Her misafirin sıcak karşılandığını hissetmesine yardımcı olacak kapsayıcı uygulamalar
Airbnb'de ev sahipliği yapmak, mekânınızı dünyanın dört bir yanından gelen insanlara açmak anlamına gelir ve kapsayıcılık ev sahipliğinin temelini oluşturur.
Başarılı bir ev sahibi olmanın anahtarı, çok farklı kesimlerden insanların kendilerini evlerindeymiş gibi rahat hissetmelerini nasıl sağlayacağınızı anlamaktır. Topluluk olarak ırk, din, ulusal köken, etnik köken, engellilik, cinsiyet, cinsel kimlik, cinsel yönelim veya yaştan bağımsız bir şekilde her misafiri saygıyla ve ön yargısız bir şekilde karşılamaya kararlıyız.
Kapsayıcı konukseverlik başarılı bir ev sahibi olmanın çok önemli bir parçasıdır. Bunun anlamı şudur:
Her kesimden misafiri kabul etmek ve ağırlamak
Eşit bir deneyim sunmak ve misafirlerin ihtiyaçlarını karşılamak
Farklılıklar ve ortak noktalar üzerinden bağlantı kurmak
Misafirlerin konaklamaları için neye ihtiyaç duyabileceklerini öğrenmek için soru sormaya istekli ve açık fikirli olmak
Airbnb, kapsayıcı uygulamaları ev sahipliği rutininize entegre edebilmeniz ve her misafire sıcak bir konukseverlik sunabilmeniz için ev sahiplerinin, misafirlerin ve uzmanların görüşlerini derledi. Kaydınızı oluşturmaktan değerlendirme yazmaya kadar önerilen tüm bu eylemler örtülü ön yargıyı azaltmaya ve bağlantı kurmaya yardımcı olabilir.
Rezervasyon öncesi: Kapsayıcı bir kayıt oluşturma
Her kesimden insanı ağırladığınızı açıkça belirterek, tarihsel olarak marjinalleştirilmiş topluluklardan gelen misafirlerin kendilerini rahat hissetmelerine yardımcı olabilir ve onları yerinizi rezerve etmeye teşvik edebilirsiniz. Misafirlerle konuşmalarımızdan özellikle bu topluluklardan insanların rezervasyondan önce kayıtlarda kapsayıcılık belirtileri aradığını öğrendik.
Kapsayıcı bir ev sahibi olduğunuzu belirtmek için yapabileceğiniz bazı şeyler şunlardır:
Kayıt açıklamanızın ilk birkaç cümlesinde, her kesimden insanı hoş karşıladığınızı açıkça belirtin (örnekler aşağıdadır).
Fotoğraflarınızı güncelleyin ve mülkünüzün erişilebilirlik özellikleri hakkında gerçeği yansıtan açıklamalar yazın.
Profilinize (she/her, he/him, they/them gibi) kendinizi tanımladığınız zamirleri ekleyin. Bu, size nasıl hitap edilmesini istediğinizi göstermenin bir yoludur ve misafirlerinizin tercih ettiği hitap yöntemini kullanmaya önem verdiğinizi de gösterir.
Misafirlerinizin ön onay olmadan rezervasyon yapmalarına olanak tanımak için Anında Rezervasyon'u etkinleştirin. Bu, rezervasyon kriterlerinize uyan herkese ev sahipliği yapmaya istekli olduğunuzu da gösterir.
Rezervasyondan önce sizinle iletişime geçen misafirleri rezervasyon yapmaya teşvik ederek onlara ön onay sunun. Misafirlerin bazen kabul edilip edilmeyeceklerini ve sıcak karşılanıp karşılanmayacaklarını anlamak için rezervasyon yapmadan önce ev sahiplerine ulaştıklarını öğrendik.
Reddetme nedeninizi dikkatlice düşünerek bir misafirin rezervasyon isteğini reddedin. Bu nedeni misafirinize yüz yüze açıklamak sizin için sorun olur mu?
Diğer ev sahiplerinin kayıtlarında kullandıkları kapsayıcı ifadeleri uyarlamayı deneyebilirsiniz. Ev Sahipleri Danışma Kurulu üyeleriyle konuştuk ve aşağıdaki örnekleri elde ettik:
San Francisco'dan Peter şöyle yazıyor: "Evim tüm azınlık gruplarından ve marjinalleştirilmiş gruplardan insanlar için güvenli bir alan. Her ırktan, inançtan, cinsiyetten ve cinsel yönelimden misafirleri ağırlıyorum."
Osaka, Japonya'dan Shinya, "Kaydımdaki ikinci fotoğraf 'Buraya aitsiniz' diyen bir anıtı gösteriyor." diyor. Shinya ayrıca bir niyet beyanı olarak "Çeşitliliğe ve kapsayıcılığa saygı duyuyorum" yazan bir fotoğrafa yer veriyor. Bunu alt yazı olarak da yazabilirsiniz.
Varış öncesi: Her misafirin konuya dâhil olduğunu hissetmesini sağlama
Mekânınız rezerve edildikten sonra misafirlerinize sıcak ve samimi bir karşılama mesajı gönderin. Empati kurmak ve varsayımda bulunmamak birçok fayda sağlar.
Karşılama mesajınızı kişiselleştirmek için misafirin profilinden edindiğiniz bilgileri kullanın. Mesaj misafirin ilgi alanları, memleketi ve hobileri hakkında sorular içerebilir.
Cinsiyet ve yönelimden bağımsız bir dil kullanarak misafirlerinize hitap edin. Birinin cinsiyeti veya ilişki durumu hakkında varsayımlarda bulunmaktan kaçınmak en iyisidir.
Bir misafir erişilebilirlik ihtiyaçları hakkında soru sorarsa mutlaka yanıt verin ve başka neye ihtiyaç duyabileceğini sorun.
İlhama ihtiyacınız varsa diğer ev sahiplerinin misafirlere gönderdiği mesajları örnek alın. İşte iki örnek:
İrlanda'nın, Falcarragh kasabasından Michael, en başından itibaren samimi bir ilişki kurmaya öncelik verdiğini söylüyor. "Kaydımızda konaklamak isteyen misafirlere her zaman teşekkür ederim." diyor. "Sonra ziyaretlerine yakın bir zamanda kendileriyle iletişime geçeceğimi söylerim, güzel bir gün geçirmelerini dilerim ve bu arada ihtiyaç duydukları herhangi bir şey olursa benimle iletişime geçmekten çekinmemelerini belirtirim."
Denver'dan Susan şöyle yazıyor: "Evimiz sizin evinizdir. Rahatınıza bakın. Bu mekân size aitmiş gibi düşünün. Misafir deneyiminizi iyileştirmemizi sağlayacak fikirleriniz varsa lütfen bize bildirin."
Girişten sonra: Misafirlerin rahat etmesini sağlama
Misafirler, özellikle de tarihsel olarak marjinalleştirilmiş topluluklardan gelenler, bu tür şeylerin daha sıcak karşılandıklarını hissetmelerini sağladığını söylüyor:
- Mümkün olduğunda kendi kendine giriş olanağı sunun ancak misafirlerinize ev sahibinin giriş sırasında hazır bulunmasını tercih edip etmediklerini de sorun.
- Misafirleri gereksiz yere ziyaret etmeyin. Bunun yerine kendilerine mahremiyet sağlayın ve size ihtiyaç duyarlarsa (yüz yüze veya uzaktan) müsait olduğunuzu açık bir şekilde belirtin.
Çıkıştan sonra: Misafirleri objektif olarak değerlendirme
Değerlendirmeler Airbnb'nin güvenilir topluluğunun temelini oluşturur. Misafirleriniz hakkında değerlendirme yazarak minnettarlığınızı gösterebilir ve yararlı geri bildirimler bırakabilirsiniz.
Her misafiri değerlendirmek için aynı standartları kullanın.
Mümkün olduğunda Airbnb'de yeni olan misafirlere ev sahipliği yapın ve konaklamalarının ardından haklarında değerlendirme yazın. Değerlendirmeler misafirlere gelecekteki rezervasyonlarında yardımcı olacaktır.
Misafirleri değerlendirme yazmaya teşvik edin.Tarihsel olarak marjinalleştirilmiş topluluklardan gelen seyahatseverlerin rezervasyon yapmadan önce, kendileri gibi olan diğer misafirlerin hoş karşılanıp karşılanmadığını öğrenmek için genellikle değerlendirme okuduğunu öğrendik.
Özellikle ev sahipliğinde yeniyseniz bu kapsayıcı uygulamaları mutlaka takip edin. Tüm misafirleri samimi bir şekilde karşılamak için en önemli şeylerin misafirlerinizin ihtiyaçları hakkında sorular sormak ve iletişim kapılarını açık tutmak olduğunu unutmayın.
Misafirlerinize "Mekânımda kendinizi rahat hissetmeniz için neye ihtiyacınız var?" diye sorarak kapsayıcılığa kucak açabilirsiniz. Ayrıca (umarız ki) bunu yaparak misafirlerinizin gerçek hayatta kapınızı açmasını ve yerinizde harika bir konaklama deneyimi yaşamasını kolaylaştırmış olursunuz.