Topluluk Politikası
Erişilebilirlik ihtiyaçları olan misafirleri karşılama
Erişilebilirlik ihtiyaçları olan misafirleri karşılama
Erişilebilirlik ihtiyacı olan kişileri memnuniyetle ağırlıyor ve destekliyoruz. Topluluğumuzun bu üyeleri, ev sahiplerinin erişilebilirlikle ilgili özellikler hakkında doğru bilgi vereceğine güvenebilmelidir.
İzin verdiklerimiz
- Ev sahibinin sağlığı veya güvenliği nedeniyle hizmet hayvanlarını kabul etmekten muafiyeti: Bir ev sahibi, evinde daimî ikamet eden birinin sağlığı ve güvenliği için doğrudan tehdit oluşturacağı gerekçesiyle konaklamalarda hizmet hayvanı kabul edemiyorsa bizi önceden bilgilendirmesi durumunda kendisine muafiyet tanınabilir.
- Kontrol edilemeyen hizmet hayvanının uzaklaştırılmasını isteme: Misafir hizmet hayvanı üzerinde kontrol sağlayamıyorsa ev sahibi hayvanın uzaklaştırılmasını isteyebilir. Hayvanın rezervasyon sırasında gözetimsiz bırakılması bu tür durumlara örnektir.
Nelere izin vermiyoruz?
- Misafirin erişilebilirlik ihtiyaçları nedeniyle rezervasyonu reddetme: Onaylanmış bir istisna olmadıkça ev sahipleri, misafirin hizmet hayvanı veya yardımcı cihazı olduğu için rezervasyonu reddedemez, iptal edemez veya başka bir şekilde değiştiremez.
- Misafirin erişilebilirlik ihtiyaçları nedeniyle ek ücret talep etme: Ev sahipleri hizmet hayvanları veya yardımcı cihazlar için ek ücret talep edemez. Erişilebilirlik Politikamıza göz atın ve hizmet hayvanlarının neden evcil hayvanlardan ve duygusal destek hayvanlarından farklı olduğunu öğrenin.
- Misafirlerin erişilebilirlik ihtiyaçlarıyla ilgili makul isteklerini reddetme: Ev sahipleri makul erişilebilirlik isteklerini karşılamalıdır. Tekerlekli sandalye kullanan bir misafirin oturma odasına rahatça girebilmesi için ev sahibinden kanepesini kapı girişinden uzağa çekmesini istemek makul bir taleptir (kanepenin yerini değiştirmenin mümkün olduğunu ve ev sahibinin kanepeyi hareket ettirebileceğini varsayıyoruz). Ancak bir ev sahibinden, evinin kapısını tekerlekli sandalyenin geçebileceği kadar genişletmesini istemek makul değildir.
- Eşitsiz muamele: Onaylanmış bir istisna olmadıkça ev sahipleri, misafirlerin erişilebilirlik ihtiyaçları ne olursa olsun hepsine aynı muameleyi, kuralları ve davranışı uygulamalıdır.
- Küçültücü dil: Misafir veya ev sahibi olsun hiç kimse, engellilik durumuna bağlı hakaret ve aşağılamaya maruz bırakılamaz. Hizmet hayvanlarının veya yardımcı cihazlarının sağladığı hizmeti kötülemek veya başka türlü ayrımcı dil kullanmak da buna dâhildir.
- Erişilebilirlik özelliklerinin yanlış gösterilmesi: Kayıtlı bir yerdeki ve çevre bölgedeki erişilebilirlik özellikleri kayıt sayfasında doğru yansıtılmalıdır. Ev sahipleri şeffaf olmalı ve erişilebilirlik ihtiyaçları olduğu bilinen misafirlerle mesajlaşarak bu konuyu tüm ayrıntılarıyla konuşmalıdır.
Daima yardıma hazırız
Politikalarımıza aykırı davranışlara tanık olur veya kendiniz maruz kalırsanız lütfen bize bildirin.
Bu kurallar, olası her senaryoyu kapsamasa da Airbnb'nin topluluk politikaları hakkında genel olarak yol gösterecek şekilde tasarlanmıştır.
Bu makale yardımcı oldu mu?
İlgili makaleler
- Misafir
Tehlikeli hayvanlar
Ev sahipleri için tehlikeli hayvan bulundurma konusundaki kuralları okuyun. Airbnb'nin erişilebilirlik ve engellilere yönelik kapsayıcılık taahhüdü
Engelli ve diğer erişilebilirlik ihtiyaçları olan kişilerin Airbnb'de seyahat etmesini kolaylaştırmak için neler yaptığımızı ve web sitemiz …- Misafir
Erişilebilirlik Politikası
Topluluğumuz, engelli kişileri ağırlamayı ve desteklemeyi içeren kapsayıcılık, aidiyet ve saygı ilkeleri üzerine kurulmuştur. Genel olarak, …