Arama girdisi yazıldıktan sonra öneriler gösterilecektir. Yukarı ve aşağı oklarını kullanarak gözden geçirebilirsiniz. Enter tuşuna basarak seçin. Bir ifade seçerseniz bu ifade aranır. Öneri bir bağlantıysa tarayıcı bu sayfaya gidecektir.
Topluluk Politikası

Ev sahiplerine yönelik temel kurallar

Bu makale otomatik olarak çevrilmiştir.

Misafirlere rahat ve güvenilir konaklamalar sağlanması için bu bölgelerdeki kurallarımıza ev sahiplerinin uymasını zorunlu tutarız:

  • Rezervasyon taahhüdü
  • Zamanında iletişim
  • Kayıt doğruluğu
  • Kayıt temizliği

Misafirler tutarlı bir kalite seviyesi beklediğinden ve deneyimlerini paylaşmak için değerlendirmeleri kullandığından ev sahiplerinin de yüksek değerlendirme puanlarını korumaları beklenir.

Temel kuralların ayrıntıları

Olumlu değerlendirme puanları

Kayıtlar yüksek bir genel değerlendirme puanını korumalı ve çok fazla düşük puanı önlemelidir. Harika değerlendirmeler alan ev sahiplerinin dört şeye odaklanma eğiliminde olduğunu tespit ettik: rezervasyon taahhüdü, zamanında iletişim, doğru kayıt bilgileri ve temizlik.

Rezervasyon taahhüdü

Ev sahipleri kabul edilen rezervasyonları kabul etmeli ve güvenilir bir giriş deneyimi sunmalıdır.

  • İptaller: Ev sahipleri, ev sahibinin kontrolü dışında belirli geçerli nedenler olmadıkça onaylanmış rezervasyonları iptal etmemelidir. Bu gibi durumlarda bile ev sahipleri mümkün olduğunca hazırlık süresiyle iptal etmek için ellerinden geleni yapmalı ve yardıma ihtiyaçları olursa Airbnb ile iletişime geçmelidir.
  • Giriş: Ev sahipleri, misafirlerine giriş sırasında (ör. doğru yol tarifi, güncellenmiş anahtar kodu vb.) ve konaklamaları boyunca kayda kolayca erişebilmelerini sağlamalıdır.

Zamanında iletişim

Ev sahipleri veya yardımcı ev sahipleri, konaklama öncesinde ve sırasında ortaya çıkabilecek misafir sorgularına veya beklenmedik sorunlara yanıt vermek için hazır olmalıdır.

Ev sahiplerinin zamanlarında birçok talebi olduğunun farkındayız. Makul bir yanıt süresi olarak kabul edilen süre, bir misafirin sorgusunun niteliği ve seyahatinin aşaması gibi belirli koşullara bağlı olabilir.

Örneğin, bir misafir konaklaması için önemli bir soruyla iletişime geçerse:

  • Konaklamadan önce:
    • Girişe beş günden fazla süre varsa ev sahiplerinin mesaj aldıktan sonraki üç gün içinde misafirlere yanıt vermesi beklenir. Bu, misafirlerin seyahatlerinin ayrıntılarını planlamak için ek bilgi almak üzere sizinle iletişime geçmesi muhtemeldir.
  • Giriş tarihine kadar ve konaklama sırasında:
    • Giriş saatine yakın veya konaklama sırasında bir sorun ortaya çıkarsa (önemli bir olanak, kayıt erişim sorunu vb.), misafir mesajlarına hızlı bir şekilde yanıt vermek özellikle önemlidir. Bu anlarda, ev sahiplerinin yerel gündüz saatlerinde alınan misafir mesajlarına 1 saat içinde yanıt vermesi beklenir. Airbnb, yerel gündüz saatleri dışında, ev sahibi yanıt vermezse seyahat sorunu yaşayan misafirlere acil yardım sağlayabilir.
    • Aksi takdirde, bir misafir konaklama sırasında veya varışından sonraki beş gün içinde sizinle iletişime geçtiğinde, yerel gündüz saatlerinde alınan misafir mesajlarına 12 saat içinde yanıt vermek en iyisidir. Bunun nedeni, giriş beş gün içindeyse misafirlerin seyahatlerine başlayabilmeleri ve giriş talimatları veya kaydın konumu gibi son ayrıntıların onayına ihtiyaç duyabilmeleridir.

Kayıt doğruluğu

Rezervasyon sırasındaki kayıt sayfası evi doğru bir şekilde açıklamalı ve girişten çıkışa kadar kayıtta mevcut olacak özellikleri ve olanakları yansıtmalıdır:

  • Rezervasyon bilgileri: Ev sahipleri yalnızca kabul edilmiş bir rezervasyonun (tarihler, fiyat vb.) ayrıntılarını misafirin önceden rızasıyla değiştirmelidir.
  • Konum: Kayıt sayfasındaki konum bilgileri (harita iğnesi, adres vb.) doğru olmalıdır. Kayıt sayfası, çevre hakkında gürültü seviyesini etkileyebilecek her türlü bilgiyi de açıklamalıdır.
  • Tür, boyut ve gizlilik: Kayıt sayfası sunulan konaklama türünü (özel oda, evin tamamı vb.), kaydın kurulumunu (yatak odası sayısı, yatak büyüklüğü vb.) ve mahremiyet seviyesini (site içi mekân yöneticisinin, diğer misafirlerin varlığı vb.) doğru bir şekilde açıklamalıdır.
  • Mekân: Verilen yer rezerve edilen yer olmalı ve kayıt sayfasındaki fotoğraflar ve açıklama verilen yeri doğru bir şekilde temsil etmelidir. Ev sahipleri, misafirin önceden kabul etmesi ve misafirin seyahat değişikliği isteğini kabul etmesi durumunda yalnızca bir kaydı diğeriyle değiştirmelidir.
  • Olanaklar VE EV kuralları: Kayıt sayfası geçerli ev kurallarını açıklamalı ve kayıtta sunulan tüm olanakları (jakuzi, mutfak, spor salonu vb.) ve özellikleri doğru bir şekilde temsil etmelidir. Kayıt "temel olanakların" reklamını yapıyorsa bu listedeki tüm olanaklar misafirlerin kullanımına açık olmalıdır. Olanak erişimiyle ilgili kısıtlamalar varsa bunlar kayıt sayfasında da tam olarak açıklanmalıdır (örneğin, yalnızca yılın belirli saatlerinde veya aylarında kullanılabilen bir havuz).

Kayıt temizliği

Misafir girişinden önce tüm kayıtlar temiz ve sağlık tehlikelerinden arındırılmış olmalıdır.

  • Sağlık ve güvenlik: Kayıtlarda sağlık tehlikeleri (küf, haşere vb.) bulunmamalıdır.
  • Temizlik: Ev sahipleri yüksek bir temizlik standardını (geniş toz, evcil hayvan tüyleri, kirli bulaşıklar vb. içermeyen) karşılayan kayıtlar sunmalıdır.
  • Misafir değişimi: Ev sahipleri her konaklama arasında temizlik yapmalıdır (çamaşır yıkayın, çöpleri dışarı çıkarın, elektrikli süpürgeyle süpürün, yüzeyleri silin vb.).

İhlal bildirme

Airbnb, misafirleri bu temel kuralların ihlallerini derhal bildirmeye teşvik eder. Bir misafir bu temel kuralların şüpheli veya fiili ihlaliyle uğraşırken şunları yapmalarını rica ederiz:

  • Ev sahibiyle iletişime geçin; ev sahibi sorunları hızlı bir şekilde çözmek için en iyi konumdadır.
  • Sorunu Airbnb mesaj dizisini, fotoğrafları vb. kullanarak belgeleyin.
  • Ev sahibi sorunu çözemezse sorunu doğrudan bildirmek veya Çözüm Merkezi aracılığıyla para iadesi istemek için bizimle iletişime geçin.
  • Ev sahibinin gelecekteki misafirler için gelişebilmesi amacıyla geri bildirimle dürüst bir değerlendirme yazın.

Ev sahiplerini bu temel kurallara uyma

Bu temel kuralları uygulamayı taahhüt ediyoruz. Bir temel kural ihlali bildirildiğinde Airbnb, ne olduğunu anlamak için ev sahibiyle iletişime geçmeye çalışacaktır.

Yaptığımız eylemler, ev sahiplerine bu politika hakkında bilgi vermeyi ve uyarı vermeyi içerebilir. Bu temel kuralların tekrarlanan veya ciddi ihlalleri bildirildiğinde, ev sahipleri veya kayıtları askıya alınabilir veya platformdan çıkarılabilir.

İhlalin niteliğine bağlı olarak Airbnb, yaklaşan veya etkin bir rezervasyonu iptal etmek, bir misafire ev sahibinin ödemesinden para iadesi yapmak ve/veya ev sahiplerinin ev sahipliğine devam etmeden önce sorunları ele aldıklarına dair kanıt sunmalarını istemek gibi başka işlemler de yapabilir.

Ayrıca, onaylanmış bir rezervasyonu iptal eden veya bir iptalden sorumlu olduğu tespit edilen bir ev sahibi, Ev Sahibi İptal Politikamız uyarınca başka sonuçlarla karşılaşabilir. Airbnb, ev sahibinin kontrolü dışındaki belirli geçerli nedenlerden dolayı iptal etmesi durumunda iptal ücretlerinden ve bazı durumlarda başka sonuçlardan feragat edebilir.

Çekici ihlaller

Ev sahipleri, müşteri desteğiyle iletişime geçerek veya itiraz sürecini başlatmak için verdiğimiz bağlantı aracılığıyla bu politika kapsamındaki kararlara itiraz edebilir. İtirazları incelerken, yeni veya düzeltilmiş bilgiler, Değerlendirme Politikamızın ihlali veya ihlalle ilgili diğer durumlar gibi ev sahibinin sağladığı ek bilgileri dikkate alacağız.

Bu makale yardımcı oldu mu?

İlgili makaleler

  • Yordam araçları • Misafir

    Para iadenizi ne zaman alacaksınız?

    Para iadeleri hemen yapılsa da çoğu durumda iade tutarı 15 gün içinde elinize geçer. Bazı ödeme yöntemleri ve bölgeler söz konusu olduğunda bu süre daha da uzayabilir.
  • Yordam araçları • Misafir

    Desteklenen para birimleri ve para birimi ücretleri

    Birçok farklı para birimini ve ödeme yöntemini destekliyoruz. Bunlarla ve seçiminize bağlı olarak ortaya çıkabilecek ücretlerle ilgili daha fazla bilgi edinin.
  • Rehber • Misafir

    Misafirler için AirCover

    Her ev rezervasyonu, misafirler için AirCover'ın korumasındadır. Misafir olduğunuz Airbnb ile ilgili ev sahibinizin çözemediği ciddi bir sorun varsa uygunluk durumuna bağlı olarak, yakın fiyatlandırması olan benzer bir yer bulmanıza yardımcı oluruz ya da size tam veya kısmi para iadesi yaparız.
Rezervasyonlarınız, hesabınız ve çok daha fazlasıyla ilgili yardım alın.
Oturum açın veya kaydolun