Fiyatlandırma stratejinizi belirleme
Airbnb uygulaması fiyatlandırmanızın ve uygunluk durumunuzun yönetimini kolaylaştırır. Daha fazla rezervasyon almanıza ve kazanç hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olmak için ilan sahibi araçlarınızı nasıl kullanabileceğinizi aşağıda görebilirsiniz.
Takviminizi düzenli olarak gözden geçirin
Misafirler, harika bir kalite/fiyat oranına sahip Airbnb deneyimlerini tercih ederler. Rekabet gücünüzü korumak için ne kadar ücret talep edeceğinizi ve ne sıklıkla ilan sahipliği yaptığınızı yeniden değerlendirme alışkanlığı edinin.
Fiyatınızı ve uygunluk durumu ayarlarınızı doğrudan takviminizden düzenleyebilirsiniz. Bu faktörleri aklınızda tutun.
- Haftanın günleri: Farklı günlerde farklı fiyatlar belirlemeyi düşünün. Örneğin, insanları rezervasyon yapmaya ikna etmek için daha az talep gören günlerde daha az ücret almak isteyebilirsiniz.
- Günün saati: Farklı misafirleri çekmek için en uygun zamanları düşünün ve uygunluk durumu ekleyin. Örneğin hafta içi akşamları, gün içinde çalışan ve daha yoğun geçen hafta sonlarından kaçınmak isteyen bölge sakinlerine hitap edebilir.
- Büyük indirimler: Büyük grupların ilgisini çekmek için kişi başına indirimli fiyatlar sunabilirsiniz. Örneğin 2 ila 3 kişi için %10, 4 ila 5 kişi için %20 veya 6'dan fazla kişi için %30 indirim sunabilirsiniz.
- Aileler: 12 yaşından küçük çocukların ücretsiz veya daha düşük bir fiyatla katılmasına izin vermeyi düşünün.
- Son dakika rezervasyonları: Bir deneyim yalnızca kısmen rezerve edilmişse kalan yerleri doldurmak için fiyatınızı düzenlemeyi deneyin.
- Grup büyüklüğü: Deneyiminizi başka bir platformda da sunuyorsanız kapasiteden fazla rezervasyon almayı önlemek için açık yerlerinizi düzenleyebilirsiniz.
Yoğun zamanlara hazırlanın
Yoğun sezonlar işinizin büyümesine yardımcı olabilir. Bu fiyatlandırma ipuçlarıyla daha fazla misafir talebi için plan yapın.
- Deneyim tekrarları ekleyin: Hava koşulları, tatiller ve konser, festival, spor turnuvaları gibi büyük etkinlikler bölgenize daha fazla ziyaretçi getirdiğinde deneyiminizi daha sık sunun.
- Misafir sayısını güncelleyin: Son dakika misafirlerinin ilgisini çekmek için yer sayısını artırmayı ve fiyatı düzenlemeyi düşünün. Bu değişiklikleri Bugün sekmenizden yapabilirsiniz.
Yoğun sezonlar, ilanınızı aramalarda öne çıkacak şekilde güncellemek için de iyi bir fırsattır. Başlığınızı ve açıklamanızı yılın belirli bir dönemini vurgulayacak şekilde düzenlemeyi veya yeni resimler eklemeyi düşünün.
Daha durgun zamanlara hazırlanın
Daha durgun dönemlerde ilanınızın öne çıkmasına yardımcı olacak yöntemleri burada bulabilirsiniz.
- İndirim ekleyin: Küçük indirimler bile arama sonuçlarındaki sıralamanızı iyileştirebilir. Erken rezervasyon ve büyük grup indirimi ile daha düşük fiyatlar sunmayı düşünün. Toplam fiyat üzerinden %10'dan fazla indirim yapıyorsanız indirimli fiyatınız, arama sonuçlarında ve ilan sayfanızda üzeri çizili ilk fiyatınızın yanında gösterilir.*
- Son dakika eklemelere yer açın: Misafirlerin aynı gün veya bir gün önce rezervasyon yapabilmeleri için son rezervasyon zamanı sınırlamalarınızı azaltın. Tüm rezervasyonların yarısı, deneyimin başlamasına 1 haftadan kısa bir süre kala yapılır.** Bölge sakinleri ve esnek planları olan ziyaretçiler gibi misafirler, durgun dönemlerde normalden daha geç rezervasyon yapma eğilimindedir.
*Toplam fiyat üzerinden en az 3 USD veya yerel para birimindeki karşılığı kadar indirim olmalıdır
**Dünya genelinde 30 şehirde, 13 Mayıs 2025 ile 20 Temmuz 2025 tarihleri arasındaki deneyim rezervasyonlarına göre
Fiyatlandırmanızı ve diğer ayarlarınızı her zaman siz kontrol edersiniz. Sonuçlarınız değişiklik gösterebilir.
Bu makalede yer alan bilgiler yayın tarihinden bu yana değişmiş olabilir.
