Konukseverlik Standartları
İyi puanlar almanıza yardımcı olacak ipuçları.
Ev Sahipliği Standartları nelerdir?
Bu standartlar, mükemmel ve güvenilir bir konukseverlik sergilediğiniz için harika değerlendirmeler almanıza yardımcı olabilir. Misafirlerinizden gelen puanları ve geri bildirimleri kontrol ederek ne durumda olduğunuza bakabilirsiniz.
Gösterge panonuza gittiğinizde iletişim, giriş yapma, doğruluk, temizlik ve genel deneyim için aldığınız puanları görürsünüz. Gösterge panonuzda yanıt oranınız da görülür. Rezervasyonlara olan bağlılığınızı görmek için gösterge panonuzun Süper Ev Sahibi bölümüne bakın. Takviminizi sık sık kontrol ederek de güncellenen uygunluk durumunu sürdürebilirsiniz.
Güncellenen Uygunluk Durumu
Rezervasyon kabul ederken kendinizi mutlaka hazır hissetmelisiniz. Takviminizi ve kayıt bilgilerinizi güncel tutmak kabul edebileceğiniz rezervasyon istekleri alma şansınızı artırır.
İPUÇLARI
  • Takviminizi uygunluk durumunuza göre sürekli güncelleyin; böylece uygun olmadığınız tarihler için rezervasyon isteği almazsınız.
  • Rezervasyonlar arasındaki hazırlık süresini engellemek veya aynı gün ya da uzak rezervasyon taleplerini engellemek için uygunluk ayarlarınızı kullanabilirsiniz.
  • Minimum veya maksimum konaklama süresi ayarladığınızda yalnızca tercihlerinizle eşleşen istekleri alırsınız
AKLINIZDA BULUNSUN
Konaklayacak bir yer arayan kişiler, reddedilmenin heves kırıcı olabildiğini söylüyor. Bu nedenle, çok fazla sayıda rezervasyon isteği reddederseniz kaydınız geçici olarak devre dışı bırakılabilir.
İletişim
Kaydınıza rezervasyon yaptırmış olsun veya olmasın, bir misafir size ulaştığında kısa sürede yanıt vermeniz, özenli ve düşünceli bir ev sahibi olduğunuzu gösterir.

Zamanında verilen yanıtlar

Rezervasyon isteklerine ve rezervasyon sorgularına ne kadar sık ve hızlı yanıt verdiğiniz yanıt oranınızla ölçülür.
İPUÇLARI
  • Yanıt oranınızı yüksek tutmak için rezervasyon sorgularına ve isteklerine 24 saat içinde yanıt verin
  • Kaydınız henüz hazır değilse veya misafiriniz, koyduğunuz Ev Kurallarına uyamıyorsa rezervasyon isteğini mutlaka reddedin

Misafirlerinize destek sağlama

Misafirlerinizle birlikte kalsanız da kalmasanız da konaklamaları boyunca size ulaşabilmeleri önemlidir. Misafirleriniz, iletişiminizin netliğini ve tutarlılığını puanlama olanağına sahiptir. Aldığınız puanların ortalaması, kaydınızın sayfasında görüntülenir.
İPUÇLARI
  • Bir rezervasyonu onayladıktan sonra kaydınızda bir değişiklik olduğunda misafirinize önceden haber verin
  • Mesajlara her yerde cevap verebilmek için Airbnb uygulamasını indirin
  • Misafirleriniz geldiğinde onları karşılayamayacaksanız giriş yapma saatinde bir mesaj göndererek her şeyin yolunda olup olmadığını sorabilirsiniz
  • Misafirlerinizin konaklaması süresince o bölgede olmayacaksanız sizin yerinize arayabilecekleri bir irtibat kişisi ayarlayabilirsiniz
AKLINIZDA BULUNSUN
Yanıt oranınız çok düşerse arama sıralamanız bundan etkilenebilir ve kaydınızın geçici olarak devre dışı bırakılması gibi bazı cezalarla karşılaşabilirsiniz. Bu sayede, seyahat eden kişilerin size ulaşamama ve göz ardı edilme riskinin önüne geçilmiş olur.
Rezervasyon Taahhüdü
Bir kişi için ev sahipliği yapacağınızı onayladığınızda o kişi ihtiyaçlarını karşılayacağınıza güvenir. Aile gezisi ya da iş seyahati olması fark etmeksizin konaklamadaki beklenmedik değişiklikler büyük sorunlara yol açabilir.
Beklenmedik bir olay olduğunda ve onaylanmış bir rezervasyonu iptal etmekten başka bir şansınız olmadığında, dikkate almanız gereken bazı şeyler şunlardır:
İPUÇLARI
  • Rezervasyonu iptal etmeniz gerektiğini fark ettiğiniz anda bunu misafirinize bildirin. Bu sayede, misafirinize yeni bir yer bulmak için mümkün olduğunca zaman kazandırmış olursunuz.
  • Para iadesi sürecini başlatmak için Airbnb'de rezervasyonu iptal edin
  • Bulunduğunuz yerde tanıdığınız başka ev sahipleri varsa misafirinizi seyahati boyunca ağırlayıp ağırlayamayacaklarını sorun ve onları tanıştırmayı önerin.
  • Hafifletici neden veya bir güvenlik endişesi varsa Airbnb, ev sahibi iptal politikalarında istisna yapabilir.
AKLINIZDA BULUNSUN
Airbnb üzerinden rezervasyon yapan kişilerin planları konusunda endişe duymamasını isteriz. Bu nedenle iptal konusunu son derece ciddiye alırız. Onaylanmış bir rezervasyonu iptal ettiğinizde maddi cezalar dahil bazı cezalara maruz kalabilirsiniz.
Giriş
Misafirlerinizden, konaklamalarının sonunda giriş yapma deneyimlerini puanlamaları istenecektir, bu nedenle onları rahat ettirmek için ekstra çaba göstermeniz yararınıza olacaktır. Misafirlerinizin yol yorgunu olduğunu dikkate alarak net ve basit bir giriş yapma işlemiyle onlara kolaylık sunmanız önemlidir.
İPUÇLARI
  • Giriş prosedürünüzü önceden bildirin ve bu prosedürü yerine getirebildiğinizden emin olun
  • Misafirlerinizin seyahatlerinde bir gecikme yaşandığında veya sormaları gereken son dakika soruları olduğunda sizinle nasıl iletişime geçeceklerini bildiklerinden emin olun
  • Misafirlerinizin kaydınıza ulaşabilmesi için ayrıntılı bir yol tarifi verin ve bunların hepsini Ev kullanım Kılavuzu'nuza ekleyerek zaman kazanın.
  • Misafirlerinize onları kapıda mı karşılayacağınızı yoksa anahtarı bir kasadan ya da komşudan mı almaları gerekeceğini bildirin
Doğruluk
Ev sahiplerinden ve misafirlerden duyduğumuza göre, seyahatten önce beklentileri net biçimde paylaşmak iki tarafın da daha iyi bir deneyim yaşamasına katkıda bulunuyor. Ev sahibi olarak, kaydınızın sundukları hakkında ayrıntılı bilgi vererek seyahat eden kişilerin yerinizin kendi ihtiyaçlarına uygun olup olmadığına karar vermesine yardımcı olabilirsiniz.
Misafirleriniz sunduğunuz bilgilerin doğruluğunu puanlama olanağına sahiptir. Ayrıntılı bir profil ve kayıt sayfası oluşturmak, ev sahipliği tarzınıza uygun misafirlerin dikkatini çeker ve daha iyi puanlar almanıza yardımcı olur.

Kayıt bilgileriniz

İPUÇLARI
  • Yüksek kaliteli ve başlıklı, çeşitli fotoğraflar kullanın ve yerle ilgili ayrıntılı bir açıklama yazın.
  • Misafirleriniz için önemli olan durumlara için Ev Kurallarını belirtin. Misafirlerin, eve başkalarını getirmesini istemiyorsanız önceden söyleyin. Kaydınızda sigara içilmesini istemiyorsanız da önceden belirtin.
  • Ortak avlu veya tavan arası gibi misafirlerin girmesinin yasak olduğu yerler varsa bunları misafirlerinize söyleyin.
  • Misafirinizin konaklamasını etkileyecek beklenmedik faktörler hakkında dürüst olun. Komşunuz gürültülü bir tadilata başladıysa misafirlerinizin bunu bilmesi gerekir. Kaydınıza gelmek için 8 kat merdiven çıkmak gerekiyorsa bu ayrıntıyı ekleyin. Sürekli sıcak suyunuz yoksa bunu belirtin.

Olanaklarınız

Kaydınızı mükemmel yapan şeylerden biri, ekstra rahatlık sunan, aileler için ideal veya çalışması kolay olan olanaklardır.
İPUÇLARI
  • Sunduğunuz tüm olanakları belirtin, hepsinin mevcut ve kullanılabilir olduğundan emin olun
  • Misafirleriniz için önemli olan durumlara için Ev Kurallarını belirtin. Misafirlerin, eve başkalarını getirmesini istemiyorsanız önceden söyleyin. Kaydınızda sigara içilmesini istemiyorsanız da önceden belirtin.

Fiyatınız

Çok yüksek fiyatlar, seyahat eden kişilere kaydınızın ekstra lüks olduğunu düşündürebilir. Bir kulübeye giderken şatoyla karşılaşmayı beklememelidirler.
AKLINIZDA BULUNSUN
Sağladığınız bilgilerin doğruluğuyla ilgili sıklıkla düşük puan aldığınızda bazı cezalara maruz kalabilirsiniz. Seyahat eden kişilerin rezervasyon yaptırdıkları yerin vardıkları yerle aynı olacağına güvenmelerini isteriz.
Temizlik
Temiz ve düzenli bir kayıt her zaman iyi ve dikkat çekici görünür. Misafirleriniz kaydınızın temizliğine puan verebilir ve puan ortalamanız kaydınızın sayfasında görüntülenir.
Özellikle peş peşe olan rezervasyonlarda kendinize temizlik için yeterli süre bırakmanız önemlidir.
İPUÇLARI
  • Misafirlerinizin konaklamaları sırasında kullanabileceği her odayı, özellikle banyo ve mutfağı temizleyin
  • Havlu ve çarşaf sunuyorsanız bunların da temiz olması gerekir
  • Temizlik malzemelerini ödemek ve profesyonel temizlik hizmeti sağlamak için temizlik ücreti alabilir veya fazladan parayı kullanabilirsiniz
  • Evinizde temizlik malzemeleri bulundurun, böylece misafirleriniz bir şey döküldüğünde ve kazara ortalık kirlendiğinde temizleyebilir
AKLINIZDA BULUNSUN
Temizlikle ilgili sürekli düşük puanlar alırsanız bazı cezalara maruz kalabilirsiniz. Seyahat eden kişiler temiz bir yerle karşılaşmayı bekler.
Genel Deneyim
Misafirleriniz kaydınızda konaklamaları boyunca yaşadıkları deneyimleri puanlama olanağına sahiptir. Aldığınız genel deneyim puanlarının ortalaması, kaydınızın sayfasında görüntülenir. Ayrıca, seyahat edecek kişi konaklama yeri ararken ve arama kriterlerine uygun kayıtlara bakarken de puan ortalamanızı görür. Bu nedenle, yüksek bir genel puana sahip olmak arama sonuçlarında dikkat çekmenizi sağlar.
İPUÇLARI
  • Pek çok misafirinizin evlerinden uzakta olacağını unutmayın. Neler isteyebileceklerini, nelerde sorun yaşayabileceklerini ve onlara nasıl yardım ve kılavuzluk edebileceğinizi düşünün.
  • Her misafirin deneyimini seyahatlerine ve kişiliklerine uygun şekilde kişiselleştirin. Küçük jestler büyük ve kalıcı etkiler bırakabilir.
  • Geliştirmeniz gereken alanları bulmanıza yardımcı olmaları için misafirlerinizden geri bildirim isteyin. Geri bildirimlerini yüz yüze söyleyebilir veya puanlama yaparken özel olarak belirtebilirler.

Değer

Kaydınızı nasıl fiyatlandıracağınızın kontrolü sizdedir ancak kaydınızın sunduklarıyla beklentileri dengeleyecek bir fiyat belirlemeniz önemlidir. Misafirleriniz kaydınızı puanlama olanağına sahiptir ve puan ortalamanız kaydınızın sayfasında görüntülenir.
İPUÇLARI
  • Sezon trendlerini yakalamak için fiyatlarınızı düzenleyebilirsiniz
  • İlk kez ev sahipliği yapıyorsanız ilk birkaç rezervasyonunuzu almak ve biraz deneyim kazanmak için fiyatınızı düşürmeyi düşünün
AKLINIZDA BULUNSUN
Sürekli olarak düşük genel deneyim puanları alırsanız bazı cezalara maruz kalabilirsiniz. Aldığınız puanlar misafir beklentilerini karşılamakta zorluk çektiğinizi yansıtmaya devam ederse kaydınız platformdan kaldırılabilir.