İçeriğe atla
Önerilen sonuçlara erişmek için ileri gidin
    Güncellenen Hafifletici Nedenler Politikamızı anlama

    Güncellenen Hafifletici Nedenler Politikamızı anlama

    Politikamız kapsamındaki iptallerin işleyişini hemen öğrenin.
    Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 23 Eyl 2020
    4 dakikalık okuma
    Güncelleme tarihi: 15 Şub 2021

    Önemli noktalar

    • Giriş veya başlangıç tarihi 20 Ocak 2021 ve sonrasında olan konaklama ve Airbnb Deneyimleri rezervasyonlarında Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamında yapılacak iptallerin işleyişinde değişiklikler yapıyoruz

    • Kimsenin kontrolünde olmayan, öngörülemez nitelikteki doğal afetler ve benzeri olaylar yine politika kapsamındadır

    Not: Güncellenen Hafifletici Nedenler Politikamız 20 Ocak 2021 ve sonrasında başlayan tüm rezervasyonlar için geçerlidir.

    Pandeminin başlangıcından bu yana ev sahiplerinden Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamında iptallerin nasıl işlediği konusunda çok sayıda geri bildirim aldık. Birçok ev sahibi eski politikanın ev sahipleri açısından adil olmadığını belirtti. Bu nedenle politikamızı ev sahipleri ve misafirlerin ihtiyaçları arasında daha iyi bir denge sağlayacak şekilde güncelledik.

    Güncellenen politika, giriş veya başlangıç tarihi 20 Ocak 2021 ve sonrasında olan konaklama ve Airbnb Deneyimleri rezervasyonları için geçerlidir.*

    Son güncellemelere göre (uçuş iptali veya jüri görevi gibi) beklenmedik kişisel durumlardan etkilenen misafirler artık Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamına girmeyecektir.

    Yaptığımız değişikliklerle ilgili tüm ayrıntıları Yardım Merkezinde okuyabilirsiniz ancak size ocak ayından itibaren politika kapsamına girecek ve girmeyecek olan durumlarla ilgili birkaç örnek vermek istiyoruz.

    Eski Hafifletici Nedenler Politikası misafirler için hangi durumları kapsıyordu?
    Eski politikamız uyarınca misafirler iki durumda para iadesi alarak rezervasyonlarını iptal edebiliyordu:

    • Beklenmedik kişisel durumlar
    • Deprem veya pandemi gibi büyük ölçekli olaylar

    Güncellenmiş politika neleri kapsıyor?
    Güncellenmiş Hafifletici Nedenler Politikası, giriş veya başlangıç tarihi 20 Ocak 2021'den itibaren olan konaklama ve Airbnb deneyimleri rezervasyonlarında, öngörülemeyen ve kimsenin kontrolünde olmayan doğal afetler ile benzeri olayları yine kapsamaktadır.

    Uçuşun gecikmesi gibi tipik bir seyahat aksaklığı yaşayan misafirler bundan böyle politika kapsamında para iadesi alarak rezervasyonu iptal edemezler. Ancak ev sahibinin iptal politikası kapsamında yine para iadesine hak kazanabilirler.

    Güncellenen politikanın kapsamına neler girmiyor?
    Politika, çoğu kişisel durumdan kaynaklanan seyahat aksaklıklarını kapsamayacaktır.

    Örnek olarak bir misafir, uçuşu iptal edildiği veya jüri görevine çağrıldığı için son dakikada rezervasyonunu iptal etmek zorunda kalırsa Airbnb artık bu durumu hafifletici neden olarak görmeyecek ve sizin iptal politikanız geçerli olacaktır.

    Politika, öngörülebilecek kadar yaygın olan hava olayları ve endemik hastalıklardan kaynaklanan seyahat aksaklıklarını da kapsamayacaktır. Daha fazla bilgiyi ve örnek listesini Yardım Merkezinde bulabilirsiniz.

    Misafirlerinizle ilişkinizin önemli olduğunu bildiğimiz için rezervasyonun beklenmedik kişisel nedenler, öngörülebilir hava şartları, hastalık veya başka nedenlerle iptal edilmesi durumunda para iadesi yapıp yapmama kararını size bırakıyoruz. Her zaman olduğu gibi, müşteri hizmetleri ekibimizden biriyle konuşmak zorunda kalmadan bu gibi durumları doğrudan misafirinizle çözme olanağına sahip olacaksınız.

    Güncellemeden sonra hangi rezervasyonlar politika kapsamında kalacak?
    Güncellenen politika, giriş veya başlangıç tarihi 20 Ocak 2021 ve sonrasında olan konaklama ve Airbnb Deneyimleri rezervasyonları için geçerli olacak, Luxe rezervasyonları bunun dışında kalacaktır.*

    Bir misafirin rezervasyonunu benim iptal etmem gerekirse ne olur?
    Öngörülemeyen kişisel durumlar nedeniyle bazen ev sahiplerinin de bir rezervasyonu iptal etmek zorunda kalabileceğini biliyoruz. Yaralanma, sakatlanma veya mekânınızla ilgili acil bir durum gibi tamamen kontrolünüz dışında ortaya çıkan nedenlerle ev sahipliği yapamazsanız yine ücret ödeme veya Süper Ev Sahibi statünüzün etkilenmesi gibi olumsuz sonuçlara uğramadan rezervasyonu iptal edebilirsiniz.

    Ancak her iptali dikkatle değerlendirmenizi rica ediyoruz. Muhtemelen kendi deneyiminizden de bildiğiniz gibi karşı tarafın rezervasyonunuzu iptal etmesi bir seyahatsever için en kötü deneyimlerden biridir; ancak bazen bunun kaçınılmaz olduğunu anlıyoruz.

    Ya başka bir pandemi olursa?
    Öncelikle, tüm kalbimizle asla olmamasını dileriz! Ancak ömrümüze bir pandemi daha sığacak olursa, pandemiden önce rezervasyon yapan birçok misafirin güncellenmiş Hafifletici Nedenler Politikası kapsamında para iadesi alarak iptal etme olanağı bulacağını ümit ediyoruz.

    Bu güncellemede, beklenmedik kişisel durumları neden politikanın dışında tutuyorsunuz?
    Pandemi döneminde değil ama olağan zamanlarda, Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamındaki misafir iptallerinin büyük çoğunluğunu beklenmedik kişisel durumlar oluşturur.

    Uzun vadede en iyi olacak çözümü geliştirebilmek için dikkatimizi bu tür iptallere verdik. 20 Ocak 2021'den itibaren misafirler, Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamında beklenmedik kişisel koşullardan ötürü para iadesi alarak rezervasyon iptal edemeyecekler. İptal politikanızda bir istisna yapıp yapmayacağınız sizin kararınız olacaktır.

    Güncellenen politika kapsamına girmeyen büyük ölçekli olaylar nelerdir?
    Büyük ölçekli olaylarla ilgili olarak politikamız çoğunlukla aynı kalacaktır. Örneğin öngörülemeyen bir doğal afet seyahati engellerse misafir yine para iadesi alabilir. Bu güncellemeye göre misafirler için sizin iptal politikanız, bizim eski politikamızdan daha sık geçerli olacaktır.

    Ne tür bir sigorta sunacaksınız ve bu sigorta misafirlere nasıl sunulacak?
    Öncelikle ABD'de, ardından dünyanın diğer bölgelerinde misafirlere seyahat sigortası seçenekleri sunmak için çalışıyoruz. Misafirler, lider bir sigorta şirketiyle iş ortaklığımız sayesinde seyahat koruması satın alabilecektir.

    Bu arada misafirleri seyahat sigortası hakkında bilgilendirmek amacıyla bir seyahat sigortası sayfası hazırladık. Bu sayfada çeşitli seyahat sigortası karşılaştırma sitelerine bağlantılar bulunmaktadır. Bu sayede belirli ülke ve bölgelerdeki misafirler, farklı sigorta paketlerini karşılaştırarak ihtiyaçlarına uygun bir plan satın alabilir. Misafirlerin seyahat sigortası konusunda bilgilendirilmesi hakkında daha fazla bilgi edinin

    Güncellenen politikaya göre misafirler COVID-19 ile ilişkili nedenler yüzünden rezervasyon iptal edebilir mi?
    Politikadaki değişiklikler COVID-19 ile ilgili uygulamalarımızı etkilemeyecektir. Airbnb'de 14 Mart 2020'den sonraki konaklama veya deneyim rezervasyonlarında yapılacak iptaller, siz veya misafiriniz COVID-19 hastalığına yakalanmış olmadıkça politika kapsamında olmamaya devam edecektir. Luxe rezervasyonları için farklı politikaların geçerli olduğunu lütfen unutmayın.

    Konaklamalar veya Airbnb deneyimleri için 14 Mart 2020 veya öncesinde yapılmış rezervasyonlar bu politika değişikliğinden etkilenmeyecektir. Hafifletici Nedenler Politikamız ve COVID-19 hakkında daha fazla bilgi edinin

    Güncellenmiş politikanız konaklama sektöründeki benzer politikalara ne ölçüde benziyor?
    Bu değişikliklerle Hafifletici Nedenler Politikamızın sektörde en şeffaf politikalardan biri olacağına ve ev sahipleri ile misafirlerin ihtiyaçları arasında doğru dengeyi sağlayacağına inanıyoruz.

    Bu değişikliklerle birlikte ev sahipleri, daha önce para iadesi verdikleri birçok durumda artık bu yükten kurtulmuş olacak, misafirler onun yerine seyahat sigortası satın almaya teşvik edilecektir. Güncellemeler bir süre daha yürürlüğe girmeyecekse de sizi nelerin beklediğini şimdiden bildirmek istedik.

    Güncellenmiş politikayı lütfen Yardım Merkezimizde gözden geçirin ve başka sorularınız olursa veya geri bildirim vermek isterseniz Topluluk Merkezinden bize ulaşın. Ayrıca politikada yapılan güncellemeleri son Ev Sahipleri İçin Haberler bültenimizde Airbnb’nin Küresel Ev Sahipliği Başkanı Catherine Powell'dan dinleyebilirsiniz.

    Airbnb'de ev sahipliği yaptığınız için teşekkürler. Lütfen düşüncelerinizi bizimle paylaşmaya devam edin. Sizden gelen fikirler, mesajlar ve yorumlar yaptığımız işin ilham kaynağıdır. Önümüzdeki haftalarda sizlerle daha başka yenilikler de paylaşacağız.

    *Bu politika ayrı bir Misafir Para İadesi Politikası'na tabi olan Luxe rezervasyonlarını kapsamaz.

    Bu makalede yer alan bilgiler yayım tarihinden bu yana değişmiş olabilir.

    Önemli noktalar

    • Giriş veya başlangıç tarihi 20 Ocak 2021 ve sonrasında olan konaklama ve Airbnb Deneyimleri rezervasyonlarında Hafifletici Nedenler Politikamız kapsamında yapılacak iptallerin işleyişinde değişiklikler yapıyoruz

    • Kimsenin kontrolünde olmayan, öngörülemez nitelikteki doğal afetler ve benzeri olaylar yine politika kapsamındadır

    Airbnb
    23 Eyl 2020
    Bu yardımcı oldu mu?

    Şunları da beğenebilirsiniz

    Şunları da beğenebilirsiniz