Arama girdisi yazıldıktan sonra öneriler gösterilecektir. Yukarı ve aşağı oklarını kullanarak gözden geçirebilirsiniz. Enter tuşuna basarak seçin. Bir ifade seçerseniz bu ifade aranır. Öneri bir bağlantıysa tarayıcı bu sayfaya gidecektir.
Topluluk Politikası

Ev sahiplerine yönelik temel kurallar

Bu makale otomatik olarak çevrilmiştir.

Misafirler için konforlu ve güvenilir konaklamalar oluşturmaya yardımcı olmak amacıyla ev sahiplerinin aşağıdakilerle ilgili kurallarımıza uymasını zorunlu tutuyoruz:

  • Kayıt doğruluğu
  • Rezervasyonları onurlandırma ve para iadeleri
  • Zamanında iletişim
  • Kayıt temizliği

Ev sahipleri düşük puanlar aldığında, misafirlerin kalite beklentilerini karşılamaya teşvik etmek için mesajlar gönderebiliriz. Tekrarlanan düşük puanlar, bir kaydın veya ev sahibinin misafirlerin kalite beklentilerini karşılamadığını gösterir.

Temel kuralların ayrıntıları

Puanlamaları gözden geçirin

Hesaplar ve kayıtlar yüksek bir genel değerlendirme puanını korumalı ve çok fazla düşük puan almaktan kaçınmalıdır. Harika değerlendirmeler alan ev sahiplerinin dört şeye odaklanma eğiliminde olduğunu tespit ettik: doğru kayıt bilgileri, rezervasyonları ve para iadelerini yerine getirme, zamanında iletişim ve temizlik.

Kayıt doğruluğu

Rezervasyon sırasındaki kayıt sayfası ve kayıtla ilgili tüm ek ev sahibi beyanları, evi doğru bir şekilde tanımlamalı ve aşağıdakiler de dâhil olmak üzere girişten çıkışa kadar kayıtta sunulacak özellikleri ve olanakları yansıtmalıdır:

  • Rezervasyon bilgileri: Ev sahipleri yalnızca kabul edilmiş bir rezervasyonun (tarihler, fiyat vb.) ayrıntılarını misafirin önceden rızasıyla değiştirmelidir.
  • Konum: Kayıt sayfasındaki konum bilgileri (harita iğnesi, adres vb.) doğru olmalıdır. Kayıt sayfası, çevre hakkında gürültü seviyesini etkileyebilecek her türlü bilgiyi de açıklamalıdır.
  • Tür, boyut ve gizlilik: Kayıt sayfası sunulan konaklama türünü (özel oda, evin tamamı vb.), kaydın kurulumunu (yatak odası sayısı, yatak büyüklüğü vb.) ve mahremiyet seviyesini (site içi mekân yöneticisinin, diğer misafirlerin varlığı vb.) doğru bir şekilde açıklamalıdır.
  • Mekân: Sunulan yer, rezerve edilen yer olmalı ve kayıt sayfasındaki fotoğraflar ve açıklama, sunulan mekânı doğru bir şekilde temsil etmelidir (otel benzeri temsili envanter için bazı küçük farklılıklara izin verilir). Kaydı yanlış tanıtan veya misafirleri yanıltan içerikler bu politikayı ihlal eder. Yapay zekâ veya diğer dijital teknolojiler, kusurları düzenlemek, hasarı gizlemek, kaydın parçası olmayan olanaklar veya nitelikler eklemek veya kaydı başka bir şekilde yanlış tanıtmak için kullanılmışsa ev sahiplerinden içeriği kaldırmalarını isteriz. Ev sahipleri yalnızca misafirle önceden anlaşmışlarsa ve misafir seyahat değişikliği isteğini kabul etmişse bir kaydı başka bir kayıtla değiştirebilir.
  • Olanaklar VE EV kuralları: Kayıt sayfası geçerli ev kurallarını açıklamalı ve kayıtta sunulan tüm olanakları (jakuzi, mutfak, spor salonu vb.) ve özellikleri doğru bir şekilde temsil etmelidir. Kayıt "temel olanakların" reklamını yapıyorsa bu listedeki tüm olanaklar misafirlerin kullanımına açık olmalıdır. Olanaklara erişimle ilgili kısıtlamalar varsa bunlar da kayıt sayfasında tam olarak açıklanmalıdır (örneğin, yalnızca günün belirli saatlerinde veya yılın belirli aylarında kullanılabilen bir havuz).

Rezervasyonları onurlandırma ve para iadeleri

Ev sahipleri kabul edilen rezervasyonlara uymalı, güvenilir bir giriş deneyimi sunmalı ve misafirlere zamanında para iadesi veya tazminat sözlerini yerine getirmelidir.

  • İptaller: Ev sahipleri, ev sahibinin kontrolü dışında belirli geçerli nedenler olmadıkça onaylanmış rezervasyonları iptal etmemelidir. Bu gibi durumlarda bile ev sahipleri mümkün olduğunca hazırlık süresiyle iptal etmek için ellerinden geleni yapmalı ve yardıma ihtiyaçları olursa Airbnb ile iletişime geçmelidir.
  • Giriş: Ev sahipleri, giriş sırasında (ör. doğru yol tarifi, güncellenmiş anahtar kodu vb.) ve konaklamaları boyunca misafirlerine kayda kolayca erişme olanağı sağlamalıdır.
  • Söz Verilen Para İadeleri: Ev sahipleri, misafirlere para iadesi veya tazminat sözlerini (ör. kırılan bir olanağı telafi etmek için misafire para iadesi teklif etmek vb.) zamanında yerine getirmelidir.

Zamanında iletişim

Ev sahipleri veya yardımcı ev sahipleri, konaklama öncesinde ve sırasında ortaya çıkabilecek misafir sorgularına veya beklenmedik sorunlara yanıt vermek için hazır olmalıdır.

Ev sahiplerinin zamanlarında birçok talebi olduğunun farkındayız. Makul bir yanıt süresi olarak kabul edilen süre, bir misafirin sorgusunun niteliği ve seyahatinin aşaması gibi belirli koşullara bağlı olabilir.

Örneğin, bir misafir konaklaması için önemli bir soruyla iletişime geçerse:

  • Konaklamadan önce:
    • Girişe beş günden fazla süre varsa ev sahiplerinin mesaj aldıktan sonraki üç gün içinde misafirlere yanıt vermesi beklenir. Bu, misafirlerin seyahatlerinin ayrıntılarını planlamak için ek bilgi almak üzere sizinle iletişime geçmesi muhtemeldir.
  • Giriş tarihine kadar ve konaklama sırasında:
    • Giriş saatine yakınsa veya konaklama sırasında zamana duyarlı bir sorun ortaya çıkarsa (ör. rezervasyon sorunu) misafirlere hızlı yanıt vermek özellikle önemlidir. Bu anlarda, ev sahiplerinin yerel gündüz saatlerinde alınan misafir mesajlarına 1 saat içinde yanıt vermesi beklenir. Airbnb, yerel gündüz saatleri dışında, ev sahibi yanıt vermezse seyahat sorunu yaşayan misafirlere acil yardım sağlayabilir.
    • Aksi takdirde, bir misafir konaklama sırasında veya varışından sonraki beş gün içinde başka sorularla size ulaştığında, yerel gündüz saatlerinde alınan misafir mesajlarına 12 saat içinde yanıt vermek en iyisidir. Bunun nedeni, giriş beş gün içindeyse misafirlerin seyahatlerine başlamak üzere olmaları ve giriş talimatları veya kaydın konumu gibi son ayrıntıların onaylanması gerekebilmesidir.

Kayıt temizliği

Misafir girişinden önce tüm kayıtlar temiz ve sağlık tehlikelerinden arındırılmış olmalıdır.

  • Sağlık ve güvenlik: Kayıtlarda sağlık tehlikeleri (küf, haşere vb.) bulunmamalıdır.
  • Temizlik: Ev sahipleri yüksek bir temizlik standardını (geniş toz, evcil hayvan tüyleri, kirli bulaşıklar vb. içermeyen) karşılayan kayıtlar sunmalıdır.
  • Misafir değişimi: Ev sahipleri her konaklama arasında temizlik yapmalıdır (çamaşır yıkayın, çöpleri dışarı çıkarın, elektrikli süpürgeyle süpürün, yüzeyleri silin vb.).

Bu temel kuralları uygulama

Bu temel kuralları uygulamayı taahhüt ediyoruz. Bir temel kural ihlali bildirildiğinde Airbnb, ne olduğunu anlamak için ev sahibiyle iletişime geçmeye çalışır.

Yaptığımız işlemler arasında ev sahiplerini bu politika hakkında eğitmek, uyarılar göndermek ve ev sahiplerinden kaydı yanlış tanıtan veya misafirleri yanıltan içeriği kaldırmalarını istemek yer alabilir. Bu temel kuralların tekrar tekrar veya ciddi şekilde ihlal edildiği bildirilirse ev sahipleri ya da kayıtları platformda askıya alınabilir veya kaldırılabilir, ev sahiplerinin yeni kayıt yayımlaması engellenebilir veya Süper Ev Sahibi statülerini kaybedebilirler, yardımcı ev sahiplerinin yardımcı ev sahibi ağına katılmaları veya yeni kayıtlarda yardımcı ev sahipliği yapmaları engellenebilir ve ev sahibi ile yardımcı ev sahibi ödemelerinin zamanlaması değiştirilebilir.

İhlalin niteliğine bağlı olarak Airbnb, yaklaşan veya etkin bir rezervasyonu iptal etmek, bir misafire ev sahibinin ödemesinden para iadesi yapmak ve/veya ev sahiplerinin ev sahipliğine devam etmeden önce sorunları ele aldıklarına dair kanıt sunmalarını istemek gibi başka işlemler de yapabilir.

Ayrıca, onaylanmış bir rezervasyonu iptal eden veya bir iptalden sorumlu olduğu tespit edilen bir ev sahibi, Ev Sahibi İptal Politikamız uyarınca başka sonuçlarla karşılaşabilir. Airbnb, ev sahibinin kontrolü dışındaki belirli geçerli nedenlerden dolayı iptal etmesi durumunda iptal ücretlerinden ve bazı durumlarda başka sonuçlardan feragat edebilir.

İhlal bildirme

Airbnb, misafirleri bu temel kuralların ihlallerini derhal bildirmeye teşvik eder. Bir misafir bu temel kuralları ihlal ettiğinde şunları yapmasını rica ederiz:

  • Ev sahibiyle iletişime geçin; ev sahibi sorunları hızlı bir şekilde çözmek için en iyi konumdadır.
  • Sorunu Airbnb mesaj dizisini, fotoğrafları vb. kullanarak belgeleyin.
  • Ev sahibi sorunu çözemezse sorunu doğrudan bildirmek veya Çözüm Merkezi aracılığıyla para iadesi talep etmek için bizimle iletişime geçin.
  • Ev sahibinin gelecekteki misafirler için gelişebilmesi amacıyla geri bildirimle dürüst bir değerlendirme yazın.

Çekici ihlaller

Ev sahipleri, müşteri desteğiyle iletişime geçerek veya itiraz sürecini başlatmak için verdiğimiz bağlantı aracılığıyla bu politika kapsamındaki kararlara itiraz edebilir. İtirazları incelerken, yeni veya düzeltilmiş bilgiler, Değerlendirme Politikamızın ihlali veya ihlalle ilgili diğer durumlar gibi ev sahibinin sağladığı ek bilgileri dikkate alacağız.

Bu makale yardımcı oldu mu?

İlgili makaleler

  • Rehber • Misafir

    Misafirler için AirCover

    Every home booking comes with AirCover for guests. If there’s a serious issue with your Airbnb home that your host can't resolve, we’re here...
  • Yordam araçları • Misafir

    Para iadenizi ne zaman alacaksınız?

    Bir konaklama, hizmet veya deneyim için para iadesi almaya uygunsanız rezervasyonu iptal ettiğiniz anda para iadenizi başlatırız ancak paran...
  • Topluluk Politikası

    Konaklama misafirlerine yönelik temel kurallar

    We require everyone who is part of our community to stick to these simple rules for being a great guest when you stay at a home: Treat your ...
Rezervasyonlarınız, hesabınız ve çok daha fazlasıyla ilgili yardım alın.
Oturum açın veya kaydolun