Arama girdisi yazıldıktan sonra öneriler gösterilecektir. Yukarı ve aşağı oklarını kullanarak gözden geçirebilirsiniz. Enter tuşuna basarak seçin. Bir ifade seçerseniz bu ifade aranır. Öneri bir bağlantıysa tarayıcı bu sayfaya gidecektir.
Topluluk Politikası

Ev sahiplerine yönelik temel kurallar

Bu makale otomatik olarak çevrilmiştir.

Ev sahiplerinin bu alanlardaki kurallarımıza uymasını zorunlu tutuyoruz, bu da misafirler için konforlu ve güvenilir konaklamalar oluşturmaya yardımcı oluyor:

  • Rezervasyon taahhüdü
  • Zamanında iletişim
  • Kaydın doğruluğu
  • Kayıt temizliği

Misafirler tutarlı bir kalite düzeyi beklediğinden ve deneyimlerini paylaşmak için değerlendirmeleri kullandıkları için ev sahiplerinin de yüksek değerlendirme puanlarını korumaları beklenmektedir.

Temel kuralların ayrıntıları

Olumlu değerlendirme puanları

Kayıtlar yüksek bir genel değerlendirme puanını korumalı ve çok fazla düşük puanı almalıdır. Harika değerlendirmeler alan ev sahiplerinin dört şeye odaklanma eğiliminde olduğunu tespit ettik: rezervasyon taahhüdü, zamanında iletişim, doğru kayıt ayrıntıları ve temizlik.

Rezervasyon taahhüdü

Ev sahipleri kabul edilen rezervasyonları onurlandırmalı ve güvenilir bir giriş deneyimi sunmalıdır.

  • İptaller: Ev sahibinin kontrolü dışında belirli geçerli nedenler olmadığı sürece ev sahipleri onaylanmış rezervasyonları iptal etmemelidir. Bu gibi durumlarda bile ev sahipleri mümkün olduğunca fazla teslim süresi içinde iptal etmek ve yardıma ihtiyaçları olursa Airbnb ile iletişime geçmek için ellerinden geleni yapmalıdır.
  • Giriş: Ev sahipleri, misafirlerine girişte (ör. doğru yol tarifi, güncellenmiş anahtar kodu vb.) ve konaklamaları boyunca mekâna kolayca erişebilmesini sağlamalıdır.

Zamanında iletişim

Ev sahipleri veya yardımcı ev sahipleri, konaklamalar öncesinde ve sırasında ortaya çıkabilecek misafir sorgularına veya beklenmedik sorunlara yanıt verebilir.

Ev sahiplerinin zamanlarında birçok talebi olduğunun farkındayız. Makul bir yanıt süresi olarak kabul edilen şey, bir misafirin sorgusunun niteliği ve seyahatinin sahnesi gibi belirli koşullara bağlı olabilir.

Örneğin, bir misafir konaklaması için önemli olan bir soruyla iletişime geçerse:

  • Konaklamadan önce:
    • Girişe beş günden daha uzun bir süre kaldıysa ev sahiplerinin mesaj aldıktan sonraki üç gün içinde misafirlere yanıt vermesi beklenir. Bu, misafirlerin seyahatlerinin ayrıntılarını planlamak için ek bilgiler için sizinle iletişime geçtiği zamandır.
  • Girişe kadar ve konaklama sırasında:
    • Giriş saatine yakın veya konaklama sırasında bir sorun ortaya çıkarsa (eksik bir anahtar olanağı, kayıt erişimi sorunu vb.), misafir mesajlarına hızlı bir şekilde yanıt vermek özellikle önemlidir. Bu anlarda, ev sahiplerinin yerel gündüz saatlerinde gelen misafir mesajlarına 1 saat içinde yanıt vermesi beklenir. Yerel gündüz saatleri dışında Airbnb, ev sahibi yanıt vermiyorsa seyahat sorunuyla karşı karşıya olan misafirlere anında yardım sağlayabilir.
    • Aksi takdirde, bir misafir konaklama sırasında veya varışından sonraki beş gün içinde size ulaştığında, yerel gündüz saatlerinde alınan misafir mesajlarına 12 saat içinde yanıt vermek en iyisidir. Bunun nedeni, girişin beş gün içinde olması durumunda misafirlerin seyahatlerine başlamış olabilmesidir ve giriş talimatları veya kaydın konumu gibi son ayrıntıların onaylanması gerekebilir.

Kaydın doğruluğu

Rezervasyon sırasında kayıt sayfası evi doğru bir şekilde tanımlamalı ve girişten çıkışa kadar kayıtta bulunacak özellikleri ve olanakları yansıtmalıdır:

  • Rezervasyon detayları: Ev sahipleri, misafirin önceden onayıyla yalnızca kabul edilen bir rezervasyonun (tarih, fiyat vb.) ayrıntılarını değiştirmelidir.
  • Konum: Kayıt sayfasındaki konum bilgileri (harita iğnesi, adres vb.) doğru olmalıdır. Kayıt sayfası, gürültü seviyesini etkileyebilecek çevre ile ilgili her türlü bilgiyi de açıklamalıdır.
  • Tür, boyut ve gizlilik: Kayıt sayfası, sunulan konaklama türünü (özel oda, evin tamamı vb.), kaydın kurulumunu (yatak odası sayısı, yatak büyüklüğü vb.) ve mahremiyet düzeyini (tesis içi mekân yöneticisinin, diğer misafirlerin bulunması vb.) doğru bir şekilde açıklamalıdır.
  • Mekân: Verilen yer rezerve edilmiş yer olmalı ve kayıt sayfasındaki fotoğraflar ve açıklama verilen yeri doğru bir şekilde temsil etmelidir. Ev sahipleri, misafirin önceden onayı varsa ve misafirin seyahat değişikliği isteğini kabul ettiyse yalnızca bir kaydı başka bir kaydın yerine koymalıdır.
  • Olanaklar VE EV kuralları: Kayıt sayfası geçerli ev kurallarını açıklamalı ve kayıtta sunulan mevcut tüm olanakları (jakuzi, mutfak, spor salonu vb.) ve özellikleri doğru bir şekilde temsil etmelidir. Kayıt "temel olanakların" reklamını yapıyorsa bu listedeki tüm olanaklar misafirlerin kullanımına açık olmalıdır. Olanak erişimiyle ilgili kısıtlamalar varsa bunlar kayıt sayfasında da tam olarak açıklanmalıdır (örneğin, yalnızca yılın belirli saatleri veya ayları boyunca kullanılabilen bir havuz).

Kayıt temizliği

Misafir girişinden önce tüm kayıtlar temiz ve sağlık tehlikelerinden arındırılmış olmalıdır.

  • Sağlık ve güvenlik: Kayıtlar sağlık tehlikesi (küf, haşere vb.) içermemelidir.
  • Temizlik: Ev sahipleri, yüksek bir temizlik standardını (geniş toz, evcil hayvan tüyleri, kirli bulaşıklar vb.) karşılayan kayıtlar sağlamalıdır.
  • Misafir cirosu: Ev sahipleri her konaklama arasında temizlik yapmaları gerekir (çamaşır yıkayın, çöp atın, elektrikli süpürme/süpürme, yüzeyleri silin vb.).

İhlal bildirme

Airbnb, misafirleri bu temel kuralların ihlallerini derhal bildirmeye teşvik eder. Bir misafir bu temel kuralların şüpheli veya fiili ihlaliyle karşı karşıya kaldığında şunları yapmanızı rica ederiz:

  • Ev sahibiyle iletişim kurun. Ev sahibi, sorunları hızlı bir şekilde çözmek için en iyi konumdadır.
  • Sorunu Airbnb mesaj dizisini, fotoğrafları vb. kullanarak belgeleyin.
  • Ev sahibi sorunu çözemezse sorunu doğrudan bildirmek veya Çözüm Merkezi aracılığıyla para iadesi istemek için bizimle iletişime geçin.
  • Ev sahibinin gelecekteki misafirler için gelişebilmesi için geri bildirim içeren dürüst bir değerlendirme bırakın.

Ev sahiplerini bu temel kurallara uymak

Bu temel kuralları uygulamaya kararlıyız. Bir zemin kuralı ihlali bildirildiğinde, Airbnb ne olduğunu anlamak için ev sahibiyle iletişime geçmeye çalışacaktır.

Yaptığımız işlemler, ev sahiplerine bu politika hakkında bilgi vermeyi ve uyarıları vermeyi içerebilir. Bu temel kuralların tekrarlanan veya ciddi ihlalleri bildirildiğinde, ev sahipleri veya kayıtları askıya alınabilir veya platformdan çıkarılabilir.

İhlalin niteliğine bağlı olarak Airbnb, yaklaşan veya etkin bir rezervasyonu iptal etmek, bir ev sahibinin ödemesinden bir misafire para iadesi yapmak ve/veya ev sahiplerinin ev sahipliğine devam etmeden önce sorunları çözdüklerine dair kanıt sunmasını istemek gibi başka işlemler de yapabilir.

Ayrıca, onaylanmış bir rezervasyonu iptal eden veya iptalden sorumlu olduğu tespit edilen bir ev sahibi Ev Sahibi İptal Politikamız kapsamında başka sonuçlarla karşı karşıya kalabilir. Airbnb, ev sahibinin kontrolü dışındaki belirli geçerli nedenlerden dolayı iptal ederse iptal ücretlerinden ve bazı durumlarda diğer sonuçlardan feragat edebilir.

İtiraz ihlalleri

Ev sahipleri bu politika kapsamındaki kararlara müşteri desteğiyle iletişime geçerek veya itiraz sürecini başlatmak için sunduğumuz bağlantı aracılığıyla itiraz edebilir. İtirazları incelerken, ev sahibinin yeni veya düzeltilmiş bilgiler, Değerlendirme Politikamızın ihlali veya ihlalle ilgili diğer ilgili durumlar gibi ek ayrıntıları dikkate alacağız.

Bu makale yardımcı oldu mu?

İlgili makaleler

Rezervasyonlarınız, hesabınız ve çok daha fazlasıyla ilgili yardım alın.
Oturum açın veya kaydolun