Misafirler için konforlu ve güvenilir konaklamalar oluşturmaya yardımcı olmak amacıyla ev sahiplerinin aşağıdakilerle ilgili kurallarımıza uymasını zorunlu tutuyoruz:
Ev sahipleri düşük puanlar aldığında, misafirlerin kalite beklentilerini karşılamaya teşvik etmek için mesajlar gönderebiliriz. Tekrarlanan düşük puanlar, bir kaydın veya ev sahibinin misafirlerin kalite beklentilerini karşılamadığını gösterir.
Hesaplar ve kayıtlar yüksek bir genel değerlendirme puanını korumalı ve çok fazla düşük puan almaktan kaçınmalıdır. Harika değerlendirmeler alan ev sahiplerinin dört şeye odaklanma eğiliminde olduğunu tespit ettik: doğru kayıt bilgileri, rezervasyonları ve para iadelerini yerine getirme, zamanında iletişim ve temizlik.
Rezervasyon sırasındaki kayıt sayfası ve kayıtla ilgili tüm ek ev sahibi beyanları, evi doğru bir şekilde tanımlamalı ve aşağıdakiler de dâhil olmak üzere girişten çıkışa kadar kayıtta sunulacak özellikleri ve olanakları yansıtmalıdır:
Ev sahipleri kabul edilen rezervasyonlara uymalı, güvenilir bir giriş deneyimi sunmalı ve misafirlere zamanında para iadesi veya tazminat sözlerini yerine getirmelidir.
Ev sahipleri veya yardımcı ev sahipleri, konaklama öncesinde ve sırasında ortaya çıkabilecek misafir sorgularına veya beklenmedik sorunlara yanıt vermek için hazır olmalıdır.
Ev sahiplerinin zamanlarında birçok talebi olduğunun farkındayız. Makul bir yanıt süresi olarak kabul edilen süre, bir misafirin sorgusunun niteliği ve seyahatinin aşaması gibi belirli koşullara bağlı olabilir.
Örneğin, bir misafir konaklaması için önemli bir soruyla iletişime geçerse:
Misafir girişinden önce tüm kayıtlar temiz ve sağlık tehlikelerinden arındırılmış olmalıdır.
Bu temel kuralları uygulamayı taahhüt ediyoruz. Bir temel kural ihlali bildirildiğinde Airbnb, ne olduğunu anlamak için ev sahibiyle iletişime geçmeye çalışır.
Yaptığımız işlemler arasında ev sahiplerini bu politika hakkında eğitmek, uyarılar göndermek ve ev sahiplerinden kaydı yanlış tanıtan veya misafirleri yanıltan içeriği kaldırmalarını istemek yer alabilir. Bu temel kuralların tekrar tekrar veya ciddi şekilde ihlal edildiği bildirilirse ev sahipleri ya da kayıtları platformda askıya alınabilir veya kaldırılabilir, ev sahiplerinin yeni kayıt yayımlaması engellenebilir veya Süper Ev Sahibi statülerini kaybedebilirler, yardımcı ev sahiplerinin yardımcı ev sahibi ağına katılmaları veya yeni kayıtlarda yardımcı ev sahipliği yapmaları engellenebilir ve ev sahibi ile yardımcı ev sahibi ödemelerinin zamanlaması değiştirilebilir.
İhlalin niteliğine bağlı olarak Airbnb, yaklaşan veya etkin bir rezervasyonu iptal etmek, bir misafire ev sahibinin ödemesinden para iadesi yapmak ve/veya ev sahiplerinin ev sahipliğine devam etmeden önce sorunları ele aldıklarına dair kanıt sunmalarını istemek gibi başka işlemler de yapabilir.
Ayrıca, onaylanmış bir rezervasyonu iptal eden veya bir iptalden sorumlu olduğu tespit edilen bir ev sahibi, Ev Sahibi İptal Politikamız uyarınca başka sonuçlarla karşılaşabilir. Airbnb, ev sahibinin kontrolü dışındaki belirli geçerli nedenlerden dolayı iptal etmesi durumunda iptal ücretlerinden ve bazı durumlarda başka sonuçlardan feragat edebilir.
Airbnb, misafirleri bu temel kuralların ihlallerini derhal bildirmeye teşvik eder. Bir misafir bu temel kuralları ihlal ettiğinde şunları yapmasını rica ederiz:
Ev sahipleri, müşteri desteğiyle iletişime geçerek veya itiraz sürecini başlatmak için verdiğimiz bağlantı aracılığıyla bu politika kapsamındaki kararlara itiraz edebilir. İtirazları incelerken, yeni veya düzeltilmiş bilgiler, Değerlendirme Politikamızın ihlali veya ihlalle ilgili diğer durumlar gibi ev sahibinin sağladığı ek bilgileri dikkate alacağız.