Airbnb'nin rezervasyon öncesi mesajı özelliğinden en iyi şekilde yararlanın

Rezervasyon öncesi mesajınıza sorular ekleyerek misafirlerle önceden iletişime geçin.
Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 20 Haz 2019
Güncelleme tarihi: 3 Nis 2025

Bölgeye gelme sebebiniz nedir? Kimlerle birlikte geliyorsunuz? Tahminen ne zaman varırsınız? Airbnb ev sahipleri bir rezervasyon aldıklarında akıllarına birçok soru gelir. Birçok ev sahibi ise potansiyel misafirler anında rezervasyon yapmadan önce bu soruları sorarak onları tanıma fırsatı buluyor. Elbette bu zorunlu değil, ancak rezervasyon öncesi mesaja soru eklemek potansiyel misafirler hakkında daha fazla bilgi edinmeye, rezervasyon işlemini kolaylaştırmaya ve misafirlerle en baştan itibaren harika bir ilişki kurmaya yardımcı olabilir.

Bu ayın ilerleyen günlerinde Airbnb, daha geliştirilmiş bir özelliği kullanıma sunuyor: Rezervasyon öncesi mesaj. Böylece ev sahiplerine, misafirlerin anında rezervasyon yapmadan önce görebileceği bir karşılama mesajı ekleyerek istedikleri tüm soruları sormaları için daha iyi bir yol sağlanıyor. (Karakter sayısını artırdığımız için bol yeriniz de olacak. Zaten bir karşılama mesajı kullanıyorsanız hiçbir şeyi değiştirmeniz gerekmiyor.) Potansiyel misafirleriniz rezervasyon sırasında mesajınızı okuyacak ve rezervasyonlarını onaylamadan önce sorularınıza yanıt verebilecekler.

Airbnb'nin rezervasyon öncesi mesajı özelliğinden en iyi şekilde yararlanmanın bazı yollarını burada bulabilirsiniz.

Diğer ev sahiplerinden rezervasyon öncesi mesajı hakkında 5 ipucu

1. Potansiyel misafirinize teşekkür ederek başlayın

  • Kolombiya, Medellin'den Juan, "Bence güven inşa etmek ve iyi bir konaklamayı teşvik etmek için iyi bir yol," diyor.
  • “ Rezervasyon istekleri için her zaman onlara teşekkür ediyorum ve kayıt bilgileri ile Ev Kuralları'nı dikkatle okuyup kendileri açısından uygun olduğundan emin olmalarını istiyorum." -Kath, Albany, Avustralya
  • “Selamlar! İçine sevgimi kattığım bu mekâna hoş geldiniz. Burası, doğayla bağ kurmayı seven kişilerin kendilerini iyi hissedecekleri bir yerdir.
    • Bu bölgeye gelme sebebiniz nedir?
    • Kimlerle birlikte seyahat ediyorsunuz?
    • Tahmini varış saatiniz nedir?
    • Neden kır evinde kalmak istiyorsunuz?" -Juan, Medellin, Kolombiya
  • “Misafirimiz olacağınız için sevinçliyiz ve şunları bilmek istiyoruz:
    • Durham'a gelme sebebiniz nedir?
    • Giriş için saat kaçta geleceksiniz?
    • Kimlerle birlikte seyahat ediyorsunuz?
    • Kahvaltıyı bizden almayı planlıyorsanız beslenmenizle ilgili dikkat etmemiz gereken şeyler var mı?
    • Ev Kuralları hakkında sorunuz var mı? Yanıtınızı sabırsızlıkla bekliyoruz!" -Alice ve Jeff, Durham, Kuzey Carolina

2. En önemli şeyleri sorun

Konaklamayı siz ve misafirleriniz için harika (veya pek harika olmayan) hale getirecek tek bir şeyi düşünün ve bu ev sahiplerinin yaptığı gibi rezervasyon öncesi mesajınızda sorun:

  • “Benim için en önemli soru: Bu bölgeye gelme sebebiniz nedir? Ziyaretleri için daha iyi hazırlanmama yardımcı oluyor. Bulunduğum şehirden iki saat uzaklıktaki bir yeri ziyarete geliyorlarsa mesafeyi ve oraya yolculuk süresini anlamalarına yardımcı olmak isterim. Bir yıl dönümünü veya özel bir şeyi kutlamaya geleceklerse onları tebrik etmek ve küçük bir hediye bırakmak isterim. Yerel bir etkinlik için geliyorlarsa onlara ipucu verebilir veya sonrasında akşam yemeği için iyi bir yer önerebilirim." -Emilia, Orono, Maine
  • “Ne zaman geleceklerini soruyorum (çok önemli) ve en erken giriş saatimi tekrar belirtiyor, her Airbnb'nin farklı olduğunu, otelde kalmaya benzemediğini ekliyorum." -Ange, New York kenti

3. Misafirlerden kaydınızla ilgili açıklamaları ve Ev Kuralları'nı yeniden okumalarını isteyin

Rezervasyon öncesi mesajınız, aynı zamanda misafirlere kaydınızla ilgili kaçırmış olabilecekleri önemli ayrıntıları hatırlatma fırsatıdır. Fransız ev sahibi Marie Line, "Kendimi misafirlerin yerine koyuyorum," diyor. "Bazen hayallerimizdeki daireyi bulduğumuz için o kadar mutlu oluyoruz ki rezervasyonda acele ediyoruz. Bir keresinde çarşaf sağlanmadığını fark etmeden bir daireye rezervasyon yapmıştık. Ev sahipleri beni kayıtlarını tekrar okumaya davet etseydi böyle bir hata yapmazdım diye düşünüyorum." Diğer ev sahiplerinin önerileri:

  • “Binanın üç katlı olduğunu ve asansör bulunmadığını hatırlatıyorum çünkü bazı misafirler bunu ancak varışta fark ediyor.” -Beatrice, Annecy, Fransa
  • “Bölgedeki hizmet kısıtlaması nedeniyle geceleri suların akmayabileceği ihtimali konusunda onları uyarıyor ve gerekirse su depolamalarını öneriyorum.” -Juan, Medellin, Kolombiya
  • “Şehrin iç kesimlerinde oturduğumu ve bazı yerlerin çok karışık olabileceğini anlayıp anlamadıklarını soruyorum.” -Helen, Bristol, İngiltere
  • “Dairenin düzenini anlayıp anlamadıklarını soruyorum ve hem göl hem de bahçe manzaralı dairelerimiz olduğu için manzara konusunu netleştiriyorum.” -Ana, Ohrid, Kuzey Makedonya
  • “Ev Kuralları'nı hatırlatarak sigara içilmediğini, evcil hayvan kabul edilmediğini, parti yapmanın yasak olduğunu ve en çok altı kişinin kalmasına izin verildiğini tekrarlıyorum. Bilgilerin, kaydımızın bu grup için uygun olup olmadığını belirlememe yardımcı olacağını açıklıyorum." -Linda ve Richard, San Antonio, Teksas

4. Misafirlerinizi tanıyın

Misafire göre ev sahipliği yapabilmek ve misafirlere önemsediğinizi göstermek için ev sahipleri, aşağıdaki gibi sorular sormanızı öneriyor:

  • “Kahve içip içmediklerini (orta derecede kavrulmuş mu yoksa koyu kavrulmuş mu sevdiklerini) soruyorum ve eğer içiyorlarsa onlar gelmeden önce taze kavrulmuş kahve alıyorum. Semtte inşaat çalışması varsa rezervasyonu kabul etmeden önce belirtiyorum. Misafirler arabayla gelmeyi düşünüyorlarsa park yerlerinin kısıtlı oluşu, maliyet ve trafik yüzünden vazgeçmelerini tavsiye ediyorum. Son olarak, şehrimizin bir numaralı turistik yerinden bahsediyor ve misafirlere en az iki ay önceden bilet almalarını söylüyorum. Bu sayede, daha gelmeden onların ihtiyaçlarını düşündüğümü görmüş oluyorlar." -Donna, San Francisco
  • “Her rezervasyon yaptığımda, misafirlere aynı soruları soruyor ve çocuklar hakkında bilgi istiyorum: Saat kaçta geleceksiniz? Kaç yatak istiyorsunuz? Bebek karyolasına veya mama sandalyesine ihtiyacınız var mı?" -Jean-Pierre, Monès, Fransa
  • “Çiftçilik ve turizmle geçinen küçük bir kasabada yaşıyoruz, bu yüzden misafirlere daha önce buraya gelip gelmediklerini daima sorarım. Daha önce gelmemişlerse restoranlar ve çalışma saatlerinin yanı sıra yerel olanaklar hakkında bazı bilgiler veriyorum. Gerektiğinde her zaman misafirlerimin etkinliklerini planlamalarına yardımcı oluyorum.” -Daphne, Montagu, Güney Afrika

5. Ev sahipliği tarzınızı sergileyin

Bazı ev sahipleri rezervasyon öncesinde çok soru sorarken, bazıları hiç soru sormaz. Diğer ev sahipleri, rezervasyon öncesi mesajınızda sorular sorarken ev sahipliği tarzınızı (ör. katı ya da rahat) yansıtmanızı önermektedir. Bu, misafirlerin doğru seçim yapıp yapmadıklarını belirlemelerine de yardımcı olacaktır:

  • “Ben hiç soru sormam. Seyahatin amacını sormanın saygısızlık olduğunu düşünüyorum. Misafirler benimle birlikte yaşamadığına göre beni ilgilendirmez." -Iona, Torremolinos, İspanya
  • “Misafirlerimin çoğu rezervasyon isteklerinde epey bilgi sağlar ancak ilk mesajları kısaysa şu zorunlu soruları sorarım:
    • En alttaki Ev Kuralları dahil olmak üzere kaydın açıklamasını sonuna kadar okudunuz mu?
    • Ev Kurallarına uymayı ve konaklayacağınız mekâna saygılı olmayı kabul ediyor musunuz?
    • Rezervasyon yapmadan önce merak ettiğiniz her şeyi sordunuz mu?
    • Tahmini varış saatinizi bildirmenin önemini anlıyor musunuz ve herhangi bir nedenle o saatte gelemezseniz lütfen bunu bize zamanında bildirir misiniz?
    • Rezervasyonunuz onaylandıktan sonra tarihlerin ve misafir sayısının doğruluğundan emin olmak ve kapı numarası gibi varışta gerekli bilgileri öğrenmek için seyahat planını dikkatle okuyacak mısınız?" -Sarah, Sayulita, Meksika
  • “İlk iletişimimde bir misafiri soru yağmuruna tutmayı sevmem ancak daha fazla bilgi isteyebilecek ev sahiplerini tamamen anlıyorum. İstediğim tek şey tüm misafirlerin (köpekler dahil) tam adlarıdır. Deneyimlerime göre, misafir kendiliğinden daha fazla bilgi vermezse endişelenmek gerekmez; farklı insanların farklı iletişim tarzları vardır.” -Suzanne, Kuzey Carolina

Siz bu rezervasyon öncesi mesajınızı kaydettikten sonra potansiyel misafirler rezervasyon yaptıkları anda bu mesajı otomatik olarak alacaklardır. Bir kez rezervasyon öncesi mesaj oluşturmak rezervasyon işlemini kolaylaştırmaya yardımcı olacak, içinizi daha da rahatlatacak ve misafirlerin kendilerini harika bir konaklamanın beklediğini bilmesini sağlayacaktır.

Bu makalede yer alan bilgiler yayın tarihinden bu yana değişmiş olabilir.

Airbnb
20 Haz 2019
Bu yardımcı oldu mu?