Airbnb’de ev sahipliği yapmak
Rahat konaklamalar oluşturun ve harika değerlendirmeler alın
Ev sahiplerinden beklenti nedir?
Beklenenleri öğrenmeniz ve evinizi her paylaştığınızda 5 yıldızlı bir konaklama sunabilmeniz için size net rehberlik sağlamak istiyoruz.
Tüm ev sahiplerinden beş temel gereksinimi karşılamasını rica ediyoruz: genel puan, yanıt oranı, iptaller, rezervasyonların kabulü ve temel olanaklar. Bu temel gereksinimlerden başka, yerinizde kalan misafirler tarafından da değerlendirileceksiniz.
Zaten ev sahibi misiniz? Performansınızı görmek için İlerlemenizi kontrol edin.
Temel gereklilikler
Misafirler için rahat ve güvenilir konaklamalar oluşturmaya yardımcı olmak için, tüm evler ve ev sahipleri beş temel gereksinimi karşılamalıdır.
Temel olanaklar
Bir seyahat sırasında, her misafirin duş alması ve iyi bir gece uykusu uyuması için gerekenleri sağlamanız gerekir. İsterseniz başka olanaklar da sağlamanız önerilir, ancak en azından bu temel olanakları sağlamanız gerekir.
  • Tuvalet kağıdı
  • Sabun
  • Nevresimler/çarşaflar
  • Rezervasyon yapılan misafir başına en az bir havlu
  • Rezervasyon yapılan misafir başına en az bir yastık
Hızlı yanıt verin
Misafirler size ulaştıklarında hızlı yanıt vermek, özenli ve düşünceli bir ev sahibi olduğunuzu gösterir. Rezervasyon isteklerine ve rezervasyon sorulara ne sıklıkta ve ne kadar hızlı bir şekilde yanıt verdiğinzi yanıt oranınızla ölçülür. Ev sahiplerinden bu tür mesajlara 24 saat içinde yanıt vermelerini istiyoruz.
Rezervasyon isteklerini kabul etme
Hiçbir misafir uygun bir yer bulmak için 4 veya 5 istek göndermek zorunda kalmaktan hoşlanmaz; bu nedenle, takviminizde uygun olduğunuz görünüyorsa, çoğu isteği kabul etmenizi bekleriz. Kaydınızın takviminin ev sahipliği yapabileceğiniz günleri yansıttığından emin olun. Bu şekilde, gerçekten yerine getirebileceğiniz rezervasyon isteklerini alma ihtimaliniz yükselir. Rezervasyonlar arasındaki süreyi engellemek veya gelecekte aynı gün rezervasyonları veya çok uzak tarihlerdeki rezervasyonları engellemek için uygunluk durumu ayarlarınızı kullanabilirsiniz.
Misafirlerin rezervasyonlarını iptal etmekten kaçınma
İptalleri oldukça ciddiye alıyoruz ve misafirlerin planları etkilendiği için tüm ev sahiplerinden rezervasyonlarını iptal etmekten kaçınmalarını istiyoruz. Onaylanmış bir rezervasyonunuzu iptal ederseniz mali cezalar da dahil olmak üzere cezalara tabi olacaksınız. Hafifletici nedenler söz konusu olmadıkça onaylanmış rezervasyonları iptal etmemenizi rica ediyoruz.
Olumlu değerlendirmeler alma
Misafirler nerede rezervasyon yaparlarsa yapsınlar tutarlı bir kalite düzeyini bekleyebileceklerini bilmeyi sever. Her konaklamanın sonunda misafirler sizinle olan deneyimlerini değerlendirir. Bu, sizi ev sahibi olarak değerlendirme yollarımızdan biridir. Genel puanınız ev sahipliği yaptığınız tüm misafirlerden alınan ortalama değerlendirme puanınızdır.
Ev sahibi olarak misafirlerinizi temizlik, saygı ve iletişim konularında değerlendirme fırsatı bulacaksınız. Geri bildirimleriniz, misafirlerin kaldıkları evlere kendi evleriymiş gibi davranmalarına yardımcı olur. Ev sahipleri tarafından sürekli olarak işaretlenen misafirler cezalara tabi olabilir.
Misafirlerden harika değerlendirmeler alma
Harika değerlendirmeler alan ev sahiplerinin dört şeye yoğunlaştıklarını tespit ettik: temizlik, doğru kayıt bilgileri, sorunsuz bir giriş ve proaktif iletişim.
Temizlik
Misafirler, kayıt fotoğraflarınızdaki gördükleri temiz ve düzenli mekanı bulmak ister. Giden ve gelecek misafirler arasında, özellikle de arka arkaya başlayan rezervasyonlarınız olduğunda, temizlik için yeterli zaman ayırdığınızdan emin olun.
Misafirler, yerinizin temizliğini değerlendirme fırsatına sahip olacak ve puanlarınızın ortalaması, kayıt sayfanızda görünecektir. Sürekli olarak düşük temizlik puanları alırsanız ceza alabilirsiniz.
BEKLENENLER
  • Başta yatak odaları, banyolar ve mutfak olmak üzere misafirlerin kullanacağı tüm odaları temizleyin
  • Yüzeylerde ve yerlerde saç, toz veya küf olup olmadığını kontrol edin
  • Her konaklama arasında devir işlemi yapın:
  • Misafirler için taze nevresim/çarşaf ve havlu bulundurun
  • Önceki misafirlerden kalan çöp, yiyecek ve artık öğeleri temizleyin
İPUÇLARI
  • Misafirler arasında hazırlanmanıza zaman ayırmak için rezervasyonlar arasına süre koyun. Rezervasyonlardan önce bir veya iki geceyi engellemek için rezervasyon tercihlerinizi güncelleyebilirsiniz
  • Temizlik ücreti alın ve aldığınız bu ekstra parayı temizlik malzemeleri için harcayın veya profesyonel temizlik hizmeti satın alın
  • Misafirlerinizin, bir şeyler dökülmesi ve kazara mekanın kirlenmesi gibi durumlarda kullanabilmesi için temizlik malzemelerini mekanınızda bırakın
Doğru kayıt ayrıntıları
Bir seyahatten önce doğru beklentilere sahip olmak, hem sizin hem de misafirleriniz için daha iyi bir deneyim yaratabilir. Açık ve net bilgilerin yanı sıra evcil hayvan kabul edip etmeyeceğiniz gibi mutlaka bilinmesi gereken detayları vererek seyahatseverlerin mekanınızın ihtiyaçlarına uygun olup olmadığına karar vermeleri konusunda kendilerine yardımcı olabilirsiniz. Detaylı bir kayıt ve profil, tam da sizinki gibi bir yer arayan misafirlerin ilgisini çekebilir.
Misafirlerin, verdiğiniz bilgilerin doğruluğunu değerlendirme olanağı olacaktır.
KAYIT BİLGİLERİ
BEKLENENLER
  • Doğru ve güncel adres (bu, yalnızca misafir rezervasyon yaptıktan sonra paylaşılacaktır)
  • Yatak odası ve banyoya ait mahremiyet detayları doğrudur
  • Kayıt fotoğrafları, mekanın durumunu ve yerleşimini tamamen yansıtıyor
  • Olanaklar, tanıtıldığı gibi mevcut ve çalışır durumda
İPUÇLARI
  • Başlıklarıyla birlikte yüksek kalitede çeşitli fotoğraflar kullanın ve mekanın detaylı bir açıklamasını yazın
  • Misafirler için önemli olabilecek konuları içeren Ev Kuralları oluşturun. Kurallarınız; sigara içilmesi, evcil hayvan veya ilave misafir getirilmesi gibi izin verip vermediğiniz şeylere açıklı getirecektir.
  • Garaj veya çatı katı gibi misafirlerin kullanmaması gereken yerler varsa bunu misafirlere bildirin
  • Misafirlerinizin konaklamasını etkileyebilecek beklenmedik faktörler konusunda dürüst olun. Misafirleriniz, komşularınızın gürültülü bir tadilata yeni başlamış olduğu ya da yerinize ulaşmak için 8 kat merdiven çıkmaları gerektiği gibi konuları bilmeye hakkı vardır.
OLANAKLAR
Sunduğunuz tüm olanakları belirtin ve her birinin mevcut ve çalışır durumda olduğundan emin olun
GECELİK FİYAT
Belirlediğiniz fiyatın mekanınıza uygun olduğundan emin olun. Çok yüksek bir fiyat, seyahatseverlerin kaydınızı ekstra lüks bir yer olarak düşünmesine neden olabilir. Yardıma mı ihtiyacınız var? Bölgenizdeki diğer kayıtlara bakın veya Akıllı Fiyatlandırmayı açın.
Kolay giriş
Açık ve basit bir giriş işlemi, misafirlerinizin seyahatle geçen bir günün ardından rahat etmelerine yardımcı olacaktır. Misafirlerin, konaklamaları bittikten sonra giriş deneyimlerine puan vermeleri istenecektir.
İPUÇLARI
  • Kaydınız için bir giriş kılavuzu oluşturun. Bu kılavuzu girişten 24 saat önce misafirlerinizle paylaşacağız, böylece sorunsuz bir şekilde giriş yapmaları için her şeye sahip olacaklar
  • Misafirleri bizzat karşılamayı planlıyorsanız giriş saatini mutlaka önceden koordine edin
  • Kendi kendine giriş olanağı sunuyorsanız bu ayrıntıları kaydınızın Misafir kaynakları bölümüne ekleyin
  • Misafirlerinizin seyahatlerinde bir gecikme yaşandığında veya sormaları gereken son dakika soruları olduğunda sizinle nasıl iletişime geçeceklerini bildiklerinden emin olun
  • Misafirlerinize yerinize ulaşmaları için ayrıntılı talimatlar verin. Her şeyi ev kullanım kılavuzunuza ekleyerek zaman kazanabilirsiniz.
Misafirlere konaklamaları boyunca destek olmak
Misafirlerinizle birlikte kalıp kalmamanız fark etmez, konaklama süresince ulaşılabilir olmanız önemlidir. Misafirleriniz, konaklamalarının sonunda iletişiminizin netliğini ve tutarlılığını değerlendirme fırsatına sahip olacak ve bu misafir puanlarının ortalaması kayıt sayfanızda görünecektir.
İPUÇLARI
  • Misafirlerin uygun durumda olduğunuzu bilmeleri için iletişiminizde proaktif olun. Geliş planlarını koordine etmek için erkenden ulaşın. Misafirlerinizi geldiklerinde siz karşılamayacaksanız her şeyin sorunsuz gittiğinden emin olmak için onlara giriş saatlerinde bir mesaj gönderebilirsiniz.
  • Bir rezervasyonu onayladıktan sonra kaydınızla ilgili bir şey değişirse misafirinize önceden bilgi verin.
  • Mesajlara istediğiniz yerden yanıt vermek için Airbnb uygulamasını indirin.
  • Konaklamaları sırasında bölgede olmayacaksanız misafirlerinize yerel bir temas noktası sağlayabilirsiniz.