde anlaşabilirler.
Politikada yapılan değişiklikler nelerdir?
Ev sahipleri ve misafirlerden aldığımız geri bildirimleri dikkate alarak politikayı güncelliyor ve yeniden adlandırıyoruz. Örneğin bazı ev sahipleri öngörülebilir bir hava olayının veya misafirlerin seyahat etme olanaklarını etkileyen bir olayın kapsam dâhilinde olup olmadığını nasıl anlayacaklarını bilmiyordu.
Önemli güncellemeler şunlar:
- Politika yalnızca rezervasyonun bulunduğu yerdeki olaylar için geçerli olacaktır. Bir misafirin rezervasyon yerine seyahat etmesini etkileyen olaylar artık teminat kapsamında değildir.
- Rezervasyonun bulunduğu yerdeki öngörülebilir hava olayları, resmî seyahat kısıtlaması veya büyük ölçekli hizmet kesintisi gibi politika kapsamındaki bir başka olayla sonuçlandığı sürece kapsam dâhilindedir.
İlan sahibi iptal politikası bu politikayı etkiler mi?
İlan sahibi iptal politikası, Olağanüstü Durumlar Politikası'ndan ayrıdır. İlan sahibi iptal politikası uyarınca Airbnb, bir ilan sahibinin patlak bir boru gibi kendi kontrolü dışındaki bazı geçerli nedenlerle rezervasyonu iptal etmesi durumunda ücretlerden ve bazı durumlarda diğer sonuçlardan feragat eder. İlan sahibi iptal politikası uyarınca ilan sahiplerinden onaylanmış rezervasyonları yerine getirmeleri beklenir.
Her iki politika uyarınca ilan sahipleri, mekân oturulamaz durumdaysa veya misafirin rezerve ettiğine uygun değilse rezervasyonu iptal etmekle yükümlüdür. Örneğin büyük bir fırtınadan sonra havuzunuz kullanılamıyorsa ancak ilanınızda havuzunuz olduğu belirtiliyorsa rezervasyonu iptal etmeniz veya girişten önce misafirlerle bir anlaşmaya varmanız gerekir.
*Airbnb tarafından belirli kullanıcılara aksi bildirilmedikçe.
Bu politika, ev sahiplerinin ve misafirlerin yerel yasalar ve yönetmelikler kapsamındaki haklarını sınırlamaz ve bu politika uyarınca Airbnb tarafından alınan kararlar yasal haklarını etkilemez.
Bu makalede yer alan bilgiler yayın tarihinden bu yana değişmiş olabilir.